4357
Sök

Subaru outback's awd bra?

CREW FTR
435 Inlägg
13 mars 2009
Trådstartare
Tjenare alla glada:D

Sitter i tankarna på att köpa mig en ny bil inom kort och kollar på Subaru outback 3.0R -08 och undrar lite hur awd funkar i dom bilarna! om man då kör i snö och lera och sånt! kommer man liksom fram även om 2-3 hjul inte har fäste? eller om de släpper diagonalt?

bilar ja kikat på är skoda scout och denna bil!

FUCKTARD RACING CREW

101 Inlägg
30 mars 2009
Jag vågar påstå att subaru har en av dom bästa teknikerna när det gäller 4wd, här är ett bra exempel på att dom slår många konkurrenter. http://www.youtube.com/watch?v=Z6-ERc-DfhA

Random Hero
4 047 Inlägg
30 mars 2009
subarun slår skodan me hästlängder, min bil är 20 år gammal snart o tar sig fram många ggr bättre än xc70´s  o liknande, o ja har inte ens så bra markfrigång, men som ovanstående "talare" sa så är subaru några utav de bästa på 4wd, vfr tror du annars de e de enda dom kör ( vissa undantag för klena små bilar)

Dog food lid. Backwards

CREW FTR
435 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
aha okej bra de:P.. Hur står sig subban mot quattron då?

FUCKTARD RACING CREW

8 Inlägg
16 april 2009
fortfarande bättre med subba än quattro enligt mina erfarenheter har själv alldrig ägt en audi och e klart partisk till subarus fördel. men många polare kör quattro och jag tar mig alltid fram lättare än dom nackdelen e att man alltid måste ligga först och spåra åt dom andra

1 353 Inlägg
16 april 2009
Vad jag har förstått så har inte subaru 'äkta' AWD i sina bilar, utan sån där fejk som driver på framhjulen tills det börjar spinna? har dock aldrig kört eller sett nån köra en sån, har bara hört och läst ^^

äkta AWD ska ju driva konstant på alla 4 hjulen hela tiden, precis som BMW's X system gör wink

driver till och med 60% bak och 40% fram smile
Senast redigerat av Batta (16 april 2009)

There's no replacement for displacement

8 Inlägg
17 april 2009
Batta skrev:
Vad jag har förstått så har inte subaru 'äkta' AWD i sina bilar, utan sån där fejk som driver på framhjulen tills det börjar spinna? har dock aldrig kört eller sett nån köra en sån, har bara hört och läst ^^

äkta AWD ska ju driva konstant på alla 4 hjulen hela tiden, precis som BMW's X system gör wink

då har du förstått fel subaru är en av de få tillverkare som har riktig mellandiff och inte nåt lamell tjafs. jag kör bara subaru impreza och legacy och där funkar de så i min PSE är diffen ställbar i gamla gt´n är de konstant 50-50 och limited slip differential på bakaxeln och i rallybilen sitter bara grupp-n grejor men origenal va de samma som i gt

CREW FTR
435 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Okej tack för alla svar:D så ska man ta sig fram är de subban som gäller:) great!

FUCKTARD RACING CREW

1 291 Inlägg
19 april 2009
rally_blom skrev:
Batta skrev:

då har du förstått fel subaru är en av de få tillverkare som har riktig mellandiff och inte nåt lamell tjafs. jag kör bara subaru impreza och legacy och där funkar de så i min PSE är diffen ställbar i gamla gt´n är de konstant 50-50 och limited slip differential på bakaxeln och i rallybilen sitter bara grupp-n grejor men origenal va de samma som i gt

Så i impreza gt sitter det ingen mellandiff alls utan stumt 50/50?
Någon form av mellandiff måste ju finnas om bilen ska gå hantera och då är det inte konstant 50/50 längre.
Senast redigerat av MattiasH (19 april 2009)

Sök