då jag tänkte skaffa mig en 760 turbo inom en snar framtid så skulle jag vilja ha lite åsikter å svar angående trimning av just den motorn, bilen e tänkt som mer en projektbil då jag vill bygga om hela motorn så d e inget "trimma över helgen" jag snackar om utan d får mer än gärna ta en massa månader då jag älskar å ha saker å göra. mitt mål är då att komma upp på rätt sida av 300 hk strecket men inte mer än 400, då detta e mitt första projekt vill jag ta d lite lugnt.
d jag självklart gör e ju att byta stakarna å kolvarna (folk säger att dom tål över 300hk men jag vill ha d driftsäkert)
sen tänkte jag ha en portad å planad 531 topp på
å medans jag har isär motorn så byter jag självklart alla lager å packningar.
å när d gäller toppen så tror jag inte jag behöver byta till större å bättre ventiler för dom här hästkrafterna? rätta mig om jag har fel, startade denna tråden för å få allas åsikter.
sen självklart byter jag turbo, men inte te ngn överdriven då jag inte vill behöva vänta ett bra tag innan laddet kmr, utan satsar på en turbo som kanske e god för 350 hk,ngt bra förslag?
större spridare hade jag tänkt mig och då även en ny btr, känns meningslöst å köpa nytt styrsystem för så lite effekt?så jag ställer bara upp bränsletrycket lite kanske?
sätter även på en lite vassare kam då, vet ej vilken jag vill ha så förslag vill jag gärna ha
öppet filter åker ju på, extractor-grenrör åker på å 3" downpipe med 3" rör hela vägen med 4" utblås
sen hade jag velat ha frontmonterad IC men d kanske e lite overkill med tanken på den inte så jättehöga effekten?
å sen efter detta mappar jag ju den då.fast det kanske bara gör med eftermarknadssprut?
sen vet jag ju inte hur d blir med multilinken? är den såpass bra så den pallar effekten?
m90 låda hade jag tänkt sätta på oxå för m46 e la inte den bästa
vill gärna ha så många åsikter som möjligt å tycker ni jag har glömt ngt så säg till, tycker ni ngt av d jag har skrivit verkar dumt så säg till då oxå ^^
m.v.h Joakim