2658
Sök

Toyota Celica T sport???? TURBO??

251 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
Basfakta

Toyota Cecilia T-sport

Motor
Tvärställd rak 4-cyl,
2 överliggande kamaxlar, 4 ventiler per
cylinder, variabla
ventiltider. Kompression 11,5. Borrning/slag 82/85 mm, volym 1 796 cm3. Max effekt 192 hk (141 kW) vid 7 800 r/min, max vridmoment 180 Nm vid 6 800 r/min.

Kraftöverföring
Framhjulsdrift, 6 växlad manuell låda.
Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare fram och bak. Fram
fjäderben och undre tvärlänkar. Bak enkla längslänkar och dubbla tvärlänkar.

Styrning
Kuggstång, servo.
Vändcirkel 10,4 meter.

Bromsar
Skivor fram (ventilerade) och bak. Låsningsfritt system.

Hjul
Fälgbredd 6,5 tum,
däck 205/50 R16.

Mått & vikt (cm/kg)
Axelavstånd 260, längd 433,5, bredd 173,5, höjd 138,5,
spårvidd fram/bak 149/148. Tjänstevikt 1 290, maxlast 305, max släpvikt 1 200, max taklast 100. Tank 55 liter.

Fartresurser*
Toppfart 225 km/h.
Acceleration 0-100 km/h 7,4 s.

ingen turbo där inte ?

Okeej:) Men inget vi kan göra åt.

251 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Hur f*n kan ett företag som säljer bilar säga att en bil utan turbo har en turbo?

Vet ej..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
På dom andra anonser, det står att dom har turbo, det är i alla fall det jag läser, är det dom som säljer som också ljuger? varför ska den inte har det? neutral

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

251 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
På dom andra anonser, det står att dom har turbo, det är i alla fall det jag läser, är det dom som säljer som också ljuger? varför ska den inte har det? neutral

Jaa Det är Det jag säger:S Men Här får man hela garaget på Huvet för någon annan ljuger för en...

106 Inlägg
3 mars 2009
DusanMandick skrev:
freddeboyen skrev:
kan tänka mig att T-Sport står för Toyota Sport eller liknande.

lite Basfakta

Toyota Cecilia T-sport

Motor
Tvärställd rak 4-cyl,
2 överliggande kamaxlar, 4 ventiler per
cylinder, variabla
ventiltider. Kompression 11,5. Borrning/slag 82/85 mm, volym 1 796 cm3. Max effekt 192 hk (141 kW) vid 7 800 r/min, max vridmoment 180 Nm vid 6 800 r/min.

Kraftöverföring
Framhjulsdrift, 6 växlad manuell låda.
Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare fram och bak. Fram
fjäderben och undre tvärlänkar. Bak enkla längslänkar och dubbla tvärlänkar.

Styrning
Kuggstång, servo.
Vändcirkel 10,4 meter.

Bromsar
Skivor fram (ventilerade) och bak. Låsningsfritt system.

Hjul
Fälgbredd 6,5 tum,
däck 205/50 R16.

Mått & vikt (cm/kg)
Axelavstånd 260, längd 433,5, bredd 173,5, höjd 138,5,
spårvidd fram/bak 149/148. Tjänstevikt 1 290, maxlast 305, max släpvikt 1 200, max taklast 100. Tank 55 liter.

Fartresurser*
Toppfart 225 km/h.
Acceleration 0-100 km/h 7,4 s.

Bränsleförbrukning*
0,84 l/mil vid blandad körning.
*Tillverkarens
uppgifter

Kopierat från http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

bra att du lägger upp den ifal nån missa att ja la upp den för 1 minut sen tongue

hehe missade den precis lol

1 060 Inlägg
3 mars 2009
alain skrev:

På 3 av dom ja men det är GT4:or och dom har turbo ja...

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

106 Inlägg
3 mars 2009
HoNkken skrev:
alain skrev:

Jaa Det är Det jag säger:S Men Här får man hela garaget på Huvet för någon annan ljuger för en...

ni får gärna visa vart ni hittar ordet Turbo i annonserna för ja hittar då inget.

eller är de för att de står ett T i modell beteckningen?

106 Inlägg
3 mars 2009
HoNkken skrev:
freddeboyen skrev:
HoNkken skrev:

ni får gärna visa vart ni hittar ordet Turbo i annonserna för ja hittar då inget.

eller är de för att de står ett T i modell beteckningen?

SKIT SAMMA VAD SPELAR DET FÖR ROLL......DEN HAR INTE TURBO FICK VI REDA PÅ JUH...+ HANDLADE INTE TRÅDEN OM DEN HADDE TURBO ELLER EJ..

öhh de va ju turbo ni började tjaffsa om ju neutral

men för att åter gå till de du skrev först så tror ja de är en riktigt rolig bil aldrig kört någon

251 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Lås Tråd

Administratör
11 899 Inlägg
4 mars 2009
HoNkken skrev:
Lås Tråd

Tråden är öppen så länge den inte bryter mot reglerna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Elektiker ;)
403 Inlägg
4 mars 2009
Nå va sa försäljaren ?? va tyckte du om bilen ? smile Något att ha ??

Mvh

251 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Clintan_86 skrev:
Nå va sa försäljaren ?? va tyckte du om bilen ? smile Något att ha ??

Mvh

Ja ringde och snacka med honom idag.. så sa han att den hadde fort turbo, sen såhörde man där baknågon som sa det är ej turbo:P så fick ja prata med honom.. Han sa det st)år för T SPORT = Toyota Sport.. men är endå sugen på den.. Kanske Kompressor konverterar den:)

KHRacing
5 mars 2009
Finns väldigt mkt folk..  privatfolk som bilförsäljare, som inte har en aaning om vad de har underhuven eller vet hur en kompressor/turbo ser ut eller ens hur de skall nyttjas.

många "finare" bilförsäljare tittar inte ens under huven på en inbytesbil som är riktigt fin till det yttre... & så vad är det som säger att massor med folk inte skulle tro att ett "T" i en bils beteckning skulle stå för just Turbo ?

251 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
Finns väldigt mkt folk..  privatfolk som bilförsäljare, som inte har en aaning om vad de har underhuven eller vet hur en kompressor/turbo ser ut eller ens hur de skall nyttjas.

många "finare" bilförsäljare tittar inte ens under huven på en inbytesbil som är riktigt fin till det yttre... & så vad är det som säger att massor med folk inte skulle tro att ett "T" i en bils beteckning skulle stå för just Turbo ?

Helt Korekt..Lite dåligt.. dom måste juh veta vad det är för vara och lite grundfakta.. Men i 98% av fallen står T för turbo nästan
T.ex.

Toyota Supra T eller TT
Volvo 2,0T eller 2,4T /T5
Saab 900/9000 2,0T
Passat 1,8T
Octavia 1,8T
Audi 2,0T, 1,8T
Bentley Arnage T
BMW 335 T/TT (dubbelTurbo)
Kan rabbla upp 100 till men du/ni förstår poängen!tongue
Senast redigerat av HoNkken (5 mars 2009)

195 Inlägg
5 mars 2009
Köp dig en roligare bil med den budgeten du har...

Nissan Skyline, Toyota Supra, Mitsu Evo, Impreza eller varför inte Nissan 200 sx s14

Servicerådgivare
715 Inlägg
5 mars 2009
HoNkken skrev:
KHRacing skrev:

Helt Korekt..Lite dåligt.. dom måste juh veta vad det är för vara och lite grundfakta.. Men i 98% av fallen står T för turbo nästan
T.ex.

Toyota Supra T eller TT
Saab 900/9000 2,0T
Passat 1,8T
Octavia 1,8T
Audi 2,0T, 1,8T
Bentley Arnage T

Hm jag undrar vad T-sport står för?
http://geting.se/image.php/156019-T-Sport04.jpg
Kan det vara Toyota Sport?

T kan ju även stå för touring mm..

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

251 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
chrille_ skrev:
HoNkken skrev:
KHRacing skrev:

T.ex.

Toyota Supra T eller TT
Saab 900/9000 2,0T
Passat 1,8T
Octavia 1,8T
Audi 2,0T, 1,8T
Bentley Arnage T

Hm jag undrar vad T-sport står för?
http://geting.se/image.php/156019-T-Sport04.jpg
Kan det vara Toyota Sport?

T kan ju även stå för touring mm..

Men Iomed det står ( T toyota Sport) vad står T för då.. Toyota Toyota sport eller hur eller som du säger touring

251 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Dawee skrev:
Köp dig en roligare bil med den budgeten du har...

Nissan Skyline, Toyota Supra, Mitsu Evo, Impreza eller varför inte Nissan 200 sx s14

Men vill inte ha en sån bil just nu kanske kommer senare.. Har planer får celican som ska bli en av svergies snyggaste tro eller ej.. har stora planer på Gsmile

+ skyline, supra, evo och dom är fett dyra i försäkring bor mitt i malmö stad och sen bensin. + e dom lite dyrare än min bil budjet.. om vi snackar om en fin sådan:)

1 703 Inlägg
6 mars 2009
"T-sport" är toyotas svar på "Gti".
Modellerna är utrustade med en vass vvti-maskin.
De har ingen turbo, har aldrig haft, kommer aldrig ha det.

Dock byggde TTE ett gäng kompressormatade Corollor för europamarknaden. De är heta som få.

Servicerådgivare
715 Inlägg
6 mars 2009
henkebenke skrev:
"T-sport" är toyotas svar på "Gti".
Modellerna är utrustade med en vass vvti-maskin.
De har ingen turbo, har aldrig haft, kommer aldrig ha det.

Dock byggde TTE ett gäng kompressormatade Corollor för europamarknaden. De är heta som få.

Stämmer bra att det e toyotas svar på Gti!

Men Yaris t-sport finns faktiskt med en Turbomatad maskin på vilda 150 hästar tongue

Håller med dig att dom kompressormatade Corollorna går fint!  kunde vatt lite mer klös bara=)

//Christian

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Sök