2553
Sök

Billigt och lättanvändt piggyback/sprut?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tjena!

Nu e de så att ja e sugen på ett piggyback eller ett sprut men har inga erfarenheter av de så nu undrar ja om det är någon som kan rekomendera något?

De ska vara ganska lätt att installera å förstå sig på...

Ska va till en Corrado G60 som är turbokonverterad å går på E85 smile
Senast redigerat av sjovold (8 mars 2009)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

turboabstinens
442 Inlägg
10 mars 2009
Megasquirt kör jag själv, om du är någorlunda tekniskt lagd och förstår hur en motorstyrning fungerar så är det inga problem. Tror inte det tog mer än 5-10 min att få igång bilen och ha den på tomgång efter jag fått alla kablar rätt och så. Tror inte det finns något billigare sprut heller.

ocertifierad klåpmekare

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
bluelight skrev:
Megasquirt kör jag själv, om du är någorlunda tekniskt lagd och förstår hur en motorstyrning fungerar så är det inga problem. Tror inte det tog mer än 5-10 min att få igång bilen och ha den på tomgång efter jag fått alla kablar rätt och så. Tror inte det finns något billigare sprut heller.

Någorlunda teknisk e ja allt big_smile
men då måste man ju veta exakt vilka givare som måste vara in kopplade va? om nån vet så vill ja gärna veta vilka till G60 big_smile

har inte fattat riktigt hur man kopplar in de e de till ecun lr till spridare m.m.

(de e alltså till bränslesystemet ja ska ha de)

----->Strippen S2<-----

VCRACING

jopp
145 Inlägg
10 mars 2009
Vad jag har förstått så är MS ett standalonesprut..

om du är ute efter ett piggyback så kan jag rekomendera smt6  från perfect power..

Lycka till!

jomenvisst

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
aha men de verkar vara ganska lätt att mappa till skillnad till andra sprut men e de nån som vet vilken version av ms man ska använda till G60? men e de nå speciellt man ska tänka på när de gäller G60?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Sök