3938
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
382 278 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
961 Inlägg
20 december 2009
har du känt på vattenpumpen då ? glappar den är den inge bra .. alltså förflytta den uppåt och neråt

Pure DieselPower

Forummoderator
26 406 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
har du känt på vattenpumpen då ? glappar den är den inge bra .. alltså förflytta den uppåt och neråt

Den sitter där den sitter. Har inte känt på den dock, men inget läckage nånstans vad man kan se i alla fall. Men..ska kolla upp det bara för att. Tack så mycket för rådet smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

961 Inlägg
20 december 2009
AirOne skrev:
talibangran skrev:

Den sitter där den sitter. Har inte känt på den dock, men inget läckage nånstans vad man kan se i alla fall. Men..ska kolla upp det bara för att. Tack så mycket för rådet smile

ja lika bra de , bara att ta tag i "propellern" och föra den uppåt och neråt så märker du direkt smile hoppas att du hittar felet ,  tyvärr brukar dom mest skumma fel komma när de blir kallt !

MvH Jocke

Pure DieselPower

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
20 december 2009
Hur i hela friden kan din tråd vara så poppis? big_smile Min är knappt någon som kommenterar i ju, buhuhu sad smile

Tja!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 december 2009
kan va så att de är 1 minimalt hål i 1 av slanghelveterna och vid en viss tempratur så är hålet tillräcklgit stort så de forssar ut

fick en slang som höll på så på 940in jag hade tömde ur allt vatten i hela systemet sen när vi fyllde på igen hittade man inget men efter 1 tag hittade man felet

Bärs!
3 456 Inlägg
20 december 2009
Dennis_999 skrev:
Hur i hela friden kan din tråd vara så poppis? big_smile Min är knappt någon som kommenterar i ju, buhuhu sad smile

Hehe, så du hoppar in i en populär tråd och raggar sympati-läsare? tongue Säg till om det funkar. wink

Garaget.org peakade 2008.

Trucker
1 220 Inlägg
20 december 2009
hoppas du hittar felet eller att de helt enkelt va för lite vatten i! då är de bara värmarn kvar å fixa då tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
20 december 2009
Aga_Diff skrev:
Dennis_999 skrev:

Hehe, så du hoppar in i en populär tråd och raggar sympati-läsare? tongue Säg till om det funkar. wink

Haha! Inte än iallafall wink. Men vi får se....  smile

Tja!

Forummoderator
26 406 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
talibangran Ska göra det så fort jag hinner. Ska ju jobba inatt så då blir det en lite "längre" provtur. Får se sen efter jobbet om det har hållt ihop eller om det läcker ut mer nån annanstans.

Dennis_999 Har ingen aning om hur det kommer sig att folk läser mig tråd..men det glädjer mig. Man får mycket matnyttigt utbytt på det sättet smile Men du får väl kommentarer? tongue

MrEricsson Jo så kan det ju också vara. Skall undersöka slangarna framöver här, och se om de verkar hålla måttet.

Aga_Diff Alla gör vi så gott vi kan smile

teamvolvoracing Ja..var det så här enkelt så vet jag inte om jag vågar lita på det. Men..än så länge verkar det ju fungera..han går ju bra och allt så..ta i trä. Funkar det så blir det ett styrketag för motorvärmaren också..det är han värd tongue

Dennis_999 Snart så ramlar kommentarerna in ska du se tongue

583 Inlägg
21 december 2009
jävla moppepojkar... dom slangar fan allt! tongue

haha har du testat att fylla på vatten och låta bilen stå på tomgång ett tag och sen kollat slangar mm?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Forummoderator
26 406 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Liner skrev:
jävla moppepojkar... dom slangar fan allt! tongue

haha har du testat att fylla på vatten och låta bilen stå på tomgång ett tag och sen kollat slangar mm?

Körde inatt. Bra värme på vägen till och från jobbet. Lyfte på huven väl hemma. Såg inget konstigt. Körde senare - dvs tidigare - idag fram och tillbaka mellan här och föräldrarna. Runt fem mil väg. Bra värme hela vägen. Bilen går som den ska..hade det varit nåt konstigt så borde det väl har märkts vid det här laget..eller?
Skall dock undersöka vattennivån i morgon igen, bara för att vara säker.

2 373 Inlägg
21 december 2009
Hoppas att du slipper några problem nu.

Häls. Hervas

Forummoderator
26 406 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
Hoppas att du slipper några problem nu.

Jo jag håller med. Ska bara fylla på med mer olja, och blanda i lite mer glykol i häxblandningen så hoppas jag att det håller ihop. Åtmindstone till sommaren smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 december 2009
Bilen hade väl en dålig dag, för vem har inte det lite då och då? smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Liten pöjk
610 Inlägg
21 december 2009
gör som jag big_smile fyll på men vatten/glykol och se glad ut smile inget som hänt (A)
nej då, men man kan undra... tongue som te_wik sa tongue säg till på skarpen att '' så gör du inte en gång till!''
så löser det sej nog tongue Lycka till hurru! tongue

orginal? nää du kan va orginal!

Forummoderator
26 406 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
te_wik Haha ja. Han var väl förbannad på mig för att jag väckte upp honom i nästan trettio minusgrader..lol

efreeli Brukar säga åt honom - ärligt talat - att han ska sköta sig så jag tar mig hem och så vidare..men ibland verkar han inte lyssna tongue

Forummoderator
26 406 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Update 75

091222

Vilken idiot jag är! Blev smällkallt inatt och jag som bara fyllde på vatten. Vad händer då? Jo bilen kokar när jag precis rullar in på parkeringen till jobbet. Ispropp gissar jag på..och nästan så att jag gissar på att jag hade ispropp den första gången också, därav anledningen till varför det var lite vatten i systemet?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Forummoderator
26 406 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
kanske dag och blada ut lite glykol då

Jo det är väl förmodligen det..roll

2 373 Inlägg
22 december 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:
kanske dag och blada ut lite glykol då

Jo det är väl förmodligen det..roll

Även solen har sina fläckar tongue vet precis hur du känner dig...

Häls. Hervas

Sök