Tack ska ni ha alla! A fan asså vad skönt det känns att börjat montera ihop lite saker óch inta bara behöva slipa blästra laga rost mm. Bilen SKA stå klar innan högsommaren så får lägga på ett kål nu!!
började med jobbet i coupen nu. Min två polare Jocke och Mentos hjälper till med det eviga ruggandet av den gamla lacken
Här har jag tagit bort gångjärnen och blästrat och lagt på roststop. Fick bli röd sådan då den gråa var slut=( slipgrunden täcker det sedan ändå.
Två små bulor tilfixade på taket. Taket är nu ner ruggat ochså.
lite såhär blir det efter många tim slipande och torkande med bensintrasor. All karosseri kitt är bort slipat runt golv luckorna för att få en planoch fin yta.
Här har vi vår egen foto pojk Mentos aka Piko paska
Fick festa till det lite under arbetets gång med lite marengswich och bira xP
Golvet är nu helt slät och ren. Har inte tagit några bra kort på det så ni kan se hur det ser ut. Ser lite rörit ut nu men man ser snart helheten då jag ska spruta coupen med slipgrund idag. Kanske kommer upp lite nya bilder snart=)
Efreeli Tack ska du ha! A jag tycker det ska man göra något så ska man göra det bra från början annars ligger man sömnlös på nätterna=) Tackar GurraX Din Civic är redigt nice. Har med den på min favoriter.
Nu ska allt inne i coupen Våtslipas med 600 sedan på vissa ställen ska jag spruta ett lager till med grund för att försäkra mig om att det blir slätt. Gå gärna in dom som vill och titta på mina gamla filmer från 06-07 när jag hade den gamla motorn med turbo i.
Nu ska jag lägga in en order på förstärkta drivaxlar och motorkuddar mm från USA. Kommer jobba på ett tag nu så får se när jag skickar upp nya bilder. Ge gärna lite kommentarer vad ni tycker än så länge om mitt projekt=)
Tackar! Just nu står det still lite då jobbet har gått före. Men nästan all el är i nu. Det blir 17" fälgar i lättvikts uförande. Har kollat ut några så får se lite. B16 motor packetet är sålt nu då jag ska köra med en annan med lite större motorvolym från början.