2460
Sök

Soundstorm f15???

104 Inlägg
26 februari 2009
Hm har du ju rätt i^^ men dom är sjukt billiga och jag tror inte amn får en 15" för de priset:O men dom kan ju kappast vara sämmre än en (i samma prisklass) 12" bas:O

1 534 Inlägg
26 februari 2009
Jag skulle lita på evilaudio och de andra och inte köpa basen
De har de ett par års erfarenhet och vet nog vad de snackar om

Men de kan ju istället rekomendera en bättre bas i samma prisklass

Low is a lifestyle
956 Inlägg
26 februari 2009
hehe. rolig tråd.
Får mig ett gott skratt. tycker att ni som kan billjud kan sluta. för dom fattar ändå inte.
Och som evilaudio säger. DYNGA. DYNGA DYNGA.

Kan jag säga. och jag har inga sponsorer va som gäller billjud. men en sak är säkert. man får va man betalar för. glöm inte de.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

16 197 Inlägg
26 februari 2009
sen vill ja på nåt vis inte va dryg men man får inte spons utan att man kan leverera BRA byggen.. å sponas e inget liv på silverfat vill ja lova.. de krävs rätt så MYCKE från sponsorernas sida.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 435 Inlägg
26 februari 2009
Om det bestämt ska vara 15" tror jag MGR's F-serie spelar bättre..

http://www.ljudia.com/hogtalarelement-s … 5w-p78485/

Det är en bas som det sålts mängder av genom åren..

Dock rekomenderar jag fortfarande Zachry 12'orna med hästlängder framför F-serien om du ska ha bas i bilen.

2 914 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:
Vi försöker samla erfarenhet med hjälp av att testa olika basar. och nu är det så att vi inte kan lägga 10 k på en bas:( inte äns våra bilar kostar så mycket.

precis lär er det är inget fel med det.fråga istället vad det är för fel på dom och bli inte sura om dom säger att det är dynga. jag är i samma sits som er dvs jag kan långt ifrån mycket jag har lärt mig t.ex. att man ska hellre ha en som man drar fullt ut istället för 4 st som man inte ens kan lite dra runt på.
och om jag har fel respektererar jag det och ser det som en chans att bättra mig... se det som en möjlighet och bli inte sura.
Senast redigerat av kalle_kalle (26 februari 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:
Hm har du ju rätt i^^ men dom är sjukt billiga och jag tror inte amn får en 15" för de priset:O men dom kan ju kappast vara sämmre än en (i samma prisklass) 12" bas:O

Måste du ha just 15" bas/basar då? Det enda som billiga 15" basar gör är att vara stora, dom spelar inte bra eller högt. Satsa hellre på en eller två 12" basar. Eller bygg en bättre låda till dom som du har. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 914 Inlägg
26 februari 2009
ChriZtoffer skrev:
SexyPie skrev:

Måste du ha just 15" bas/basar då? Det enda som billiga 15" basar gör är att vara stora, dom spelar inte bra eller högt. Satsa hellre på en eller två 12" basar. Eller bygg en bättre låda till dom som du har. smile

har spelat ifrån en 15" bas med mina 10" sen -94 med ett steg sen -90!!!!!
den 15" hade 500 watt rms som drev den och den överlevde visserligen var en jbl gt4 inte det bästa kanske men inte det sämsta heller,
dvs storleken har betydelse men LÅNGT IFRÅN all
Senast redigerat av kalle_kalle (26 februari 2009)

406 Inlägg
27 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
xc90 skrev:
volvo_245_racing skrev:
ska beställa två st 15tummare soundstorm till nya ljudbygget i 740n ska bli grymt.. tänkte bara höra om någon vet hur dem låter gå in på mds och sök på soundstorm så ser ni vilka basar det är..

tacksam för svar!1

Har du köpt basarna än........för det verkar som att dom e slutsålda både på MDS o BRC......
Hittade en annan som förmodligen är likvärdig ifall du vill jämföra lite. http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=327

redan beställda men det tar ca 8-10 arbetsdagar innan jag får dem.. men tack för alla svar och hjälp jag kan få.. även om folk inte tror att det blir någe spec.,, mvh

Frågan är inte vilka basar han borde köpa istället eftersom han redan har beställt "soundstorm"............. Jag önskar lycka till med bygget, det är alltid skoj o bygga själv o ibland lära av sina egna misstag...... Sluten låda är ju iaf vad som gäller till dessa basar men hur ska den se ut? Basarna i 45 graders vinkel mot skidluckan eller riktade bakåt(o bara dunka i bakluckan)??

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
SexyPie skrev:
Vi försöker samla erfarenhet med hjälp av att testa olika basar. och nu är det så att vi inte kan lägga 10 k på en bas:( inte äns våra bilar kostar så mycket.

ja ska verkligen bli spännande med bygget.. förväntar mig inte att det ska vara en sådan bas man får andnöd av vill bara ha en bas som duger till mig;) och du verkar ju förstå vad jag menar!! mvh

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
evilaudio skrev:
Saab900Racing skrev:
Två polare till mig köpte ett varsitt par samtidigt. Den ena polarens brann upp. som andra funkade inte ens.

oki.. om du säger de så,   kan dock säga att om saker "brinner upp" så beror de till 90% på handhavandefel å inget annat.

Handhavande fel? Basarna kopplades in av MDS själva. MDS Sa till och med själva att dessa basar inte är bra. Det vart ett jävla liv om det här och efter ett tag fick han ett par nya MDS 12".

måste säga att det låter jävligt märkligt.. men tror även mds kan göra misstag?? mvh

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
SexyPie skrev:
evilaudio skrev:

vilket e helt fel...  i chevan/chevellen så mata ja 15" me typ 4ggr mer effekt än va specen sa å de höll.. så länge man har ren signal, MYCKE STRÖM samt inte spelar för långt under lådans avstämmning.

men nu pratar jag inte dina super basar som kostar 20 k utan vanliga som osponsrade har råd med. eller bara fålk som inte har så jävla mycket pengar. du körde förmodligen slp då antar jag;D?

basarna i chevan kostar ca 4500 st i butik så de e inga monster saker.

tycker du inte att 4500kr är mycket!! märks ju vem som har sponsorer i alla fall;)!! mvh

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:
DusanMandick skrev:

ingen har trackat ner på nån, de e bara de att du borde kanske höra basarna spela lr läsa lite om dom innan du uttalar dig ? läste nu att de va ditt första bygge så,

ha inte för stora förväntningar o lycka till!

eftersom det är mitt första bygge så förväntar jag mig inte överdrivet med bas har två gas tior i nu.. bara dem spelar bättre än det så är jag glad och nöjd.. mvh

va sitter dom i för låda??  de e fabrikslådan elle byggt egen??   kan säga att alpha 10" spelar riktigt bra i bandpasslåda..

ska bygga en egen låda.. på 144liter.. funkar inte detta ska jag köpa andra basar.. mvh

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
SexyPie skrev:

precis lär er det är inget fel med det.fråga istället vad det är för fel på dom och bli inte sura om dom säger att det är dynga. jag är i samma sits som er dvs jag kan långt ifrån mycket jag har lärt mig t.ex. att man ska hellre ha en som man drar fullt ut istället för 4 st som man inte ens kan lite dra runt på.
och om jag har fel respektererar jag det och ser det som en chans att bättra mig... se det som en möjlighet och bli inte sura.

jag är inte sur funderar på att avbeställa ge mig några råd på andra basar snälla.. tacksam för alla svar.. mvh

667 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
xc90 skrev:
volvo_245_racing skrev:
xc90 skrev:

Har du köpt basarna än........för det verkar som att dom e slutsålda både på MDS o BRC......
Hittade en annan som förmodligen är likvärdig ifall du vill jämföra lite. http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=327

redan beställda men det tar ca 8-10 arbetsdagar innan jag får dem.. men tack för alla svar och hjälp jag kan få.. även om folk inte tror att det blir någe spec.,, mvh

Frågan är inte vilka basar han borde köpa istället eftersom han redan har beställt "soundstorm"............. Jag önskar lycka till med bygget, det är alltid skoj o bygga själv o ibland lära av sina egna misstag...... Sluten låda är ju iaf vad som gäller till dessa basar men hur ska den se ut? Basarna i 45 graders vinkel mot skidluckan eller riktade bakåt(o bara dunka i bakluckan)??

det ska vara en liggande låda.. men eftersom alla säger att basen är skit så funderar jag vidaer ska bygga lådan och köpa basarna sen får vi se investerar i andra basar senare kanske.. mvh

16 197 Inlägg
27 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
SexyPie skrev:

men nu pratar jag inte dina super basar som kostar 20 k utan vanliga som osponsrade har råd med. eller bara fålk som inte har så jävla mycket pengar. du körde förmodligen slp då antar jag;D?

basarna i chevan kostar ca 4500 st i butik så de e inga monster saker.

tycker du inte att 4500kr är mycket!! märks ju vem som har sponsorer i alla fall;)!! mvh

4500 e inte mycke för en vettig 15"..   därför ja säger att dom 15" som du tänker köpa e ren dynga.

mitt tips e att köpa 1st tex 12" för samma pris som dessa 2st 15" som du ska ha.. du kommer bli sååå mycke nöjdare.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

tokfrans
982 Inlägg
27 februari 2009
är inte 144liter SLUTET för 2st 15" jävligt stort?!

det är vad jag hade portat till mina RE basar på sm. 75 liter per bas

573 Inlägg
27 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
kalle_kalle skrev:
SexyPie skrev:

jag är inte sur funderar på att avbeställa ge mig några råd på andra basar snälla.. tacksam för alla svar.. mvh

om du nu vill ha andra basar vad ska du lyssna på för musik och vad har du för steg som du ska driva med?

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

406 Inlägg
27 februari 2009
k1mm0 skrev:
är inte 144liter SLUTET för 2st 15" jävligt stort?!

det är vad jag hade portat till mina RE basar på sm. 75 liter per bas

Eftersom det är såna billiga basar så kanske parametrarna inte tillåter mindre låda för o låta någotsånär vettigt...

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 februari 2009
Ett allmänt råd till nybörjare....

LYSSNA på folk som har byggt länge, på så sätt undviker man att kliva i alltför många fällor.

Många av oss höll på som ni gör nu, vi vill få er att spara pengar i längden.
För det BLIR billigare i det långa loppet att spara ihop pengar och köpa ngt av bättre kvalitét från början.

Man kan komma rätt långt för 15-20K vilket kan vara mkt för många....tills man börjar räkna på det och man kanske kommer att ha lagt ut det dubbla ja ibland tredubbla totalt innan man börjar köpa bättre grejer. Men det är kanske fel av mig att tänka så? roll
Senast redigerat av Lonefox (27 februari 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök