2551
Sök

Service v70N

29 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#1
hej
undrar vad som innefattar 14000mil servisen på v70N
och när byter man kammrem?
tänkte serva själv bara jag vet vad som bytes.
tacksam för svar.

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

1 Inlägg
11 mars 2009
#2
Hej!
Undrar vad är det för fel på en Opel Corsa 1,3 i, med centralinsprutning?
Tomgången är för hög. Har kollat så den inte drar tjyvluft, och kollat packningar.
Är det någon givare? I så fall, vilken?
Vad kan det vara för fel?

562 Inlägg
11 mars 2009
#3
Starta en egen tråd!

9-5 Aero Sedan -05

1 079 Inlägg
11 mars 2009
#4
Team_2Bean skrev:
hej
undrar vad som innefattar 14000mil servisen på v70N
och när byter man kammrem?
tänkte serva själv bara jag vet vad som bytes.
tacksam för svar.

Är bilen en import så ska kamremmen bytas vid 12 000 mil, annars 16 000 mil. Beror på att Tysklandssålda V70 servar man var 1500:e mil och svenska V70 var 2000 mil.

29 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#5
Syst3m skrev:
Team_2Bean skrev:
hej
undrar vad som innefattar 14000mil servisen på v70N
och när byter man kammrem?
tänkte serva själv bara jag vet vad som bytes.
tacksam för svar.

Är bilen en import så ska kamremmen bytas vid 12 000 mil, annars 16 000 mil. Beror på att Tysklandssålda V70 servar man var 1500:e mil och svenska V70 var 2000 mil.

man ska väll inte byta kammrem var 2000mil?
resten då?

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

1 024 Inlägg
11 mars 2009
#6
Rogfra skrev:
Hej!
Undrar vad är det för fel på en Opel Corsa 1,3 i, med centralinsprutning?
Tomgången är för hög. Har kollat så den inte drar tjyvluft, och kollat packningar.
Är det någon givare? I så fall, vilken?
Vad kan det vara för fel?

STARTA en egen tråd!


Servicetekniker
235 Inlägg
11 mars 2009
#7
Hej vid 14000 så är det bara en vanlig service med olja filter och kupeluftfilter.
Kamremen kommer vid nästa service vid 16000 och tändstift och luftfilter borde varigt på senaste servicen vid 12000.

mvh ralle

Team Chevy740

29 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#8
_ralle_ skrev:
Hej vid 14000 så är det bara en vanlig service med olja filter och kupeluftfilter.
Kamremen kommer vid nästa service vid 16000 och tändstift och luftfilter borde varigt på senaste servicen vid 12000.

mvh ralle

gött men det är bra olja, oljefilter & kupé filter då?
ja tändstift och luft filter & olja & oljefilter bytt vid 12000

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

562 Inlägg
11 mars 2009
#9
Plus en massa kontrollpunkter, om man nu ska vara "petig".

9-5 Aero Sedan -05

29 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#10
micke-opel skrev:
Plus en massa kontrollpunkter, om man nu ska vara "petig".

vad är det för kontrollpunkter då?

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

29 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#11
hur kommer man åt kupé filtret då? och hur släcker man service lampan?

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

29 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
#12
är det någon som kan hur man släcker service lampan? jag släckte den förra gången men kommer ej ihåg?
tacksam för svar...

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

Däckmissbrukare
87 Inlägg
17 mars 2009
#13
släcka service lampan: 1 - vrid nyckeln till radioläge 2 - tryck in trippmätarknappen och håll kvar den i intryckt läge 3 - vrid nyckeln till tänningsläge, och när antingen SERV eller den lilla triangeln blinkat ca två gånger släpper du tripp knappen, lyckas du inte första gången är det bara att pröva igen.

kupé filtret sitter under hanskfaket, ta bort plasten under hanskfacket-två skruv, sen är det en svart lucka som sitter med fyra skruv uppåt (dom innersta mot topeden kan vara jobbiga första gången) sen är filteret trätt uppåt. se så du får rätt filter bara finns ett stort och ett litet. (har du det lilla filtret i din så räcker det med att låssa dom två skruven som är i mot dig och böja ner luckan wink

volvo_karlsson - Pysen

29 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#14
volvo_karlsson skrev:
släcka service lampan: 1 - vrid nyckeln till radioläge 2 - tryck in trippmätarknappen och håll kvar den i intryckt läge 3 - vrid nyckeln till tänningsläge, och när antingen SERV eller den lilla triangeln blinkat ca två gånger släpper du tripp knappen, lyckas du inte första gången är det bara att pröva igen.

kupé filtret sitter under hanskfaket, ta bort plasten under hanskfacket-två skruv, sen är det en svart lucka som sitter med fyra skruv uppåt (dom innersta mot topeden kan vara jobbiga första gången) sen är filteret trätt uppåt. se så du får rätt filter bara finns ett stort och ett litet. (har du det lilla filtret i din så räcker det med att låssa dom två skruven som är i mot dig och böja ner luckan wink

tackar..

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
19 mars 2009
#15
håll koll på vilket håll kupéfiltret sitter när du tar ut de.
fö de finns små pilar på kortsidan av filtret som visar åt vilket håll luften ska strömma genom filtret.

så va noga mä att ta ut filtret som de sitter, så du inte bara slänger iväg de.
damsug gärna lite försiktigt inne i filterhållaren så du får bort skräpet som finns där.
Senast redigerat av Ablazed (19 mars 2009)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se


Sök