2526
Sök

Centrallås fel audi s6-00

12 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Hej.

Jag har ett problem med min audi s6. när det är kallt ute typ 5-10 minus så kan ibland dörrlåset på passagerardörren och på en av bakdörrarna inte vilja gå upp, okej tänkte jag då de är ju kallt och så fryser de, men nu idag så låser den inte upp framdörren alls trots att de är mellan 5 och 8 grader varmt ute. så nu står man med en bil som man inte kan använda framsätet på hmm har kollat säkringen för centrallås också men den är hel. är de ngn som har tips på vad de kan vara och vad man kan göra?

mvh calle
Senast redigerat av v40t4 (21 mars 2009)

23 Inlägg
24 mars 2009
har samma problem fick det imorse typ lås sprinten r nere hela tiden men när man öppnar innifrån åler den upp men dörren sitter FAST helt stum. ring mej gärna om du har nån lösning på problemet. 0761139137

Nissan 200sx s14 Bytes/Säljes KIKA

716 Inlägg
24 mars 2009
Hade samma problem, först låste den upp när den kände för det, sen låste den upp alla dörrar utom en, sedan bara bagage luckan. Sen paja central låset, fick köpa ny box från VAG 3300kr. Ni kan ev, ha någon vakum-läckage, kolla vid C-lås dosan. På audi finns de i bagage luckan på höger sida dolt under ett par lager mattor, sedan skumgummi. kolla strömkablarna, kan va glapp vid ev kyla/värme.

Soubee
24 mars 2009
Är det så att pluppen inte åker upp när du låser upp bilen?
För isf har jag haft det ett par gånger på min S6 samt förra A6;an.
Det har inte varit något svårt fel för mig att fixa iaf. Sätt dig i bilen, vid dörren det är fel på.
Försöker öppna dörren så pluppen åker upp och sedan låser upp bilen med kontrollen (medans pluppen är uppe, men du kan fortfarande inte öppna dörren). Släpper handtaget och då skall pluppen vara uppe och du skall kunna öppna dörren.
Så har jag fixat det iaf.

På vintern när dörrarna frusit så fick jag tipset (av en mekaniker på audi) att antingen stå med en påse varmt vatten emot dörren eller att hålla en kupé värmare en stund emot dörren. Funkade för mig...
Senast redigerat av Soubee (24 mars 2009)

Sök