2475
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 684 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
Liten pöjk
610 Inlägg
22 mars 2010
men jaha ? kommer de stå still nu ett tag eller :S jag som trodde de skulle hagla in bilder och annat mys tongue
jobb´ena förstör mkt sad xD
Senast redigerat av efreeli (22 mars 2010)

orginal? nää du kan va orginal!

1 574 Inlägg
22 mars 2010
Eftersom ingen annan verkar veta detta, så GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Sannah big_smilebig_smilebig_smile

Liten pöjk
610 Inlägg
22 mars 2010
haha ah men grattis xD

orginal? nää du kan va orginal!

Självlärd
3 083 Inlägg
22 mars 2010
Trevligt projekt detta smile. Kommer bli fränt. Att man har missat detta

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 mars 2010
O så säger hon inget?? yikes

Grattis ju big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 574 Inlägg
23 mars 2010
Volvo1968 skrev:

Grattis ju big_smile

Du vet facebook, de e grejer de roll

1 163 Inlägg
23 mars 2010
Brago skrev:
Volvo1968 skrev:

Grattis ju big_smile

Våga vägra Facebook! big_smile

1 574 Inlägg
23 mars 2010
NightCruiser skrev:
Brago skrev:
Volvo1968 skrev:

Grattis ju big_smile

Våga vägra Facebook! big_smile

Vet nog att du har de i smyg wink

149 Inlägg
23 mars 2010
ser väldigt intressant ut. Gillar verkligen fälg valet! vad heter dem?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
24 mars 2010
Haha Brago wink Ja får väl leta lite på facebook efter födelsedagsbarnet då, men nu är det ju redan försent xD

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Avstängd
1 714 Inlägg
24 mars 2010
FarmoR skrev:
ser väldigt intressant ut. Gillar verkligen fälg valet! vad heter dem?

I stort sett känt som ekerfälgar, Tror inte det är Dayton dessa? då dem kostar skjortan o hela resten av garderoben också..

Men Dayton, Player wire wheels, Zenith och lite andra gör ekerfälgar i denna stil,
med "raka" ekrar, alltså inte korsade.

Dem billigaste och vanligaste är kinatillverkade (halva priset) och säljs av återförsäljare,
brukar inte ha något namn utan är vida känt i usa helt enkelt som "chinas"
Man lär vara försiktig med dem för tätningen i fälgbanan på insidan har släppt nån gång,
så det får man kolla innan man monterar däck så inte däcket smäller ut all luft på highwayen som det gjorde för några i usa.

Sen rostar dem mycket enklare än Dayton och dem stora dyra märkena men torkar man bara alla 100 ekrar rent efter man tvättat dem så ska det inte vara några problem första året iallafall..

Blingrims i england har ekerfälgar i alla storlekar billigt men då får du lösa frakten på nåt sätt,
dem skickar inte till sverige har jag för mig.

Gotrading här i sverige har luftfjädring, tror dem har ekers med.
S&S custom eller nånting heter nån firma här som har i lite olika storlekar också,
men som med allt annat som är tillverkat i kina, sålt i usa och skeppat till sverige så är det dyrt,
jag föreslår en titt i usa och försöker ta hem en uppsättning i en container.
Glöm inte att plocka med däck, då däck är mycket billigare i usa.
Senast redigerat av Emilius (24 mars 2010)

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
28 mars 2010
Gillar detta skarpt. följer till punkt och pricka big_smile
fler 140:ior till moras vägar wink

// Mizzy cool

Avstängd
1 714 Inlägg
27 juni 2010
Vart det inget av detta? då kan man fortsätta med sina planer då smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 juni 2010
Det är väl ingen som hindrat dig från att fortsätta med "dina" planer? smile Detta ligger väl snarare på is med tanke på att hennes garage höll på att göras om...
Senast redigerat av Volvo1968 (27 juni 2010)

------------------

Avstängd
1 714 Inlägg
27 juni 2010
Volvo1968 skrev:
Det är väl ingen som hindrat dig från att fortsätta med "dina" planer? smile Detta ligger väl snarare på is med tanke på att hennes garage höll på att göras om...

Hur många gånger måste jag förklara att det är jag själv som valt att låta bli när det finns en likadan bil?
Jag vägrar köra med bilen om den inte sticker ut från mängden, så är det bara,
antingen så är den olik allt annat eller så kan den lika gärna stå på skroten.

Absolut ingen som hindrar mig, däremot hindrar denna tjejens bil mig.

SÄNK MER!
389 Inlägg
27 juni 2010
Emilius skrev:
Volvo1968 skrev:

Hur många gånger måste jag förklara att det är jag själv som valt att låta bli när det finns en likadan bil?

men du behöver ju inte beklaga dig att hon började med ett sådant bygge innan dig? sen 2 näst intill lika bilar skadar väll inte? annars är det väll bara att hitta på något annat för att få den att sticka ut... även fast jag anser att bilar sticker ut även fast det finns 100 liknande..

Avstängd
1 714 Inlägg
28 juni 2010
dahlens skrev:
Emilius skrev:
Volvo1968 skrev:

men du behöver ju inte beklaga dig att hon började med ett sådant bygge innan dig? sen 2 näst intill lika bilar skadar väll inte? annars är det väll bara att hitta på något annat för att få den att sticka ut... även fast jag anser att bilar sticker ut även fast det finns 100 liknande..

Men fan alla är olika, tänk att alla ska tjata, jo det skadar, jag kör inte en meter med bilen om jag lagt ner massa tid, pengar och energi på den och så finns det en liknande i landet, så är det, punkt.
Orsaken har jag redan förklarat, och om svenskarna med sin rädsla för att sticka ut ur mängden inte förstår mitt resonemang så är det inte så konstigt men jag har inte sagt att jag är normal.
Kan det vara nog diskuterat om detta?

Aja jag hinner nog klart före iallafall då jag lägger alla mina slantar på bilen och skruvar på parkeringen om det behövs.. Denna tjejen verkade ju inte ta illa upp om nån hade liknande bil.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
28 juni 2010
18 inlägg sen TS la sitt sista å det va 6/3...

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

326 Inlägg
28 juni 2010
Läst igenom tråden precis o de ser riktigt grymt ut:)
hoppas på en update snart:D

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Himlans vilket liv det blev om detta nu då tongue vi har ju som sagt diskuterat detta innan och om Emilius inte vill ha en "likadan" bil som mig så är det upp till honom. Och gör han klart sin innan mig så är det också whatever, för jag tror inte han har allt likadant som mig då jag har en hel del grejer som både är svårt att få tag på och mängder med ideér som inte står med här.
Så bygg på du Emilius, det gör mig ingenting, hoppas det går bättre för dig än för mig smile

Och till er andra sötnosar, tack för både grattis och all pepp, ni är underbara! <3
Garaget är 99% klart nu och tanken är att det ska börjas redan imorrn igen. Vattenskada är inte kul och det tar lång tid, men nu hoppas vi på det bästa igen!

Så hoppas alla ni som läst tråden förut fortsätter med det och peppppppppar allt ni bara kan, love you all, ni som håller mig flytande fastän det går segt smile
PS: kommer update imorrn med bilder, äntligen köpt mig en ny kamera big_smile

Sök