3006
Sök

Bloopers i billjuds världen.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 maj 2009
Softis skrev:
Har också fått en smäll av en Amazon. Skulle kolla gnistan och höll i tändkabeln, farsan vred på nyckel och DAMN! vad det small till i näven. Flög säkert 2 meter bakåt och kändes som att Tyson hade gjort en "muskeldödare" på armen.

Äsch........det är bara runt 15KV fast utan ström.....du flög nog mest bara av chocken wink
(Säge rhan som fått runt 20KV i sig då hans klasskamrat framför honom tyckte dte var roligt att sätta på strömmen på arbetsbänken och tv:n jag jobbade med då jag bytte kabeln till katodröret.....DET var spännande)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Det kändes kan jag lova. Kan inte svara på om jag flög iväg av stöten eller av chocken, men jag kan tänka mig att det var lite av båda.

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 maj 2009
Softis skrev:
Det kändes kan jag lova. Kan inte svara på om jag flög iväg av stöten eller av chocken, men jag kan tänka mig att det var lite av båda.

Till 100% chocken då det var en ren reflex att ta sig ifrån "det farliga"..dessa reflexer har du djupt rotat i din kropp, i den sk. reptilhjärnan som styr våra mest primitiva handlingar såsom detta att undvika fara. Det är ngt vi gör instinkttivt.

För det behövs BRA mkt mer ström än vad som kommer från en tändspole för att flytta en kropp wink

Nåväl...slut på denna off-topiclektion smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
22 maj 2009
Jag höll på att meka in ljud i min gamla 240 och skulle vrida ner slutsteget! Detta var i en garagelänga och trångt så jag satt och lyssnade lite och bestämde mig att skruva ner steget lite! Stereon i bott och jag ut och smällde igen dörren, problemet var ju bara att jag hade tagit bort dörrsidorna och hade lyckats låsa dörren. Där stod jag med en bil som spelade duktigt högt och kunde inget göra! Kul
Farsan har också gjort en blooper med billjud! Han skulle hämta pizza och orkade inte ta sin bil ur garaget så han frågade efter min och åkte iväg! Problemet var bara att jag hade ju lämnat bilen med duktigt hög volym på och tekniskt okunnig som han är kan han bara gilla läget och åka så! Fan vad jag garvade när han kom hem och alla mina kompisar som hade stått och hängt lite hade hejat och trott att det var jag och farsan klev ur bilen med stereon i bott.De hade frågat om de skulle hjälpa honom att sänka för de visste hur oteknisk han var! Stäng av skiten bara så är jag nöjd hade han sagt och gått in på pizzerian!

-Mike-

265 Inlägg
22 maj 2009
MikeAero skrev:
Jag höll på att meka in ljud i min gamla 240 och skulle vrida ner slutsteget! Detta var i en garagelänga och trångt så jag satt och lyssnade lite och bestämde mig att skruva ner steget lite! Stereon i bott och jag ut och smällde igen dörren, problemet var ju bara att jag hade tagit bort dörrsidorna och hade lyckats låsa dörren. Där stod jag med en bil som spelade duktigt högt och kunde inget göra! Kul
Farsan har också gjort en blooper med billjud! Han skulle hämta pizza och orkade inte ta sin bil ur garaget så han frågade efter min och åkte iväg! Problemet var bara att jag hade ju lämnat bilen med duktigt hög volym på och tekniskt okunnig som han är kan han bara gilla läget och åka så! Fan vad jag garvade när han kom hem och alla mina kompisar som hade stått och hängt lite hade hejat och trott att det var jag och farsan klev ur bilen med stereon i bott.De hade frågat om de skulle hjälpa honom att sänka för de visste hur oteknisk han var! Stäng av skiten bara så är jag nöjd hade han sagt och gått in på pizzerian!

Haha min far hade vart heeeeelt vansinning big_smile, han hatar teknik. Så underbart roligt att kolla på honom när han tex kör fast med sin gps. Eller när han frågar om nått och man säger att de ligger på skrivbordet.  HUR KAN NÅGOT FRÅN DATORN LIGGA PÅ SKRIVBORDET??? Han har lite svårt att greppa vad skrivbordet på "datorn" är, haha. Han är en såndär som kan trycka på skärmen om det står "tryck här" istället för klicka. Dom är för härliga 50talisterna, speciellt om man är gammal bonde wink

-

Sök