3169
Sök

IKEA räddar SAAB - Köpet klart idag

12 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
LeCosta skrev:
Köp en Saab som en byggsats sen är det bara tuta o köra ; D
Frågan är va dem säger på Bilprovningen ?

Lyckliga arbetare vid SAAB-fabriken i Trollhättan kunde idag pusta ut, det blir IKEA koncernen som tar över SAAB. Det var svårt för SAABs ledning och regeringen att hitta en köpare till SAAB, det var dock innan IKEA steg in som intressent. En anledning till att IKEA räknar med att vända SAABs förluster till vinst är att de ämnar tillämpa den princip som gäller för deras övriga sortiment, nämligen att kunden själv monterar ihop bilen.

Man köper nu helt sonika sin bil på en tur till IKEA, i början av varuhuset kan man se färdigmonterade bilar, man skriver sedan ned vart på Tag-själv lagret som bilen ligger samt vilken färg man vill ha. På vägen ut kan man sen ta med sig de i snitt 12 paket som utgör en hel bil. Med i kartongerna finns exakt alla delar som behövs för att montera ihop bilen samt en IKEA-nyckel för att skruva ihop den med.

Staffan Nordin, koncernchef för IKEA Norden berättar om köpet;

- En av IKEAS grundieér är att förlägga varuhusen utanför städer och lita till folks tillgänglighet till bilar, på detta vis kommer vi nu att ägen en liten del av kretsloppet som utgör IKEAs affärsidé, vi älskar att jobba långsiktigt.

- Vi räknar med att kunna pressa priserna på SAAB nu genom att leverera dem i paket och låta kunden sköta själva monteringen, enligt detta klassisk recept slipper vi monteringsmomentet samt kan spara lagerutrymme tack vare de kompakta förpackningarna, kommenterar Nordin.

Även från SAABs sida har det också bara hörts positiva kommentarer;

- Först blev jag skeptisk, men den enda skillnaden kommer i stort sett vara att vi packar allting i wellpapp istället för att sätta ihop det själva, berättar Ulrika Svansdotter, anställd vid SAAB-fabriken i Trollhättan.

Inga-Gerd Pettersson, 67, är dock mer skeptisk gentemot köpet;

- Jag har alltid svårt när jag köpt bokhyllor och sådant, jag får alltid be min son eller mina barnbarn att sätta ihop dem, det är så krångliga instruktioner. Om jag nu köper en ny bil så får jag väl be dem om hjälp igen.

Källa Svenska Dagbladet

http://www.svenskbladet.se/ekonomi/inde … _idag.html

Är du dum i huvudet ditt jävla retard?

ja hitta bara artikeln på Svenska Dagbladet  o fick mig ett gott skratt, om de e sanning dem har skrivit de vet ifan..

Kanon..
1 473 Inlägg
11 mars 2009
mmm svenskbladet är en skämtsida o dehär är jääättekul...

Teddan
2 495 Inlägg
11 mars 2009
det är stor skillnad på svenskbladet och svenska dagbladet heheheh

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
11 mars 2009
Dehär var inte roligt igår, så varför skulle de vara roligare i dag?

4 586 Inlägg
11 mars 2009
leksak skrev:
mmm svenskbladet är en skämtsida o dehär är jääättekul...

såg det nu jag också

denna är även rätt kul
http://www.svenskbladet.se/sverige/inde … sljus.html

735 Inlägg
11 mars 2009
haha jag skratta fan mest när jag lästa alla torra inlägg efteråt. Har ni ingen humor? tongue

1 174 Inlägg
11 mars 2009
Synd bara att det är en golf på bilden....
Skulle varit roligare om det stog IKEA räddar VW..
Senast redigerat av -Blomman- (11 mars 2009)

"If you're in control, you're not going fast enough"

635 Inlägg
11 mars 2009
Jag ska byta märke till SAAB !! lol
Senast redigerat av VOLVO 240KUNGEN (11 mars 2009)

517 Inlägg
11 mars 2009
Tänk om det varit sant. Vad mkt projekttrådar det skulle bli till nästa vinter ! smile

"Nu drar det igång, jag ska få saaben att rulla.. " osv tongue

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Va i helvete måste man till IKEA för köpa en Saab? Nej fan nu får det va ! TACK OCH HEJ

12 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
ErikAxelsson skrev:
Tänk om det varit sant. Vad mkt projekttrådar det skulle bli till nästa vinter ! smile

"Nu drar det igång, jag ska få saaben att rulla.. " osv tongue

hahah big_smile skulle inte finnas många saabar som e lika varandra, kan man välja å vraka mellan all utrustning färger osv osv tongue

Bonntrimmare
620 Inlägg
11 mars 2009
_tedde88_ skrev:
det kan väll inte finnas en chans i världen att regeringen tillåter att en vanlig svensson ska sätta ihop sin egen bil trots att allt som behövs finns med i paketet? no way, det där är bara skitsnack.

varför tror du det biltema existerar ju tongue klart att det är båg

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

635 Inlägg
11 mars 2009
Saab900Racing skrev:
LeCosta skrev:
Köp en Saab som en byggsats sen är det bara tuta o köra ; D
Frågan är va dem säger på Bilprovningen ?

Lyckliga arbetare vid SAAB-fabriken i Trollhättan kunde idag pusta ut, det blir IKEA koncernen som tar över SAAB. Det var svårt för SAABs ledning och regeringen att hitta en köpare till SAAB, det var dock innan IKEA steg in som intressent. En anledning till att IKEA räknar med att vända SAABs förluster till vinst är att de ämnar tillämpa den princip som gäller för deras övriga sortiment, nämligen att kunden själv monterar ihop bilen.

Man köper nu helt sonika sin bil på en tur till IKEA, i början av varuhuset kan man se färdigmonterade bilar, man skriver sedan ned vart på Tag-själv lagret som bilen ligger samt vilken färg man vill ha. På vägen ut kan man sen ta med sig de i snitt 12 paket som utgör en hel bil. Med i kartongerna finns exakt alla delar som behövs för att montera ihop bilen samt en IKEA-nyckel för att skruva ihop den med.

Staffan Nordin, koncernchef för IKEA Norden berättar om köpet;

- En av IKEAS grundieér är att förlägga varuhusen utanför städer och lita till folks tillgänglighet till bilar, på detta vis kommer vi nu att ägen en liten del av kretsloppet som utgör IKEAs affärsidé, vi älskar att jobba långsiktigt.

- Vi räknar med att kunna pressa priserna på SAAB nu genom att leverera dem i paket och låta kunden sköta själva monteringen, enligt detta klassisk recept slipper vi monteringsmomentet samt kan spara lagerutrymme tack vare de kompakta förpackningarna, kommenterar Nordin.

Även från SAABs sida har det också bara hörts positiva kommentarer;

- Först blev jag skeptisk, men den enda skillnaden kommer i stort sett vara att vi packar allting i wellpapp istället för att sätta ihop det själva, berättar Ulrika Svansdotter, anställd vid SAAB-fabriken i Trollhättan.

Inga-Gerd Pettersson, 67, är dock mer skeptisk gentemot köpet;

- Jag har alltid svårt när jag köpt bokhyllor och sådant, jag får alltid be min son eller mina barnbarn att sätta ihop dem, det är så krångliga instruktioner. Om jag nu köper en ny bil så får jag väl be dem om hjälp igen.

Källa Svenska Dagbladet

http://www.svenskbladet.se/ekonomi/inde … _idag.html

Är du dum i huvudet ditt jävla retard?

Ingen Humor eller ?????????? roll

635 Inlägg
11 mars 2009
tobee skrev:
haha jag skratta fan mest när jag lästa alla torra inlägg efteråt. Har ni ingen humor? tongue

Det är dåligt med den varan här, Humorn alltså.. vi får hoppas att denna tråd EJ låses så vi får läsa många roliga inlägg !! big_smile lol wink

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
11 mars 2009
Men Vad I Helvete?!?!?! Var Ni Tvungena Att Förstöra Min Dag Eller? Hur Ska Man Bygga Ihop En Hel Bil? Säg Att Ja Drömmer!!

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

144 Inlägg
11 mars 2009
Jag är på väg till IKEA i Barkaby för att köpa min första egna saab, ska bli spännande att se om alla muttrar och bultar finns med i paketet.

Robban

Robert

3 Inlägg
11 mars 2009
menar ni allvar de senaste inläggen? saab kommer inte köpas av ikea.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
11 mars 2009
ladyn skrev:

Hur vet du det?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

3 Inlägg
11 mars 2009
zijaa skrev:
ladyn skrev:

Hur vet du det?

det vet jag faktiskt inte till hundra procent. men länken är till en humorsida. bland annat kan man läsa om en apa som planerar att kasta sten på besökare i en djurpark.  faktiskt riktigt roligt men...

Sök