Tips inför sommardäckval (Falken?)

Nikkan
18 mars 2009 · 12 Inlägg

Ska köpa två nya framdäck och undrar om det är någon utav er som vet något om Falken däck?

http://www.nordendack.se/Sommardack_19_ … _XL_E.html

Har GoodYear Eagle-F1 As i bak och undrar vad ni tycker om att köra två olika däck märken fram och bak?

Så har alltså två frågor som jag gärna skulle vilja få besvarade:)

Senast redigerat av chrizz (18 mars 2009)

Dunken
18 mars 2009 ·

Det gör nog inte så mycket om du blandar, bara du sätter dom bästa däcken bak.
//Dunken

Phantom
18 mars 2009 · 40 Inlägg

Jag har just beställt ett set Falken, fast 18". Hoppas att dom är hyggligt bra. Det roligaste var att de kosta 6252 kronor på svenska shoppen, men på finska shoppen, som jag tog ifrån, kostade samma däck motsvarande 4944 kronor. 1300 kronor diff alltså, fast det är samma företag. Mysko...

Mazda 6 2,3 Sedan "Phantomen" (2005)
anvandare_12345
18 mars 2009 · 654 Inlägg

Phantom skrev:
Jag har just beställt ett set Falken, fast 18". Hoppas att dom är hyggligt bra. Det roligaste var att de kosta 6252 kronor på svenska shoppen, men på finska shoppen, som jag tog ifrån, kostade samma däck motsvarande 4944 kronor. 1300 kronor diff alltså, fast det är samma företag. Mysko...

Det är den svenska kronan som är fruktansvärt kass just nu

alain www.bimmerpower.org
18 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Jag tänker bara hjälpa till!
Om du inte önskar att din tråd  stängs bör du ändra din rubrik (däckval) mot någonting bättre så att man förstor vad det handlar om innan man öppna den. wink
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Senast redigerat av alain (18 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Phantom
18 mars 2009 · 40 Inlägg

danhild skrev:

Phantom skrev:
Jag har just beställt ett set Falken, fast 18". Hoppas att dom är hyggligt bra. Det roligaste var att de kosta 6252 kronor på svenska shoppen, men på finska shoppen, som jag tog ifrån, kostade samma däck motsvarande 4944 kronor. 1300 kronor diff alltså, fast det är samma företag. Mysko...

Det är den svenska kronan som är fruktansvärt kass just nu

Jovisst är den det, men har ju ändå tagit den aktuella kursen när jag räknade om från EUR till SEK.

Mazda 6 2,3 Sedan "Phantomen" (2005)
Robban30
18 mars 2009 · 144 Inlägg

Varför blanda däck fram och bak? Däck har olika egenskaper, välj alltid samma däck runt om för att slippa obehagliga överraskningar

Robban

Robert
Nikkan
21 mars 2009 · 12 Inlägg

Tack för infon grabbar! smile

alexbenhard Hemlig Agent
21 mars 2009 · 1 115 Inlägg

Nikkan skrev:
Ska köpa två nya framdäck och undrar om det är någon utav er som vet något om Falken däck?

http://www.nordendack.se/Sommardack_19_ … _XL_E.html

Har GoodYear Eagle-F1 As i bak och undrar vad ni tycker om att köra två olika däck märken fram och bak?

Så har alltså två frågor som jag gärna skulle vilja få besvarade:)

Jag bytte från Michelin till Falken och det var två stora skillnader.
1: Priset 2: Bullernivå(falken bullrade betydligt mer)

Jag anser att det inte har någon större betydelse vad man har för märke på däcken fram eller bak.

MVH. Alex

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang