4505
Sök

Hjulbultar!

34 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Hej. Skulle ha av min däck idag och när jag skulle lossa på vänstra bakhjulet så snurra hyllsan på två bultar. Bultarna har inte blivit helt runda, utan bara blir lite naggade i kanterna. Men nr17 hylsan funkar ändå inte på dom, det snurrar bara. Någon som har nått tips på hur jag ska får loss dom två hjulbultarna? Är alu vinterfälgar som sitter på och det spelar inte så stor roll om dom skulle bli slaktade.

mvh// Jgranath

bmw 320

3 Inlägg
15 mars 2009
Prova att slå hårt med hand slägga på bulten . sen slår du på en 16mm hylsa . lycka till .

1 749 Inlägg
15 mars 2009
I värsta fall får du borra ur bultarna.
Men testa först med att dunka på en hylsa som lasse64 tipsar om, använd gärna en 6-kantshylsa som ej är utsliten.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

4 Inlägg
15 mars 2009
Se till att det är en 6kantshylsa och inte en 12kantshylsa du har.

Mvh Rickard

4 Inlägg
15 mars 2009
patrikke skrev:
I värsta fall får du borra ur bultarna.
Men testa först med att dunka på en hylsa som lasse64 tipsar om, använd gärna en 6-kantshylsa som ej är utsliten.

Smidigare att svetsa på en mutter i lagom storlek än att borra tongue

1 749 Inlägg
15 mars 2009
Ja, om man kommer åt och tänker på att inte jorda i karossen.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

34 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Körde med 12 kantshylsa när dom pajja. Får bli att leta fram en 6 kants hylsa och prova igen imorrn.
Tackar för svaren.

// jgranath

bmw 320

Sök