240_Mange Man tackar
Update 7090419
Blev en konstig helg detta. Fick mycket gjort, men mycket höll också på att gå i stöpet. Tiden gick fortare än en gepard på knark springer ett 100-meterslopp, och styrledshistorien skulle visa sig bli krångligare än den berömda fyrkanten som skulle igenom ett runt hål.
Men vi börjar på lördagen. Hann få en hel del gjort faktiskt, även om sömnen upptog det mesta av förmiddagen och början på eftermiddagen.
[Taget 090418]*..där ryker orginalknappen för varningsblinkers..*
[Taget 090418]*..och där blev en annan monterad, modell snyggare. Helröd och vacker..*Började med det allra enklaste. Hade länge planerat att byta den där knappen. Inte för att den störde direkt men kul att ha en annan. Den "nya" blev funnen hemma hos...ja jag behöver inte säga det längre. Där jag hittar allt annat
![smile](img/smilies/smile.png)
Skall dock byta lampa, då den gamla var trasig sedan tidigare.
[Taget 090418]*..dragit blå silikonslang från vakuumet och in i kupén. Sedan ett pluggat t-kors där en vanlig slang fortsätter in under instrumentbrädan. Varför slösa på den dyra slangen..?*
[Taget 090418]*...och där satt den nya GasControll-mätaren..*Klockan fick emigrera då GC-mätaren satt där den skulle i den svarta hållaren. Dvs - den ville fan inte lossna, så den var tvungen att sitta där i instrumentbrädan.
Men vart ska då klockan ta vägen..?
[Taget 090418]*Kabeldragning till klockan..*
[Taget 090418]*Lackat skummgummiinlägg..färgen räckte precis..*Nu tycker säkert många att "vafasen, klockan behövs väl inte och särskilt inte extramonterad." Joho säger jag...klart man ska ha klocka! Och vad är det som säger att den inte kan sitta i A-stolpen?
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Kablarna har jag således förlängt - hade lös hela kabelstammen ifrån under panelen - och förlängde dem inomhus i godan ro. Därför har jag fortfarande kvar "dimmern" när jag sänker den övriga belysningen.
[Taget 090418]*Klockan monterad..*Vidare på söndagen så höll det på att gå åt skogen. Tony kom på besök - och väckte mig för övrigt - för sova är nåt jag verkligen kan. På söndagen så stod det bara en sak på att-göra-listan: byta styrled.
Men döm av min förvåning när skiten inte passar?
Vad göra?
Ringde i panik till alla möjliga tänkbara, men ingen hade någon liggande. Och att höra av sig till Autotjänst och få byta var ju bara att glömma på just en söndag. Men så berättar Niklas - Mivec här på garaget för övrigt - att Mekonomen har ju öppet..
I rallyfart blev det därför en tur in till stan med min galne granne i släptåg på sin motorcykel. (ja han kom på besök för han hade så lite att göra. Jag gissar på att han är åka-motorcykel-kåt snarare..)
Mekonomen var dock precis som vanligt - en besvikelse.
Inte hade dom någon styrled heller. Men så gnuggade Tony sina hjärnknölar och klämmer ur sig att han har kanske sådana liggandes hemma hos sig. 7.7 mil därifrån iofs men..ändå?
Så hans pappa - som är hemma såklart - ringer vi till och han får - i vår tur - gå ut och undersöka om de stämde överens med den styrled jag behövde. Och. Tamefan. De stämde överens.
På vägen dit tog vi reda på att farsan 940 GL går i 185km/h...
Väl hemma så snurrade euforin ihop, och himlarna möttes när min styrväxel och den "nya" styrleden passade ihop. Det var så vackert. Efter en sådan dag av besvikelser så var det så skönt att skiten blev utbytt och bilen äntligen - äntligen! - kan besiktas om.
Innan avfärd blev det strålkastarinställningar, vilket såklart också skulle smått skruva till sig då det både var gängpaj och diverse på den ena strålkastaren. Men det blev någorlunda bättre i alla fall. Ska förklara det när jag besiktar om. Jag menar. Den bländar ju i alla fall inte?
Tack för denna gång
![smile](img/smilies/smile.png)