3228
Sök

Dubbla Topplockspackningar Saab 900NG turbo + högreladdning?

2 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!
har nyligen planat av min skeva topp.
Tyvär var jag tvungen att fräsa bort 0,55 mm för att få en jämn yta!

http://img12.imageshack.us/img12/1694/dsc00529g.th.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/2514/dsc00542i.th.jpg

Jag har hört att det är rekommenderat att ta 0,4 mm.

Då till mina frågor:

Vågar man chansa på att köra med en packning?

Om jag måste köra dubbla packningar så kommer kompressionen minska vilket leder till att jag (inte nödvändigtvis) kommer öka ladd-trycket för att få ut lite effekt!? är detta en bra lösning?



Mvh/Linkan

Mvh/
Linkan

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 mars 2009
#2
Dubbla packningar är aldrig seriöst, om du är orolig för kompet så föreslår jag att du lämnar in toppen och får förbränningsrummen bearbetade.

Jonas

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 mars 2009
#3
Skulle nog satsa på att byta topp, kan ju inte va dyrare än att lämna in toppen för bearbetning.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök