Tjena! Jag hade fått lite galv släpp på bakskärmarna ca 2 cm långt och en cm högt. Det var störande så jag åkte till en seriös lack firma och fråga vad dom skulle ha för att fixa det lilla lilla. 1600 kr blästrat och lackat. Jag boka tid direkt och åkte och lämna bilen förra onsdagen den skulle vara klar på fredagen.
Han hörde inte av sig så jag ringde honom hela helgen men bilen var inte klar. fick vänta till måndag. Jäävligt irriterande men har lite förståelse ändå saker kan komma ivägen bla bla.
Kommer och ska hämta bilen, KATASTROF! Jag fick fan nästan tårar har slängt ut nästan 80 000 på min v70 sen ser det ut som farmor vart och sprayat på bilen med FEL FÄRG?!
det skiljer minst 3 nyanser och han har lackat halva bakskärmarna (han skulle lacka 2 cm högt precis på kanten bara, han lacka över 10!)
jag blev galen och skällde ut honom han blev as arg och tog fram sandpapper och tänkte gå ut och slipa ner hans jobb så fick jag åka med bilen till någon annan sa han, men han insåg inte att han förstört halva bakskärmarna och innan var det som en 50 öring på varje skärm!
Efter mycket om och men och flera personers utlåtande i verkstaden där bilen stod så insåg han att jobbet var skit. han gick med på att göra om jobbet om 2 veckor, men då måste han lacka om hela bakskärmarna för han redan lackat halva och det blir inte bra och göra halva igen?! Sen har han mage och säga att han vill ha 3700 kr för jobbet, NÄR HAN SJÄLV GJORT SKADAN!
sen var inte underjobbet på ena skärmen 100% det var fan en buckla MITT på kanten!!
någon som vet vad jag kan ta mig till? har åkt runt till andra lackerare här i stan och dom fixar bilen för 2500 kr lackar hela bakskärmarna, jag vågar inte åka tillbaka till han som lacka bilen först.
Han har gjort ett piss jobb, kan han verkligen kräva mig på pengar för det här? jag ska ringa konsumentombudsmannen imorgon och rådfråga.
någon som vart med om liknande?
Tacksamm för alla svar!!
Mvh kim!