År 2007 Införskaffades SAABen som gick i trafik i ett halvår innan bygget startade... Nu är det nästan klart.. Bilder säger med än 1000 ord ' Org Original skick
...
Bygget startade i ett hyresgarage i rottne utanför växjö. Här är en liten bit in i bygget, strippad
Strippad
El
ny
till AR
börja bur bygga
Köpte en 2.3 Donator motor att stroka ifrån
Bara en liten parantes... Ratten och instrumenten ska bytas ut inom snar framtid
har du några specs. på motorn! tyckte jag läste något om strokad?
Ja den är strokad till 2.3 från 2.0. Det är bytt kammar . den är portad, etanolkonverterad och lite annat.. Får se vad del leverar efter bänken. Men calculerad till ca 250 HK Utan turbo
trevligt, men är det inte ett sugisgrenrör du har på? eller kommer du köra utan överladd?
"Ja den är strokad till 2.3 från 2.0. Det är bytt kammar . den är portad, etanolkonverterad och lite annat.. Får se vad del leverar efter bänken. Men calculerad till ca 250 HK Utan turbo"
God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
blir skitbra:P vad är det för kammar i den?? du måste väll ha gjort mer än de du skrev om du får ut 250hk ur den för de e ju bara 150orginal....
130 hk Faktiskt... Det är en rally/ rallycross slipning på kammarna. Sen är den stroka portad etanolkonverterad. Det är stortsett allt. Den är inte bänkad än. men calcylatorn sa 250 hk
blir skitbra:P vad är det för kammar i den?? du måste väll ha gjort mer än de du skrev om du får ut 250hk ur den för de e ju bara 150orginal....
130 hk Faktiskt... Det är en rally/ rallycross slipning på kammarna. Sen är den stroka portad etanolkonverterad. Det är stortsett allt. Den är inte bänkad än. men calcylatorn sa 250 hk
ok men ja mena i 2,3an;P min folkracebil har jag liknande kammar i (dur 268 lyft 9.65), portad , 2,0ans kovar ,mekaniskt sprut och klippt balanskedja. skulle va roligt att veta hur mycket den ligger på det är 146 orginal i den ( gammal 2,3)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse