4594
Sök

Kasst jobb av lackfirma HJÄLP!!

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Tjena! Jag hade fått lite galv släpp på bakskärmarna ca 2 cm långt och en cm högt. Det var störande så jag åkte till en seriös lack firma och fråga vad dom skulle ha för att fixa det lilla lilla. 1600 kr blästrat och lackat. Jag boka tid direkt och åkte och lämna bilen förra onsdagen den skulle vara klar på fredagen.

Han hörde inte av sig så jag ringde honom hela helgen men bilen var inte klar. fick vänta till måndag. Jäävligt irriterande men har lite förståelse ändå saker kan komma ivägen bla bla.

Kommer och ska hämta bilen, KATASTROF! Jag fick fan nästan tårar har slängt ut nästan 80 000 på min v70 sen ser det ut som farmor vart och sprayat på bilen med FEL FÄRG?!

det skiljer minst 3 nyanser och han har lackat halva bakskärmarna (han skulle lacka 2 cm högt precis på kanten bara, han lacka över 10!)

jag blev galen och skällde ut honom han blev as arg och tog fram sandpapper och tänkte gå ut och slipa ner hans jobb så fick jag åka med bilen till någon annan sa han, men han insåg inte att han förstört halva bakskärmarna och innan var det som en 50 öring på varje skärm!

Efter mycket om och men och flera personers utlåtande i verkstaden där bilen stod så insåg han att jobbet var skit. han gick med på att göra om jobbet om 2 veckor, men då måste han lacka om hela bakskärmarna för han redan lackat halva och det blir inte bra och göra halva igen?! Sen har han mage och säga att han vill ha 3700 kr för jobbet, NÄR HAN SJÄLV GJORT SKADAN!

sen var inte underjobbet på ena skärmen 100% det var fan en buckla MITT på kanten!!

någon som vet vad jag kan ta mig till? har åkt runt till andra lackerare här i stan och dom fixar bilen för  2500 kr lackar hela bakskärmarna, jag vågar inte åka tillbaka till han som lacka bilen först.

Han har gjort ett piss jobb, kan han verkligen kräva mig på pengar för det här? jag ska ringa konsumentombudsmannen imorgon och rådfråga.

någon som vart med om liknande?

Tacksamm för alla svar!!

Mvh kim!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 mars 2009
diffar priset mer än 10% så ska företagen höra av sig till dig, allt enl. konsumentverket.

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 mars 2009
Vilka har lackat?? Skicka ett pm om du inte vill skriva ut det här i tråden!
Tack smile

// Niklas Johansson

Evolution Garage
1 299 Inlägg
3 mars 2009
NiKeMaN skrev:
Vilka har lackat?? Skicka ett pm om du inte vill skriva ut det här i tråden!
Tack smile

PM:a gärna mig oxå, råkat ut för liknande och vill gärna veta vilka det är... känns som de kan va samma snubbar!
Senast redigerat av Rushman (3 mars 2009)

Sky´s the limit...

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
pm är inte nödvändigt då jag vill att alla ska veta. Jag lämnade min bil till claes pettersons bil och plåt. Bor några minuter efter ulfåsa mot linköping. Ska lägga upp en bild på skadan på bilen nu kolla gärna in och skriv en kommentar. Usch!

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
katastrof fy fan vad jobbigt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/80529/584515_lbbnxw.jpg
katastrof ser ni nyans skillnaden?! plus bucklan MITT på kanten

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
Är det Chita (i tarzan) som lackade det?
Det ser inte bra ut, överklaga direkt!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 mars 2009
bara att göra om tills det blir bra, det du betalar för. speciellt om du gör det vitt!!!

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
jo fan det är vitt jobb. Men jag har förlorat förtroendet totalt hos den här killen och är INTE intresserad av att lämna den till honom igen då han nästan blev agresiv och tänkte slipa ner min bil på plats sist!

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
Är det Chita (i tarzan) som lackade det?
Det ser inte bra ut, överklaga direkt!

hehe aa fan kan tro det, Tror det var timon som gjorde grundjobbet och pumpa som lacka annars. haha

2 174 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
bara att låta honom slipa o lacka tills det blir bra.

Nja, jag är inte intresserad av att lämna bilen till samma kille igen, vi var inte direkt sams när vi skiljdes åt och jag tycker han gjorde ett så jävla dåligt jobb och han borde fixat det första gången man får inte flera försök.

tror jag ska lämna bort den henrys bil plåt. dom är fan skillade.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
3 mars 2009
ahhh och det är blue mercury färg oxo älskar den<3, fyfan gå raka vägen till konsumentverket och ge dem en anmälan , så fixar dem resten serru, sen kan du komma te oss ;P på lacknng big_smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 mars 2009
sir_daniel skrev:
diffar priset mer än 10% så ska företagen höra av sig till dig, allt enl. konsumentverket.

Och max 1000kr om jag inte är helt ute och cyklar.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Avstängd
7 Inlägg
3 mars 2009

2 174 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
uppdatering!

Har pratat med konsumentombudsmannen, och hon ringde upp lackereraren som ringde upp mig i sin tur och var riktigt förbannad. men jag stod på mig och sa det att jobbet är skit och jag tänker inte betala en krona och han ska inte få göra om jobbet. så det blir så att jag ska lämna iväg till en annan lackerare nu.

bra att jag inte behöver betala något. men ÄNDÅ surt att halva bakskärmarna är lackade i fel färg!

356 Inlägg
4 mars 2009
hangman skrev:
uppdatering!

Har pratat med konsumentombudsmannen, och hon ringde upp lackereraren som ringde upp mig i sin tur och var riktigt förbannad. men jag stod på mig och sa det att jobbet är skit och jag tänker inte betala en krona och han ska inte få göra om jobbet. så det blir så att jag ska lämna iväg till en annan lackerare nu.

bra att jag inte behöver betala något. men ÄNDÅ surt att halva bakskärmarna är lackade i fel färg!

Det är som det är, nu behöver du ju inte betala för skitjobbet och får bilen lackad hos en annan lackerare.

Besiktningstekniker
275 Inlägg
4 mars 2009
Åk till SSR Nordic i Motala och prata med Joakim. Har nyss blivit anställd av dom fast har mitt Distrikt i Skåne. Han har nog inte mätt lacken utan gått efter original kulören. Och de går nästan aldrig att gå efter den på bilar som är ett par år gamla. Lycka till!

1 800 Inlägg
4 mars 2009
Exakt vad var ni överens om att hans skulle åtgärda?
Om ni inte talat om skadan på skärmkanten alls så är ju detta inte inräknat i priset och skall således inte heller åtgärdas av firman.
Att det finns färgskillnader är inte alls konstigt, speciellt inte på en äldre bil. Det finns även nya bilar som det blir skillnad på precis efter lack, men som sedan "sätter sig" dvs en del blir mörkare och en del skiftar en aning i färg för att till sist bli så som det är tänkt.
Att halva bakskärmen är lackad är väl inte heller så konstigt, man "punktlackar" ogärna mitt på en större yta. Och sen blir du förbannad och skäller ut vederbörande, tro sig fan att han lackar ur (notera ordvitsen). Bättre att talat lugnt och sansat och förklarat vad du inte var nöjd med, då hade dom haft en chans att åtgärda det.

Sök