Xoff skrev:
på en std bil så har man ju inte någon direkt nytta av någon mätare, alla är ju bara för syns skull... den ända jag kan tänka gör lite nytta är ju volt ifall man har mycket billjud, men idag så har ju många HUs inbyggd så då behövs det ju inte...
Nödvändighet:
Laddtryck - endast nödvändig ifall du i samband med trimm experimenterar med laddet.
Oljetryck - orginal lampan duger precis lika bra, visst man kan bli förvarnad om kass olje pump och eller för lite olja, men även där förvarnar ju lampan relativt tidigt...
oljetemp: på en orginalbil eller en mindre trimmad bil så finns det inte nån speciellt stor risk att man kommer över 120C ifall man inte är riktigt elak mot bilen...
Lambda: även denna gör bara nytta ifall du trimmar eller felsöker.
vattentemp: här duger bilens orginal aldeles utmärkt.
Avgastemp: används endast vid hårt trimmade bilar och vid mappning
min uppfattning iaf, men jag har sjalv laddtryck, oletryck olje temp för att det är snyggt, å roligt å kolla på...
Ifall man tänker efter så uppkom ju dessa mätare från början för dem som rev ur paneler mm helt å då tog bort orginalinstrumenten...