Hej, ska snart besiktiga min bil, och har för mig jag har läst något ang hur man kan "fuska" till sig lite bättre CO och HC-halter genom K-sprit och etanol om jag inte minns fel!?
Hur mycket ska man ha i såfall och är det CO eller HC-halten som ändras av k-sprit eller etanol?
lite K-sprit kan kanske hjälpa lite, innan du kör in i hallen, se till att motor är varmt, om han pecka på det, säg att du har precis kört hemifrån och du inte bor så långt.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Ja, jag har lite mer än 3 mil till där jag ska besiktiga så motorn hinner bli varm. Men då blir det att tanka bilen med cirka 40 liter, och sen typ en liter etanol och en flaska K-sprit
Det lät lite, en av sierrorna jag hade tankade jag 10 liter bensin och 3 liter K-sprit, Visseligen blev det för höga värden endå pga dåliga ventiltätningar så den drog i sig olja
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
På min förra Mb 190 var jag tvungen att tanka 50/50 med bensin och etanol (10 liter var) för att den skulle rulla igenom. Fast alla bilar kanske inte mår så bra av för mycket etanol.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Jo men tror inte det är något fel på bilen, men man kan aldrig vara för säker
Om du inte tror att det är fel på bilen så låt bli att fippla med K-sprit och annat hokus pokus. Visar det sig vara fel efter besiktning så låt en verkstad åtgärda felet. Är man det minsta mån om sin bil så fipplar man inte med diverse nödlösningar utan man åtgärdar felen på rätt sätt från början.
Jo men tror inte det är något fel på bilen, men man kan aldrig vara för säker
Om du inte tror att det är fel på bilen så låt bli att fippla med K-sprit och annat hokus pokus. Visar det sig vara fel efter besiktning så låt en verkstad åtgärda felet. Är man det minsta mån om sin bil så fipplar man inte med diverse nödlösningar utan man åtgärdar felen på rätt sätt från början.
Jo det är ju sant, men är surt att få ombes. på en sak man hade klarat med en flaska K-sprit
Jo men tror inte det är något fel på bilen, men man kan aldrig vara för säker
Om du inte tror att det är fel på bilen så låt bli att fippla med K-sprit och annat hokus pokus. Visar det sig vara fel efter besiktning så låt en verkstad åtgärda felet. Är man det minsta mån om sin bil så fipplar man inte med diverse nödlösningar utan man åtgärdar felen på rätt sätt från början.
Jo det är ju sant, men är surt att få ombes. på en sak man hade klarat med en flaska K-sprit
Be en verkstad kolla upp bilen innan du besiktigar.