2665
Sök

Väldigt snabb fråga om rem-kabel

17 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/112474/596777_dm1da9.jpg
sladdar

ja vilken av dess är alltså rem kabeln, jag gissar på den blåvita men jag vill vara säker, observera att detta är från sockerbiten och inte stereon, ska man kanske kolla vilken det är från stereon och sedan bara skarva från den?
tack på förhand!

Amatör
320 Inlägg
17 mars 2009
Vad har du för bil?
Har du elanten?
Är det adapter eller "originalkablen" från karossen?

17 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
aturai88 skrev:
Vad har du för bil?
Har du elanten?
Är det adapter eller "originalkablen" från karossen?

renault 19
vet inte om där är el antenn
och vet inte det sista heller tongue så jag kanske ska satsa på att skarva från stereons rem-kabel?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 mars 2009
Är 90% säker att det är Rem för den universalison du fått tag i då jag inte ser ngn blå från kontakten...

Men vad är det för blå kabel i bakrunden? Går den till Iso:n med eller kommer den från bilen?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

17 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Är 90% säker att det är Rem för den universalison du fått tag i då jag inte ser ngn blå från kontakten...

Men vad är det för blå kabel i bakrunden? Går den till Iso:n med eller kommer den från bilen?

nej det är kablarna från slutsteget som ska in i stereon som jag ska köpa imorgon.

7 241 Inlägg
17 mars 2009
ericmattsson skrev:
Lonefox skrev:

nej det är kablarna från slutsteget som ska in i stereon som jag ska köpa imorgon.

Du har alltså dragit den blå kabeln som remote till steget?

Sitter den på stift 5 i Isokontakten så stämmer det.
Den brukar vara blå eller blåvit.

17 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
ericmattsson skrev:
Lonefox skrev:

oj jag tror jag fattar nu, den var så i bakgrunden så jag såg inte ens den, den blåa kabeln i bakgrunden är rem från slutsteg som jag ska skarva ihop med rem från stereon. och den som hänger ner bakom allt är ju den line kabeln

7 241 Inlägg
17 mars 2009
ericmattsson skrev:
Lonefox skrev:
ericmattsson skrev:

oj jag tror jag fattar nu, den var så i bakgrunden så jag såg inte ens den, den blåa kabeln i bakgrunden är rem från slutsteg som jag ska skarva ihop med rem från stereon. och den som hänger ner bakom allt är ju den line kabeln

Jo jag fattade det när du sade det wink
Men jo det var lite svårt att se....

Men jo....den blåvita är rem ut då du inte har ngn blå i kontakten smile
Finns ngr iso:n som har både blå och blåvit där endera kan vara till antennen......oftast är detta originaliso:n från tillverkaren. Min Sony hade tex blå och blåvit där blåvit var till antennen och blå remote.
Den blåvita gav bara signal ut då radion var igång...inte så käckt att ha som huvudremote då wink

24 Inlägg
17 mars 2009
De e den blåvita har en Renault 19 själv

17 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Leffler_90 skrev:
De e den blåvita har en Renault 19 själv

okej skit bra! tack och hej för mig!

Sök