Som jag har förstått så funkar det att använda bilhögtalare som vanliga högtalare. Ska se ifall en gammal dvd orkar driva dom men det är en annan fråga
men hur stora ska lådorna vara? tänkte ifall det är lika viktigt som volymen till baslådor. Eller ifall det bara är bygga en låda som är stor nog.
Ohm är den belastningen som förstärkaren klarar av, i ditt fall 8 ohm. vad har du för bashögtalare och hur många? så kan jag hjälpa dig med hur du ska koppla + vilken volym
Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
Vad för bilhögtalare hade du tänkt dig att använda?
Exakt vad skall du driva dem med? För som jag tolkar det när du säger till datorn så är det via ljudkortet och det är inget jag rekomenderar då det rör sig om lågnivåsignaler.
Jag har 2 st Gas 6.5" och en dvd jag tänkte koppla till datorn ... inte ultimat men tänkte att jag ska använda det jag har om det nu funkar. På dvdn står det 8 ohm och såg nu på elementets baksida 4 ohm?
kommer det funka eller måste det vara 8 ohm? eller är det max? ... Har även en 10" bas över men vet ifall det är möjligt med en dvd
Jag har 2 st Gas 6.5" och en dvd jag tänkte koppla till datorn ... inte ultimat men tänkte att jag ska använda det jag har om det nu funkar. På dvdn står det 8 ohm och såg nu på elementets baksida 4 ohm?
kommer det funka eller måste det vara 8 ohm? eller är det max? ... Har även en 10" bas över men vet ifall det är möjligt med en dvd
Ah en "altt-i-ett-enhet" som jag brukar kalla dem.... Nja det är inte att rekomendera att halvera impendansen då steget kan bli överbelastat. Men tar det det bara lugnt med volymen så funkar det såvida man inte krämar på allt man orkar. Så spela med måtta.
Men GAS Alpha 6" (antar koaxial) så kan du nog behöva runt 20-30l för att få ut lite bas ur dem....detta pga att de är gjorda för att spela rakt ut i en dörrsida...så det är inte så optimalt för ett par datorhögtalare...
Ja......och anledningen sade jag tidigare med..... De är gjorda för att spela RAKT UT I EN DÖRR.....alltså sitta i dörrsidan på en bil och använda all volym bakom denne...
Japp...eller ja....håll ett öga (känn efter då o då) på temperaturen..känns det stekhett efter ett tag så är dte ingen bra idé