3875
Sök

Varför måla över registreringsskylten

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Hej, många här på garaget suddar ut registreringsskylten på sina bilder innan de lägger upp dem. Varför? Vad är det man är rädd att visa liksom, att poliser inte ska sitta och jämföra den effekt som står skrivet här på hemsidan med den som finns registrerad på bilen eller vad?

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
6 mars 2009
Att bilen ska bli stulen.

Allt för den där jävla hatten!

FreddeK
6 mars 2009
Har man en dyr bil och inte vill ha folk som snokar på garageuppfarten är det väl bra att sudda regnummret...dock skiter jag i det.

268 Inlägg
6 mars 2009
Kanske för att folk lägger ner väldigt mycket pengar på bilen och kanske har multimedia för flera tiotusentals kronor och inte vill att folk ska veta vad som finns i bilen.. Finns säkert tjuvar som spanar in bilar här innan dom gör "stöten"..

90 Inlägg
6 mars 2009
För att andra inte skall kunna "spåra upp bilen", vem som är ägare, vart bilen står osv. osv...
och på så sätt sno bilen eller diverse tillbehör

EDIT; stavfel
Senast redigerat av Argy (6 mars 2009)

Entreprenör
1 286 Inlägg
6 mars 2009
Det beror nog först o främst på att "alla andra gör det".

Och från början var nog tanken att någon var rädd för att få sin bilstereo/slutsteg/baslåda stulet, eller kanske ett par fälgar för 10-50 000 eller liknande. Jag vet inte. Bor man i STHLM eller någon annan ghettostad så kanske man bör göra så.

Men vi som bor på "landet" (=resten av sverige enl 08or) behöver knappast bry oss.

*viss ironi i ovanstående inlägg*

// Niklas Johansson

5 089 Inlägg
6 mars 2009
vet du hur lätt det är att bara skicka ett sms med reggunmmret till vv så får man namn och adress på vart bilen står... är rena godisparadiset för tjuvarna..

\Lindgren

Saab
344 Inlägg
6 mars 2009
är ju ganska lätt och kolla upp vart bilen finns, så om man sett massa bilder på den här eller någon annan stans så vet man att den är väderfull och då är det värt och sno den ?smile

Muttley
6 mars 2009
Ja startar inte en ny tråd för detta.
Men varför vägrar folk att använda sökfunktionen? den funkar ännu.

Driver
2 111 Inlägg
6 mars 2009
Förbannat dum fråga rent ut sagt.

Tänkte du ens efter innan du startade tråden?.

Det som alla skrivit stämmer.

Jag är förövrigt lika frågande som "tkd_rille"... Det går att använda sök, knappen är inte bara söt att titta på...wink

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (6 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

2 638 Inlägg
6 mars 2009
Som alla redan skrivit ovan, folk är rädda om sina bilar och vill inte skylta med regnumret så man kan kolla upp vart bilen finns, det är bla. därför jag inte heller fyllt i vartifrån jag kommer i presentationen.

892 Inlägg
6 mars 2009
Janken skrev:

Jag är förövrigt lika frågande som "tkd_rille"... Det går att använda sök, knappen är inte bara söt att titta på...wink

MVH Janken

Förbannat dumt inlägg tycker jag...
Han skulle väl inte frågat om han visste eller? Jobbig sits för dig om du inte kan respektera att folk kan vara mindre vetande om vissa saker. Tycker du det vore kul om jag förlöjligade dig nästa gång du frågar om nått?

Sen tjatet med att använda sök, visst det borde väl eftersträvas mer att folk använder den, men nu sitter vi på ett forum som iaf jag gärna håller aktivt, och jag antar att de flesta kan leva med att frågor kan komma upp fler gånger. Annars kan vi väl lika gärna göra om garaget till en Wiki eller nått liknande, så slipper vi trådar överhuvudtaget? Bara en stor fet sök knapp...

Detta var seriöst off-topic och ursäkter för det.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

299 Inlägg
6 mars 2009
de är ju grymt lätt att kolla upp vart man bor geno reg nummer och på så viss på en påhälsning och saker och ting stulna som inte är så jävla rockigt !

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
6 mars 2009
Android skrev:
Janken skrev:

MVH Janken

Han skulle väl inte frågat om han visste eller? Jobbig sits för dig om du inte kan respektera att folk kan vara mindre vetande om vissa saker. Tycker du det vore kul om jag förlöjligade dig nästa gång du frågar om nått?

Sen tjatet med att använda sök, visst det borde väl eftersträvas mer att folk använder den, men nu sitter vi på ett forum som iaf jag gärna håller aktivt, och jag antar att de flesta kan leva med att frågor kan komma upp fler gånger. Annars kan vi väl lika gärna göra om garaget till en Wiki eller nått liknande, så slipper vi trådar överhuvudtaget? Bara en stor fet sök knapp...

Håller helt och hållet med  !

Inspiration comes standard

Driver
2 111 Inlägg
6 mars 2009
Android skrev:
Janken skrev:

MVH Janken

Ber om ursäkt om jag idiotförklarade trådskaparen. Var inte riktigt syftet. Menade mer att om man funderar lite över saken så brukar ,iaf gällande en sådanhär simpel sak, man kunna klurar ut svaret själv...

Sorry för O.T och om någon tog illa upp. Tycker bara att de börjar bli på modet att starta trådar helt i onödan.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

216 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
vet du hur lätt det är att bara skicka ett sms med reggunmmret till vv så får man namn och adress på vart bilen står... är rena godisparadiset för tjuvarna..

Haha, ja då. Är nog en av dem i Sverige som använder denna tjänst mest. Väldigt användbar, har vid ett flertal tillfället skickat ett SMS till idioten som ligger och kör en meter bakom mig på motorväg. Eller när min bil blev på backad i Malmö i förra veckan och jag kunde ringa personen som stod framför och be om ett erkännande..

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291

216 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
tkd_rille skrev:

Förlåt jag sökte både på det "allmän" forumet och i "off topic" men hittade inget på detta, lite irriterad på att man inte kan söka i alla kategorier samtidigt, eller är det bara jag som inte hittat den tjänsten?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 mars 2009
nicnir90 skrev:
tkd_rille skrev:

Förlåt jag sökte både på det "allmän" forumet och i "off topic" men hittade inget på detta, lite irriterad på att man inte kan söka i alla kategorier samtidigt, eller är det bara jag som inte hittat den tjänsten?

Nej den funktionen har inte jag heller.

Jonas

216 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Janken skrev:
Android skrev:
Janken skrev:

MVH Janken

Ber om ursäkt om jag idiotförklarade trådskaparen. Var inte riktigt syftet. Menade mer att om man funderar lite över saken så brukar ,iaf gällande en sådanhär simpel sak, man kunna klurar ut svaret själv...

Sorry för O.T och om någon tog illa upp. Tycker bara att de börjar bli på modet att starta trådar helt i onödan.

MVH Janken

Jag kan ta kritik för att du kanske tycket det är en självklarhet varför man suddar ut regnummret.

Och som jag förstot det så handlar det "allmänt" om saker som har med bilar att köra och "off-topic" om sådant som ligger utanför den kategorin. Och jag anser att registreringsskylten är en del av bilen, men visst de finns ju på motorcyklar och traktorer också så skulle kanske placerat den i "off-topic" sry

Sök