3218
Sök

Vad är misshandel

Sanizz
25 mars 2009
tkd_rille skrev:
dahboy skrev:

Hehe.. Är det han.?

de ser ut så. han är från landskrona så.

aj aj barnmisshandel är rätt hårt.

Om det nu är han, så är det någon som ljuger om strypningen på ungen och det är verkligen misshandel.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
jaa fan det är rättt.....

whattatttaatatattataaa fuckkkkkkkkk ... vad hon ljuger :S:S:S:
nu blev jag förbannnnaaaaddd

Ace Ventura
1 240 Inlägg
25 mars 2009
dahboy skrev:

Hehe.. Är det han.?

Men de står ju Helsingborg under hans avatar.. hmm

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
25 mars 2009
ichibon skrev:
Som vuxen tycker jag man borde kunna hantera en sådan situation bättre, utan att skrika, vara arg och bli handgriplig. Nog skrämmande för ett barn att bli ertappad i en sådan situation. Vem har inte busat som liten? Att skriva att ungen skulle haft stryk, är ännu värre.

En del ungar förtjänar en fet smäll på käften. Hade då inte tvekat en sekund om någon busplingade upprepade gånger på min dörr så där.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Pekabow i can see u
644 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Aruzo skrev:
dahboy skrev:

Hehe.. Är det han.?

Men de står ju Helsingborg under hans avatar.. hmm

är ny flyttad till landskrona...

1 827 Inlägg
26 mars 2009
guwib skrev:
nuförtiden är allt som innefattar fysisk kontakt klassat som misshandel...man blir mörkrädd när man ser vad det är för jävla larviga grejer de skriver om i tidningen och som nu i trådskaparens fall!

misshandel..knappast, men ungjäveln skulle ju behöva ha ordentligt med stryk,numer verkar man bedriva fri uppfostran!?ungarna får göra precis vad de vill...men det återspeglar sig ju i vårt samhälle,mjäkigt och "humant"..noll respekt för ngt=(helt sjukt..råkar du ha ihjäl ngn är det bara stå som en efterbliven och säga: det var inte meningen.., med fingret i munnen.jaha men vad tråkigt då,var det sååå..ok, du får samhällstjänst!

Fel. För att det skall klassas som misshandel måste handlandet ha orsakat smärta, annars klassas det som ofredande.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Pekabow i can see u
644 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Eisenhut skrev:
guwib skrev:
nuförtiden är allt som innefattar fysisk kontakt klassat som misshandel...man blir mörkrädd när man ser vad det är för jävla larviga grejer de skriver om i tidningen och som nu i trådskaparens fall!

misshandel..knappast, men ungjäveln skulle ju behöva ha ordentligt med stryk,numer verkar man bedriva fri uppfostran!?ungarna får göra precis vad de vill...men det återspeglar sig ju i vårt samhälle,mjäkigt och "humant"..noll respekt för ngt=(helt sjukt..råkar du ha ihjäl ngn är det bara stå som en efterbliven och säga: det var inte meningen.., med fingret i munnen.jaha men vad tråkigt då,var det sååå..ok, du får samhällstjänst!

Fel. För att det skall klassas som misshandel måste handlandet ha orsakat smärta, annars klassas det som ofredande.

men nu påstår pojken eller mamman att jag har tagit stryptag på honom,,, shitt att det inte finns brott för lögner, ,, nu stör jag mig på mamman riktigt mkt...
LEKER i trapputgången ? whata fuck.. varför skulle ja då ta stryptag mot väggen ... ooh vad jag stör mig
Senast redigerat av Abeed (26 mars 2009)

687 Inlägg
26 mars 2009
Finns faktist en lag mot lögner..

Jo men som andra har sagt innan så är mitt råd också att säga sanningen i förhöret, allting. Sen göra en motanmälan..

1 002 Inlägg
26 mars 2009
Förtal finns det något som heter.

...

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 mars 2009
IceEyes skrev:
En del ungar förtjänar en fet smäll på käften. Hade då inte tvekat en sekund om någon busplingade upprepade gånger på min dörr så där.

Vad förmedlar det till barnen, när inte ens vuxna kan lösa konfliker på annat sätt än genom att använda våld?

Dessutom är barnaga förbjudet sen många år tillbaka.

/ichi

687 Inlägg
26 mars 2009
dahboy skrev:
Förtal finns det något som heter.

Förtal kan det inte bli i detta fallet som jag har fattat det.

Sen var det inte förtal jag tänkte på utan någon annan men kommer inte på vilken tyvärr.

186 Inlägg
26 mars 2009
man måste ju ibland få tag i ett barn som hållerpå sådär, inte slå till bara att få tag i han och säga till han. men det ären svår fråga vad som är misshandel eller ej

Avstängd
519 Inlägg
26 mars 2009
ichibon skrev:
IceEyes skrev:

Vad förmedlar det till barnen, när inte ens vuxna kan lösa konfliker på annat sätt än genom att använda våld?

de måste lära sig att man inte gör så....roll
Senast redigerat av volvo_nicke3 (26 mars 2009)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

4 005 Inlägg
26 mars 2009
Nu är jag inte insatt alls i det såklart, mer än vad ni är. Men det låter lite som om pojken överdrev när han kom hem till sin mamma och kanske råkade lägga till att han tog stryptag. sad Så gick mamman helt igång på det.

Nä, säg bara sanning sanning sanning och hur pass trängd och maktlös du kände dig.

Ang frågan om motanmälning så är det ofredande.

blacken
26 mars 2009
ichibon skrev:
IceEyes skrev:

Det sk: förhatliga och feltolkade begreppet "våld" är faktiskt en väsentlig och viktig del i en individs uppfostran, vare sig man vill acceptera det eller ej, som en del kan få för sig ibland.

Den största "anledningen" till att vi har dom problem som vi har med ungar och ungdomar idag är direkt relaterade och kopplade till flumvänsterns vansinnes ideèr om den fria uppfostran med tillhörande dravel om "aga" på 70 talet.
En individ oavsett art eller dylikt måste för att kunna "passa" in i ett samhällshabitat, veta var dess gränser går. Och inte alltid så kan man enbart prata fram dom gränserna, speciellt om man har med arter att göra, som har en hög självupplevelse instinkt, dvs ett stort ego..

Att ta tag i en snorunge som aldrig har fått lära sig att respektera sina medmänniskor och att ta tag i vederbörande samt tala strängt till honom när han de facto gör fel. Kan aldrig klassas som aga oavsett vad en del kan anse...
Senast redigerat av blacken (26 mars 2009)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Nu är jag inte insatt alls i det såklart, mer än vad ni är. Men det låter lite som om pojken överdrev när han kom hem till sin mamma och kanske råkade lägga till att han tog stryptag. sad Så gick mamman helt igång på det.

Nä, säg bara sanning sanning sanning och hur pass trängd och maktlös du kände dig.

inte bara överdrev om stryptaget om att han lekte det står inget att han ringde o störde ett hem 5 ggr?
Senast redigerat av Abeed (26 mars 2009)

4 005 Inlägg
26 mars 2009
Abeed skrev:
linuslinje skrev:

inte bara överdrev om stryptaget om att han lekte det står inget att han ringde o störde ett hem 5 ggr?

Skriv det till tidningen.

8 885 Inlägg
26 mars 2009
Nehe skrev:

Jo men som andra har sagt innan så är mitt råd också att säga sanningen i förhöret, allting. Sen göra en motanmälan..

Det är fullt tillåtet att ljuga hur mycket och ofta man vill, det är endast under ED det är straffbart att ljuga.
Så vid en evt rättegång kan dom ljuga hur mycket dom vill och det är fullt lagligt wink

Förövrigt är den här tråden redan utagerad och borde låsas
Senast redigerat av Hamilton (26 mars 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Pekabow i can see u
644 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Nehe skrev:

Det är fullt tillåtet att ljuga hur mycket och ofta man vill, det är endast under ED det är straffbart att ljuga.
Så vid en evt rättegång kan dom ljuga hur mycket dom vill och det är fullt lagligt wink

så du menar att nu när jag gör mot anmälan kan ja då ljuga upp det o säga han kasta sten på dörren han spotta han sparka han hotade osv ?

blacken
26 mars 2009
Hamilton skrev:
Nehe skrev:

Det är välan svårt att ljuga under en rättegång. För då så får man ju lägga en ed?..

Sök