3882
Sök

Golf 3 1,6 cl - startproblem när bilen är varm, samt dör efter den blivit varm!

26 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Har suttit många långa kvällar/nätter och läst alla möjliga forum, med många bra tips men tyvärr inget som har fungerat.
Så tänkte att det är bäst o göra ett eget och se om någon kan hjälpa mej.

Golfen går jätte bra efter allt mellan 30min till en timma då den dör om man kör, eller så går den ej starta om man stänger av den, sen spelar de ingen roll hur länge man försöker så går de inte få igång den. Det kan hosta igång lite och få några avgassmällar sen dör den igen. Låter man den bara stå i 30 min och kyla ner sig lite funkar den kanon igen, sedan börjar de om igen..

har bytt detta i följande ordning:
x bränslepump
x bränslefilter
x rotor
x fördelarlock
x tändspole

Skulle jätte gärna vilja ha all hjälp och tips jag kan få!
Fick körkort för 2 veckor sedan så det känns jävligt surt..

Tack på förhand / Frans

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
6 mars 2009
Har du kollat att ventilationen till bensintanken funkar ? Du kan prova lossa tanklocket och kolla om den startar då .

Schipperke rules !

29 Inlägg
6 mars 2009
Låter som att det bildas vakum i tanken. Kontrollera luftintag till tank som nämnts ovan.

Mvh,
Cristian Nilsson

26 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
tack för svaren! men när jag byte bränslepumpen så stog ju hela tanken helt öppen, så tror ju inte de kan vara detta tyvärr hmm

107 Inlägg
7 mars 2009
Det är inte någon form av automatchoke som har hängt sig i läge för kallstart? Det är ju en halvförgasare som man brukar säga. Kolla upp om det kan vara nåt spjäll av något slag som har hängt sig.

26 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
ja det låter ju vettigt, ska kolla på de!
Har funderat på om de kan vara kylarvätsetempraturgivaren som get sig så motorn kanske tror att den är kall när den är varm, men vet ej hmm fast då skulle den väl starta, fast gå väldigt pludrigt kanske..

272 Inlägg
7 mars 2009
FrAnZii skrev:
tack för svaren! men när jag byte bränslepumpen så stog ju hela tanken helt öppen, så tror ju inte de kan vara detta tyvärr hmm

Inte för att jag vet vad det har med ventilationen att göra ! Har du täppt ventilation så får du vacumm i tanken och då kan bensinpumpen få problem att pumpa fram soppa ! Det är enkelt att kolla genom att skruva lös tanklocket .

Schipperke rules !

26 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
okej! Får testa de när den börjar igen då, men vart sitter ventelationen till tanken då?

272 Inlägg
7 mars 2009
Ska förmodligen sitta någonstans i tankröret ! Kan vara tanklocket som är täppt oxå .

Schipperke rules !

26 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
hitta precis ett forum om en polo som de lätt som hade precis samma problem som jag, bytte sedan bränslepumpsrelät och sedan gick den som vanligt igen hade han skrivit.
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=990027

Någon som har någon erfarehet om detta?

46 Inlägg
26 maj 2009
Tjena.. jag har samma problem nu på min Gti -96:a efter att jag har bytt topppackning, Bilen gick fint i ett par månader.. sen blev den svår att starta när den var varm, nu dog den helt... vägrar hosta igång. "känns" som att den inte får soppa. ska kika igenom tänddelar men tror inte det är där problemet ligger för mig iaf.

Mr. Utsi

Sök