när jag svänger i låg hastighet så låter styrservon, det låter som om den hackar. vad är det som spökar ? står på besiktningspapperet bra att veta styrväxel, vänster , korrosionsangrepp.
ja hade så på min cheva o för mig va de bara o fylla i en slatt olja o spänna upp remmen så gick den fint
okej min bror sa att jag ska köra en stund med bilen så servo oljan blir varm och då brukar oljenivån höjas. jag har kolla servo oljan när bilen stått o då va det på MIN sträcket.
Har du haft uppe bilen på lyft och svängt fram och tillbax utan att ha igång motorn? Troligtvis bara luft i systemet, och som nån sa tidigare är det bara några fulla rattutslag som gäller. Så försvinner nog skiten sen ska du se.
Har du haft uppe bilen på lyft och svängt fram och tillbax utan att ha igång motorn? Troligtvis bara luft i systemet, och som nån sa tidigare är det bara några fulla rattutslag som gäller. Så försvinner nog skiten sen ska du se.
nee bilen har inte vart uppe . jag pröva idag med fulla rattutslag men den är fortfarande hackig ibland. olje nivån står lite över min sträcket.
kan det va styrväxeln lr ? för jag kan ratta lätt utan problem det går inte trögt. men den hackar och vibbrerar om man håller kvar ratten när den börjar hacka.
när jag svänger i låg hastighet så låter styrservon, det låter som om den hackar. vad är det som spökar ? står på besiktningspapperet bra att veta styrväxel, vänster , korrosionsangrepp.
bil: volvo 740
standard fel på en del 740, ena fästet ärgar bort därav anmärkningen. tycker det låter mersom om remmen är dyng slut, då slirar den eftersom pumpen jobbar hårdare vid styrstoppet än i mitten läget (ratten rakt fram).
bil: volvo 740
standard fel på en del 740, ena fästet ärgar bort därav anmärkningen. tycker det låter mersom om remmen är dyng slut, då slirar den eftersom pumpen jobbar hårdare vid styrstoppet än i mitten läget (ratten rakt fram).
okej nee anmärkningen va fel det är styrväxeln till växellådan
okej remmen såg hel och inte sliten ut men lite slapp.