Jag hade köpt ett MT4001R. Ett riktigt monoblock med rätt skaplig effekt.
Monoblock? driver man inte bara 1 bas med ett sånt? i annat fall ser det jätte bra ut! Och sen står det "2x200Watt bryggat" 2 stycken basar 200 watt alltså. men GAS basarna ligger på 500w. hur fungerar det?
Vad sägs om ett Carpower HPB-1502 slusteg och en DD510 bas. Blir typ 2700 kr.
Stackars bas säger jag bara..... Det steget är åt helskotta för underdimensionerat för den basen. Visst...det spelar men det spelar inte bra. Sedan har det steget bara 6db/okt i filterväg vilket är sådär bra IMO....
På stegets hemsida står det inte 2x200RMS utan bara 2x200. inte lätt o veta om man är okunnig som jag ^^ så det ska stå 200rms och basarna ligger på 250rms, så det är 50 rms som saknas för det "perfekta" läget?
På stegets hemsida står det inte 2x200RMS utan bara 2x200. inte lätt o veta om man är okunnig som jag ^^ så det ska stå 200rms och basarna ligger på 250rms, så det är 50 rms som saknas för det "perfekta" läget?
Enkelt uttryckt ja....
Dock anser jag att man skall ha ngt över basens rms...gärna lite mer då steget inte behöver jobba lika hårt och man har en renare signal ut till basen = mindre risk att blåsa den pga dist
kolla vad jag skrev över, redigerade inlägget lite
det passar perfekt bryggat (iaf i mina "otränade" ögon) domdär 50 watten som du får över spelar nästan ingen roll
Någon som kan verifiera? tycker fortfarande det låter fel att ett 2x200w slutsteg ska kunna driva 2 basar på 500w!
och du även om du har en bas som klarar av 1000 watt rms och driver det med ett steg på 500 watt rms (givetvis är det i samma ohm) så kommer det spela på ändå skillnaden om du skulle driva en bas med 500 watt rms så kanske du spelar bara nåt mindre db (med likvärdiga lådor) pga grejjerna ska kunna drivas med 1000 watt rms så kan det vara stadigare och i regel tyngre då det är stadigare
Fan vad alla är watt kåta här. Stirra dig inte blind på watt. Men kan alla andra så kan jag med.
Carpower 4/400 lämnar i brygat läge 2x320 W och passar utmärkt till dom basarna
ja jag vet mkt watt men man kan kolla vad märke det är (erkänt bra märke vilket jag tkr mutant verkar vara enl. vad folk säger här), watt, thd och storlek på bas, vad mer ska man kolla om? givetvis en bra installation men han skulle ju få en låda byggd av någon som kunde
"Korvkioskdunk de lux" 4 stycken mutant 12" och ett slutsteg! Priset får detta kitt är 2,800:-. Ett pris som passar mig utmärkt! men är det värt det? det är frågan!
/Emilion
Glöm inte att du behöver kablar och en låda till grejerna också. Köp gärna något enklare och testa i början. Det är ett bra sätt att lära sig. Skulle du inte bli nöjd kan du alltid sälja grejerna vidare och få endel av pengarna tillbaka. För 2600Kr ska man inte förvänta sig värstingprylar men de kan spela mycket mer än vad man tror i rätt låda och med rätt inställningar.
Steget är lite i underkant men det kan du byta ut senare till ett riktigt Monoblock. När du köper bilstereo skadar det inte om du köper grejer så du kan uppgradera vid ett senare tillfälle.
Ljud är inte lika med Watt.
Senast redigerat av dbjanoz (10 mars 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
För en den pengen så hade JAG köpt ett CARPOWER 4/400. Då får man kraft så att det räcker och ett hyfsat ljud. Fins på blekingebilradio för ca 1700:-
Det ser perfect ut! hitta ett på Bertilsson auto electronics för 1580:- . så 2 basar ala 598kr+ slutsteg ala 1580:- = 2776:-
djbanoz skrev:
Glöm inte att du behöver kablar och en låda till grejerna också. Köp gärna något enklare och testa i början. Det är ett bra sätt att lära sig. Skulle du inte bli nöjd kan du alltid sälja grejerna vidare och få endel av pengarna tillbaka. För 2600Kr ska man inte förvänta sig värstingprylar men de kan spela mycket mer än vad man tror i rätt låda och med rätt inställningar.
Men kablar kostar ju inte så mycket?, man behöver inte köpa "så" långa. går också på elprogrammet, finns säkert något där också?