Hej! Undrar vad är det för fel på en Opel Corsa 1,3 i, med centralinsprutning? Tomgången är för hög. Har kollat så den inte drar tjyvluft, och kollat packningar. Är det någon givare? I så fall, vilken? Vad kan det vara för fel?
hej undrar vad som innefattar 14000mil servisen på v70N och när byter man kammrem? tänkte serva själv bara jag vet vad som bytes. tacksam för svar.
Är bilen en import så ska kamremmen bytas vid 12 000 mil, annars 16 000 mil. Beror på att Tysklandssålda V70 servar man var 1500:e mil och svenska V70 var 2000 mil.
hej undrar vad som innefattar 14000mil servisen på v70N och när byter man kammrem? tänkte serva själv bara jag vet vad som bytes. tacksam för svar.
Är bilen en import så ska kamremmen bytas vid 12 000 mil, annars 16 000 mil. Beror på att Tysklandssålda V70 servar man var 1500:e mil och svenska V70 var 2000 mil.
man ska väll inte byta kammrem var 2000mil? resten då?
Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:
Hej! Undrar vad är det för fel på en Opel Corsa 1,3 i, med centralinsprutning? Tomgången är för hög. Har kollat så den inte drar tjyvluft, och kollat packningar. Är det någon givare? I så fall, vilken? Vad kan det vara för fel?
Hej vid 14000 så är det bara en vanlig service med olja filter och kupeluftfilter. Kamremen kommer vid nästa service vid 16000 och tändstift och luftfilter borde varigt på senaste servicen vid 12000.
Hej vid 14000 så är det bara en vanlig service med olja filter och kupeluftfilter. Kamremen kommer vid nästa service vid 16000 och tändstift och luftfilter borde varigt på senaste servicen vid 12000.
mvh ralle
gött men det är bra olja, oljefilter & kupé filter då? ja tändstift och luft filter & olja & oljefilter bytt vid 12000
Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:
släcka service lampan: 1 - vrid nyckeln till radioläge 2 - tryck in trippmätarknappen och håll kvar den i intryckt läge 3 - vrid nyckeln till tänningsläge, och när antingen SERV eller den lilla triangeln blinkat ca två gånger släpper du tripp knappen, lyckas du inte första gången är det bara att pröva igen.
kupé filtret sitter under hanskfaket, ta bort plasten under hanskfacket-två skruv, sen är det en svart lucka som sitter med fyra skruv uppåt (dom innersta mot topeden kan vara jobbiga första gången) sen är filteret trätt uppåt. se så du får rätt filter bara finns ett stort och ett litet. (har du det lilla filtret i din så räcker det med att låssa dom två skruven som är i mot dig och böja ner luckan
släcka service lampan: 1 - vrid nyckeln till radioläge 2 - tryck in trippmätarknappen och håll kvar den i intryckt läge 3 - vrid nyckeln till tänningsläge, och när antingen SERV eller den lilla triangeln blinkat ca två gånger släpper du tripp knappen, lyckas du inte första gången är det bara att pröva igen.
kupé filtret sitter under hanskfaket, ta bort plasten under hanskfacket-två skruv, sen är det en svart lucka som sitter med fyra skruv uppåt (dom innersta mot topeden kan vara jobbiga första gången) sen är filteret trätt uppåt. se så du får rätt filter bara finns ett stort och ett litet. (har du det lilla filtret i din så räcker det med att låssa dom två skruven som är i mot dig och böja ner luckan
tackar..
Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:
håll koll på vilket håll kupéfiltret sitter när du tar ut de. fö de finns små pilar på kortsidan av filtret som visar åt vilket håll luften ska strömma genom filtret.
så va noga mä att ta ut filtret som de sitter, så du inte bara slänger iväg de. damsug gärna lite försiktigt inne i filterhållaren så du får bort skräpet som finns där.