2479
Sök

Bmw 330 vs 530

196 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Ja vad är för och nackdelar med dessa bilar? Är sugen på någon utav dom men kan int bestämma mig.

Seb

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
Det bästa du kan göra är att ta en titt på de BMW sajt där du kan läsa allt möjligt om 330 vs 530, alla möjliga fel som man kan hitta på båda och.
När du är in, välj forum (www.autopower.se)
När det gäller BMW, det är den bästa sajt som finns. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

144 Inlägg
25 mars 2009
Jamen det är ju två helt olika bilar...Annars håller jag med föregående inlägg. Vill du ha expertråd kring trimmning, service mm vänd dig till http://www.bilmotorteknik.nu/

Robban

Robert

ElectroRaggare
885 Inlägg
25 mars 2009
www.motornord.se <- åxå för trim / delar smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

660 Inlägg
26 mars 2009
Personligen tycker jag 330/530 är helt värdelösa då några polare har haft sånna och det är helt jävla omöjligt att få tag på delar till dom! (Bakaxlar, motorer, växellådor osv)

Säger som jag säger till alla, köp den mest producerade modellen så finns det delar att tillgå (Billigt)

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
26 mars 2009
330 vs 530. beror på vad du är ute efter...

530in är ju såklart en lite med glidarbil medans 330 är riktigt rolig faktiskt.

Om man smackar på coilovers på en 330 samt ett sportavgasystem och lite fina fälgar å däck så har du en bil som e grymt kul att svänga med smile

Å andra sidan gör du detsamma på en 530 så har du en fet stekarkärra smile

Är väl inga direkt kända fel på dessa bilar vad jag vet ? någon annan som vet något ?

8-)

356 Inlägg
26 mars 2009
Jag gör som Alain och tipsar om Autopower, ultimata sidan när det gäller BMW

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 mars 2009
Soderqvist skrev:
Personligen tycker jag 330/530 är helt värdelösa då några polare har haft sånna och det är helt jävla omöjligt att få tag på delar till dom! (Bakaxlar, motorer, växellådor osv)

Säger som jag säger till alla, köp den mest producerade modellen så finns det delar att tillgå (Billigt)

//Soderqvist

När du säger att 330-530 är värdelösa är väl att ta i neutral, det är inte för att en polare inte kan hitta delar att dom är värdelösa snarast tvärtom skulle jag säga.
Om dom inte finns på skrot, det är väl för att dom rullar, om dom rullar, det är väl för att det är kvalitet. wink
När det gäller krokade bilar sad , om det inte är riktig gamla, BMW återtar sina och lämna dom på special auktoriserad bilskrot som typ Harrys bilskrot i Malmö eller andra på olika platser i landet.
Det gäller att söka på rätt plats. tongue
Senast redigerat av alain (26 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

74 Inlägg
26 mars 2009
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

Hade en 530 förr, hade inga som helst problem att hitta delar till den. Säger lite som alain där, man ska veta vart man ska leta smile
Men men alla har sina åsikter smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 mars 2009
alain skrev:
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

När du säger att 330-530 är värdelösa är väl att ta i neutral, det är inte för att en polare inte kan hitta delar att dom är värdelösa snarast tvärtom skulle jag säga.
Om dom inte finns på skrot, det är väl för att dom rullar, om dom rullar, det är väl för att det är kvalitet. wink
När det gäller krokade bilar sad , om det inte är riktig gamla, BMW återtar sina och lämna dom på special auktoriserad bilskrot som typ Harrys bilskrot i Malmö eller andra på olika platser i landet.
Det gäller att söka på rätt plats. tongue

Din polare som är värdelös, det finns hur mycket som helst till dessa bilarna. Både nytt och begagnat.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

OEM <3
6 957 Inlägg
26 mars 2009
Subw000fer--92 skrev:
Tycker att du ska välja en bmw (e34) 525 24v (vanos) smile smile

Den är väl lite väl gammal med tanke på vad han frågar om?

Av dem 2 tkr jag 330:n big_smile

OEM <3

Sök