2880
Sök

Korvkioskdunk de lux! Är det något att ha?

134 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Måste bara fråga!
Är det här något att ha?big_smile
http://www.ljudstudion.se/default.aspx? … rodid=2370

"Korvkioskdunk de lux" 4 stycken mutant 12" och ett slutsteg!
Priset får detta kitt är 2,800:-. Ett pris som passar mig utmärkt! men är det värt det? det är frågan!

/Emilion big_smile

77 Inlägg
6 mars 2009
mja finns väl bättre lämpade steg men för dde priset är de väl helt okej... och har du inget idag så e det en uppgradering hehe..

224 Inlägg
6 mars 2009
Haha ja jävlar smile

Jag trodde det var nåt du hittat på men det står ju verkligen korvkioskdunk haha..

Det är nog bra tryck i det paketet kan jag tänka mig.
Rätt många som börjat använda Mutants grejor. Verkar vara bra skit för liten peng.
Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (6 mars 2009)

Ge fan i TexasBoB!

Körv
3 535 Inlägg
6 mars 2009
HAHA.. Inte nog med det lustiga namnet.

Priset är även 1.740 kronor. Lite långsökt kanske, men jag skrattade till iaf lol

Truckdriving Man

224 Inlägg
6 mars 2009
decib3L skrev:
HAHA.. Inte nog med det lustiga namnet.

Priset är även 1.740 kronor. Lite långsökt kanske, men jag skrattade till iaf lol

Hehe dom har fan tänkt på allt  lol
Hade varit ännu bättre om det bara varit 740
Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (6 mars 2009)

Ge fan i TexasBoB!

134 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Men vafan! det blev fel länk, jag menade det andra korvkiosk de lux med 4x12" för 2,800:-. bläddra ner lite på den länken jag länka så får ni se. fortfarande för lite för att va bra? big_smile

12" basarna som kommer med i korvkioskdunk är de här "Mutant MT1207"

12" 30cm
Impedans 4 ohm
Max rek. slutstegseffekt 400W peak
Max rek. slutstegseffekt 200W rms
Känslighet 87,6 dB 1W/1M
Senast redigerat av Audion (6 mars 2009)

Mästare
2 947 Inlägg
6 mars 2009
Men se på fan är det inte Roger Pontare?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/79899/586749_u62l40.jpg

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Körv
3 535 Inlägg
6 mars 2009
KimVsWorld skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79899/586749_u62l40.jpg

HAHAHA, det blir bara bättre å bättre!

"VILL NI AAATT JAG VÄNDER OM, OCH SLÅSS.. FÖR DEN JAG ÄÄÄÄR!!"

(feststämning JA)

Truckdriving Man

224 Inlägg
6 mars 2009
KimVsWorld skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79899/586749_u62l40.jpg

Haha pontare i talibankläder lol

Edit: Förlåt trådskaparen för mitt nedskräpande av din tråd tongue

Ge fan i TexasBoB!

134 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Kolla på det jag skrev över big_smile

2 914 Inlägg
6 mars 2009
sluta vara oseriösa ni som inte har nåt bättre för er än att kommentera roger pontare skriv in er i hans hemsida och skriv om honom där eller nåt!!!!!!! om ni inte slutar kommer jag säga till någon moderator eller någonting!!!
här snackar vi om ett i mina ögon dåligt köp (dvs 4 st 12")
köp det jag tipsade om istället mkt bättre pris på bättre grejjer!!!
Senast redigerat av kalle_kalle (6 mars 2009)

134 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Men jag vill ha lite bättre! har 2,600 kr som ligger o skräpar!

2 914 Inlägg
6 mars 2009
Audion skrev:
Men jag vill ha lite bättre! har 2,600 kr som ligger o skräpar!

duvet du får inte så mycket ljud för 2600:- men för dom pengarna och om du gör en riktigt ordentlig låda så kommer du få ganska bra för 2,600:-... jag har 325 watt rms på 10" och det känns i bröstkorgen när man står där med öppen skuff och jag har långt ifrån en optimal låda. felbyggd för min skuff och inte riktigt bra för basarna för den delen heller. men det är 5k gånger bättre än det andra du har mer kraft i black 1 steget än det andra du kolla på! 
vad har du för stereo, framsystem, kablar annars?
Senast redigerat av kalle_kalle (6 mars 2009)

406 Inlägg
6 mars 2009
OM jag hade köpt paketet så hade jag använt bara 2 basar  paralellkopplat så man belastar steget i 2 ohm, tror nästan det låter lika bra som 4 basar som steget ändå inte orkar driva full ut.
Som bonus har du ju då 2 basar över att bygga nått annat skoj med... hemma eller till garaget kanske....

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

2 914 Inlägg
6 mars 2009
xc90 skrev:
OM jag hade köpt paketet så hade jag använt bara 2 basar  paralellkopplat så man belastar steget i 2 ohm, tror nästan det låter lika bra som 4 basar som steget ändå inte orkar driva full ut.
Som bonus har du ju då 2 basar över att bygga nått annat skoj med... hemma eller till garaget kanske....

jag skulle ge fan i det paketet tongue tror på brygga det och köra på endast en bas tongue byta ut dom när man kör sönder dom tongue

122 Inlägg
6 mars 2009
varför måste du köpa bilstereo just nu då?..bättre å vänta ett tag så kommer det att ligga mera "pengar å skräpa", KÖP INGET som du kommer att ångra

Inga problem!

2 914 Inlägg
6 mars 2009
Oljekatt skrev:
varför måste du köpa bilstereo just nu då?..bättre å vänta ett tag så kommer det att ligga mera "pengar å skräpa", KÖP INGET som du kommer att ångra

det är sant roll
men vad är det trådskaparen är ute efter i ljudet då? är det vardagslyssneri, soundqality, spelar nästan ingen roll... vad är det han är ute efter?

134 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Men jag går i 2:an på gymnasiet o ska ha det här som projekt arbete. och eftersom jag inte har ngn annan inkmost än studiebidrag så blir det inte så mycket "pengar som skräpar" men jag har 2,600:- typ att lägga på den elektroniska biten och själva lådan blir jag sponsrad big_smile . så det bästa ni kan hitta för 2,600! antingen 2 medelbasar eller 1 stor! det är "dunket" jag vill ha big_smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
6 mars 2009
kalle_kalle skrev:
sluta vara oseriösa ni som inte har nåt bättre för er än att kommentera roger pontare skriv in er i hans hemsida och skriv om honom där eller nåt!!!!!!! om ni inte slutar kommer jag säga till någon moderat eller någonting!!!

OFFTOPIC: kan du vara så snäll att försöka tänka innan du skriver något. moderator hette det ja

ONTOPIC: Jag skulle aldrig köpt paketet, visst mutant är ett bra märke men för 4 12or behövs mycket jävla ström, och det skulle bli rätt mycket dyrare än 2800.

FreddeK
6 mars 2009
kalle_kalle skrev:
sluta vara oseriösa ni som inte har nåt bättre för er än att kommentera roger pontare skriv in er i hans hemsida och skriv om honom där eller nåt!!!!!!! om ni inte slutar kommer jag säga till någon moderat eller någonting!!!

Moderat? Blanda inte in politik är du snäll!

Sök