tänkte slänga upp en tråd på mitt lilla fälg ''projekt''. testade med en fälg, vilket ser ut at ha blivit bra så resten blir nog fixade åxå så fort ja får bort däcken av dom utgångsobjekten var ju helt vanliga fula 13'' plåtisar från en golf. Ursäkta kvalite'n på bilderna, kameran dog men bättre bilder kommer säkert senare...
orginal, snyggt? satan heller
wohoo, we're half way there nästan satt som fan, men me lite jävlar anamma så gick de
sådär kanske?
lite missvisande mätt från denna vinkel, men de va 6,5cm kant här... blev lite väl hardcore så ja dror ner den till 4,5
that's the way we like it! like it alot! kom en bra bit utanför skärmen, såå nööööjs! fast ja själv säger det
13'' plåtisar? javisst! blir nog bra de här, tror jag
Sitter navet bara fast svetsat? bara att slipa loss och slå ur?
Hur får du navet centrerat sen då? bara att mäta så kanten blir lika lång hela vägen runt? eller skickar du iväg dom på mätning\svarvning sen?
De är bara punka fast dom på en sida sen smäller man på hjulet och snurrar det och knackar in andra sidan tills allt är runt sen svetsar man ihop allt! Det blir inom ett par tior och duger absolut!
Sitter navet bara fast svetsat? bara att slipa loss och slå ur?
Hur får du navet centrerat sen då? bara att mäta så kanten blir lika lång hela vägen runt? eller skickar du iväg dom på mätning\svarvning sen?
slipade bort svetsfogen på baksidan, centrumet var ordentligt dit pressat så ja fick slå bort centrumet med slägga. sen slipade ja bort allt rost som fanns kvar, svängde på skiten å pressade dit den med flera prövade metoder sen när ja hade den på sin plats, så tog ja fälgen till polaren å satte den i svarven (i detta skede ännu osvetsat) å riktade upp den så den blev rak. konsten e säkert många men detta funkade iaf.
haha blev lite väl mycket enligt mig tänkte lämna ventilerna på baksidan? vore e ju rätt så pimp blir ju lagom rolit att fylla däcken ifall man får läckage
Blev ju bra det där.... Provade själv att navvända en gång, slipade bort svetsarna och satte upp fälgen i en press för att pressa ur centrumet, pressade 3ton och fälgen blev skev och endå släppte inte centrumet, då gav jag upp
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
haha blev lite väl mycket enligt mig tänkte lämna ventilerna på baksidan? vore e ju rätt så pimp blir ju lagom rolit att fylla däcken ifall man får läckage
klart att ventilerna ska vara på insidan om möjligheten finns, det är ju grymt
Blev ju bra det där.... Provade själv att navvända en gång, slipade bort svetsarna och satte upp fälgen i en press för att pressa ur centrumet, pressade 3ton och fälgen blev skev och endå släppte inte centrumet, då gav jag upp
slipade som satan å slog en gång ordentlit så lossnade skiten men hårt satt den
klart att ventilerna ska vara på insidan om möjligheten finns, det är ju grymt
ser jävla snyggt ut tycker ja själv ifall man lämnar dom på baksidan sen är frågan, silver eller vitt? eller något helt annat? ska passa ihop me en röd caddy...
har inte hänt nåt me fälgarna igår, hann inte till nån däckfirma å dra bort däcken så de blir väl först imårrån... tänkte ändå slänga upp ett par bilder på min å polarns caddyys...
Vet hur det är att skära sig i handen, eller fingret, färgade handen rött med ett 1 cm fint snitt. Var det vinkelslipen, som bet dig.. Bara på med silver tejp och fortsätta jobba.
Vet hur det är att skära sig i handen, eller fingret, färgade handen rött med ett 1 cm fint snitt. Var det vinkelslipen, som bet dig.. Bara på med silver tejp och fortsätta jobba.
joo de e förjävlit ja blev lite osams med vinkelslipen å så klippte den till på med tejp så var de bara å fortsätta
svetsade en fälg färdigt ikväll, med den påföljd att fälgen blev snee trots att vi punktade fälgen med jämna mellanrum utan svetsa allt i ett så att säga... nån som har nå bra ide'er hur man ska svetsa utan att dom drar sig?