2,4 L GDI ska du akta dig för, sotar igen i spjällhuset, mkt vanligt med för höga avgasvärden.
jag tycker personligen att 2,0L är den överlägst bästa motorn krånglar minst och är helt klart skruvvänligast och driftsäkrast, se upp med balans axelremmen bara den vill inte gå många mil över intervallen, den kan gå av och hamna i mellan vevaxel drevet och kammremmen.
fel på Galant överlag. länkarmar, abs kransar som spricker, rost i skärmkanter,ac lekage vid torkfiltret, fjäderbenslagringar, hjullager, klockan glappar på nästan alla,lampr som går i instrumentpanelen, en del skit fel helt enkelt.
ang ljud delen så har jag för mig det sitter 6,5 ir 5,25 i dörrarna och de är väll inget att hurra för igentligen
och avance finns det väll 2 modeller av har ja för mig, en GDI avance med 2,4 L, och en med V6a, i norge finns det även en 2,0 avance och utrustningen skiljer dig, den äkta v6 avancen är det helskinn i och sedan har de den snygga takvingen som går ner över bakluckan. på GDI avancen har du bara fronten Sidkjolarna och läpparna bak på, och även annan tyginredning.