3492
Sök

Köpråd, bra bil för ca: 100k?

961 Inlägg
13 mars 2009
#21
st220 är väl en okej bil men verkligen inte felfri , en kompis hade en sån förut och de va massa krångel hela tiden , skramla i stort sett i hela bilen , den käka lampor hela tiden ( ford orginal ) MEN de är en grymt skön bil att åka i och den går riktigt bra smile härligt vrid och skön sång från 6an !

Pure DieselPower

Avstängd
135 Inlägg
13 mars 2009
#22
rONNY OCH ragges ford va hård ! alla andra suger tycker jag ! Mustang funkar ju dock men det är amerikanska ford enbart som rules i så fall eller ronny och ragges. Inget där emellan  !!
Subaru är väll bra om du ska köra rally ? Vart kör du? på vägarna? skogen ? förklara lite mer lol

Avstängd
135 Inlägg
13 mars 2009
#23
talibangran skrev:
st220 är väl en okej bil men verkligen inte felfri , en kompis hade en sån förut och de va massa krångel hela tiden , skramla i stort sett i hela bilen , den käka lampor hela tiden ( ford orginal ) MEN de är en grymt skön bil att åka i och den går riktigt bra smile härligt vrid och skön sång från 6an !
men allt är skönt om mot din volvo ! Du har för lite kompetens tror jag för svara ang bra bilar för 100k
Men tack för ford felen. Jag vet många fler än va du nämde. Jag är en glad kille som vill diskutera vettiga bilar bara. Därför sa jag Ronny och ragges ford Eller Mustang. Inget finns där i mitten som duger : HOPPAS NI HAJJAR VA JAG MENAR DÅ lol

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2009
#24
ST220 är mycket bil för pengarna, men en lite äldre Ford är inget jag skulle våga köpa i alla fall. Statistiken talar ju för sitt i alla fall tongue

Tror mer på en äldre kvalitetsbil i så fall, som Bmw, Mercedes, Audi etc

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
135 Inlägg
13 mars 2009
#25
Rquired skrev:
ST220 är mycket bil för pengarna, men en lite äldre Ford är inget jag skulle våga köpa i alla fall. Statistiken talar ju för sitt i alla fall tongue

Tror mer på en äldre kvalitetsbil i så fall, som Bmw, Mercedes, Audi etc
ditt inlägg börja jävligt dåligt. Men slutade ändå rättvist ! Lite kan du om bilar ser jag nu men inte fullt tillräckligt . EN FORD har du haft sån på din gård?
Senast redigerat av AutoCare (13 mars 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2009
#26
AutoCare skrev:
Rquired skrev:
ST220 är mycket bil för pengarna, men en lite äldre Ford är inget jag skulle våga köpa i alla fall. Statistiken talar ju för sitt i alla fall :P

Tror mer på en äldre kvalitetsbil i så fall, som Bmw, Mercedes, Audi etc
ditt inlägg börja jävligt dåligt. Men slutade ändå rättvist ! Lite kan du om bilar ser jag nu men inte fullt tillräckligt . EN FORD har du haft sån på din gård?
Nej det har aldrig funnits någon Ford på min gård, förhoppningsvis kommer det aldrig dit en sådan heller.

Tycker mig ändå ha upplevt tillräckligt många Fordar för att påstå att kvaliten inte ligger i topp. Kollar man statistik över märket är det ingen uppmuntrande läsning det heller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

212 Inlägg
13 mars 2009
#27
Rquired skrev:
AutoCare skrev:
Rquired skrev:
ST220 är mycket bil för pengarna, men en lite äldre Ford är inget jag skulle våga köpa i alla fall. Statistiken talar ju för sitt i alla fall tongue

Tror mer på en äldre kvalitetsbil i så fall, som Bmw, Mercedes, Audi etc
ditt inlägg börja jävligt dåligt. Men slutade ändå rättvist ! Lite kan du om bilar ser jag nu men inte fullt tillräckligt . EN FORD har du haft sån på din gård?
Nej det har aldrig funnits någon Ford på min gård, förhoppningsvis kommer det aldrig dit en sådan heller.

Tycker mig ändå ha upplevt tillräckligt många Fordar för att påstå att kvaliten inte ligger i topp. Kollar man statistik över märket är det ingen uppmuntrande läsning det heller...
gamla fordar kan jag köpa detta argument för men min pappa, min mamma, jag, mitt ex, mitt ex pappa och ett flertal på jobbet kör nya fordar och dem har inte krånglat... mer än vad jag hört om andra bilar vill säga... faktiskt e d bara min som har krånglat lite med d va inget farligt... så kritiken e rättvis om den riktar sig mot de äldre bilarna...

st220 tycker jag e ett bra köp!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Got VTEC?
1 593 Inlägg
13 mars 2009
#28
@ autocare, Har du brist på liv eller?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 mars 2009
#29
Mitsubishi3000GT skrev:
Men seriöst autocare kan inte du springa tillbaka in till skogen och joina resten av trollen?
Dom sitter säkert på nån stubbe och väntar på dig.
http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Y.jpg

Jonas

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2009
#30
JOCKE_ST skrev:
Rquired skrev:
AutoCare skrev:
ditt inlägg börja jävligt dåligt. Men slutade ändå rättvist ! Lite kan du om bilar ser jag nu men inte fullt tillräckligt . EN FORD har du haft sån på din gård?
Nej det har aldrig funnits någon Ford på min gård, förhoppningsvis kommer det aldrig dit en sådan heller.

Tycker mig ändå ha upplevt tillräckligt många Fordar för att påstå att kvaliten inte ligger i topp. Kollar man statistik över märket är det ingen uppmuntrande läsning det heller...
gamla fordar kan jag köpa detta argument för men min pappa, min mamma, jag, mitt ex, mitt ex pappa och ett flertal på jobbet kör nya fordar och dem har inte krånglat... mer än vad jag hört om andra bilar vill säga... faktiskt e d bara min som har krånglat lite med d va inget farligt... så kritiken e rättvis om den riktar sig mot de äldre bilarna...

st220 tycker jag e ett bra köp!
Med äldre menar du 90-tal och tidigt 2000?

Förtydligande: Ford äldre än så brukar ses som bra bilar, och de nyare bilarna är inte gamla nog att få fel ännu wink
Senast redigerat av Rquired (13 mars 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Elektiker ;)
403 Inlägg
13 mars 2009
#31
stoffe_T5R skrev:
Hej alla gorgare...

Efter att ha fått min bil såld så är jag ute efter en ny bil nu och kan spendera runt ~100k.
Ps. Har sökt igenom många många trådar men inte blivit vettigare för det. Ds.

Har lite krav.

- Nyare än 00-
- Max 14 000 mil
- Minst 200hk
- Ej kombi
- Ej volvo eller saab, vill prova något nytt.
- Snygg interiör med helskinn eller sportstolar.

De bilar jag kikat på är:
- Ford Mondeo st220
- Honda Civic Type R
- Subaru Impreza GT / WRX

Har ni fler förslag? Vad hade ni köpt? Motivera!

Mvh Christoffer
Hallå ! Svårt val mellan dessa 3 bilar du kollar på.. och ingen av dem är ju igentligen lik den andra tongue
Vad jag har läst på mig innan jag köpte min bil så va de ovanligt lite fel på Hondan iaf smile Om du är sugen på en Type R ska du skaffa dig en modell från 04-05 med facelift smile
Jag är kanon nöjd med min bil.. beror ju på lite hur smaken din är oxå .. vart åker du mest ? landsväg ? stad ?

Mvh

83 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
#32
Ja bra clintan_86 att du sa det!

Det jag åker mest är i stan, kör lite landsväg ibland men som sagt oftast i staden!

Ja som du sa, det är ett väldigt svårt val att göra eftersom alla bilarna har sina kvalitéer och brister.

Finns det ingen liknande bil som jag inte tänkt på?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2009
#33
stoffe_T5R skrev:
Ja bra clintan_86 att du sa det!

Det jag åker mest är i stan, kör lite landsväg ibland men som sagt oftast i staden!

Ja som du sa, det är ett väldigt svårt val att göra eftersom alla bilarna har sina kvalitéer och brister.

Finns det ingen liknande bil som jag inte tänkt på?
Skoda Octavia RS?

Annars av de bilarna du räknar upp är det väl Honda type-R som är lämpligast i och med att den är liten och smidig i stan? Mondeo är en lite större stadigare bil för landsväg medans Impreza är väldigt rolig men inte så praktisk eller bekväm smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
135 Inlägg
13 mars 2009
#34
behöver du över 200hk och sportiga stolar i stan ? En bra city bil våre Hyandai atos = enda gången jag kan rekommendera den !

212 Inlägg
13 mars 2009
#35
Rquired skrev:
JOCKE_ST skrev:
Rquired skrev:

Nej det har aldrig funnits någon Ford på min gård, förhoppningsvis kommer det aldrig dit en sådan heller.

Tycker mig ändå ha upplevt tillräckligt många Fordar för att påstå att kvaliten inte ligger i topp. Kollar man statistik över märket är det ingen uppmuntrande läsning det heller...
gamla fordar kan jag köpa detta argument för men min pappa, min mamma, jag, mitt ex, mitt ex pappa och ett flertal på jobbet kör nya fordar och dem har inte krånglat... mer än vad jag hört om andra bilar vill säga... faktiskt e d bara min som har krånglat lite med d va inget farligt... så kritiken e rättvis om den riktar sig mot de äldre bilarna...

st220 tycker jag e ett bra köp!
Med äldre menar du 90-tal och tidigt 2000?

Förtydligande: Ford äldre än så brukar ses som bra bilar, och de nyare bilarna är inte gamla nog att få fel ännu wink
alltså jobbekompisarna har 01 till 04 i olika årsmodeller och vissa har rullat uppemot 20 000 mil och inget som har gått sönder... mer än rena slitage saker förståss... då tycker inte jag man kan påstå att det e dåliga bilar? men sen e ju detta min erfarenhet... kan ju vara så att vi lyckats få bra exemplar? känns lite otroligt bara att typ 20 pers skulle lyckats få några super exemplar som e så mycket bättre än andra? men allt kan ju hända:)

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

TACS Medlem
457 Inlägg
13 mars 2009
#36
AutoCare skrev:
behöver du över 200hk och sportiga stolar i stan ? En bra city bil våre Hyandai atos = enda gången jag kan rekommendera den !
Är du överallt i forumen å rankar ner på alla som inte delar dina sneda världsbild? Visa lite respekt mot andras åsikter!

En rolig bil för under 100k är ju f-bodies. dvs. Camaro och Trans Am. kan varmt rekomendera.
Drar inte så mycket soppa om man inte vill, skön komfort, lätta att laga och går som attans!
Senast redigerat av KingWS6 (13 mars 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 mars 2009
#37
JOCKE_ST skrev:
Rquired skrev:
JOCKE_ST skrev:

gamla fordar kan jag köpa detta argument för men min pappa, min mamma, jag, mitt ex, mitt ex pappa och ett flertal på jobbet kör nya fordar och dem har inte krånglat... mer än vad jag hört om andra bilar vill säga... faktiskt e d bara min som har krånglat lite med d va inget farligt... så kritiken e rättvis om den riktar sig mot de äldre bilarna...

st220 tycker jag e ett bra köp!
Med äldre menar du 90-tal och tidigt 2000?

Förtydligande: Ford äldre än så brukar ses som bra bilar, och de nyare bilarna är inte gamla nog att få fel ännu wink
alltså jobbekompisarna har 01 till 04 i olika årsmodeller och vissa har rullat uppemot 20 000 mil och inget som har gått sönder... mer än rena slitage saker förståss... då tycker inte jag man kan påstå att det e dåliga bilar? men sen e ju detta min erfarenhet... kan ju vara så att vi lyckats få bra exemplar? känns lite otroligt bara att typ 20 pers skulle lyckats få några super exemplar som e så mycket bättre än andra? men allt kan ju hända:)
Har inte så stor erfarenhet av Ford, är kanske bättre bilar än vad ryktet säger?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

212 Inlägg
13 mars 2009
#38
Rquired skrev:
JOCKE_ST skrev:
Rquired skrev:
Med äldre menar du 90-tal och tidigt 2000?

Förtydligande: Ford äldre än så brukar ses som bra bilar, och de nyare bilarna är inte gamla nog att få fel ännu wink
alltså jobbekompisarna har 01 till 04 i olika årsmodeller och vissa har rullat uppemot 20 000 mil och inget som har gått sönder... mer än rena slitage saker förståss... då tycker inte jag man kan påstå att det e dåliga bilar? men sen e ju detta min erfarenhet... kan ju vara så att vi lyckats få bra exemplar? känns lite otroligt bara att typ 20 pers skulle lyckats få några super exemplar som e så mycket bättre än andra? men allt kan ju hända:)
Har inte så stor erfarenhet av Ford, är kanske bättre bilar än vad ryktet säger?
jag TROR d i alla fall (eller kanske hoppas roll ) haha nä men i alla fall dem jag vet om... sen vet jag att mondeo och sierra och den här under 90-talet hade ju en förmåga att vara kassa... bland annat topparna har själv haft två sierror som visserligen funkat bra men min polare rasade 3 motorer så dem på 90-talet vill jag ju helt klart hålla med om att det inte precis var kvalité...
Senast redigerat av JOCKE_ST (13 mars 2009)

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Elektiker ;)
403 Inlägg
13 mars 2009
#39
stoffe_T5R skrev:
Ja bra clintan_86 att du sa det!

Det jag åker mest är i stan, kör lite landsväg ibland men som sagt oftast i staden!

Ja som du sa, det är ett väldigt svårt val att göra eftersom alla bilarna har sina kvalitéer och brister.

Finns det ingen liknande bil som jag inte tänkt på?
Jaa okej.. Type Ren ligger någon stans runt litern i stan beroende på hur du kör så klart smile
Landsväg har jag pressat ner min bil till 0.69/mil vilket jag tycker är bra..
När du inte varvar upp bilen så vtech:en går in drar den ju inte så mycket ..
Som någon sa, skoda rs ? har aldrig kör någon och därmed ska jag inte uttala mig om den smile
Golf Gti har du ju oxå, men då kommer du inte riktigt upp till 200 ponnys..
Audi är ju annars en riktigt stilig bil smile vet inte vad s3orna ligger i för peng men smile
Mvh

136 Inlägg
13 mars 2009
#40
AutoCare.. måste fråga, vad har du själv för bil ?


Sök