2404
Sök

Phranz's Volvo 740 LTT

Busbil som används till vardags..

322 954 Visningar
Projektet avslutat 26 oktober 2015
725 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Ingen update? wink behövde du byta nån boxe eller liknande för att få sprutet att funka med turbon? funderar på att sätta turbo i min 740 med tongue

Kommer updates om ett tag smile Jag köpte en guldbox.. Satt ett trimchip i men det är ju kanske inte nödvändigt wink Sen skrev jag till vikingchip och beställde ett trimmchip till b230fk nen som passar i den boxen som sitter från början.. Men vilken årmodell har du? Inte säker på att du har samma kabelhärva i din bil..

2 419 Inlägg
20 oktober 2010
Phranz skrev:
strandberg31 skrev:
Ingen update? wink behövde du byta nån boxe eller liknande för att få sprutet att funka med turbon? funderar på att sätta turbo i min 740 med tongue

Kommer updates om ett tag smile Jag köpte en guldbox.. Satt ett trimchip i men det är ju kanske inte nödvändigt wink Sen skrev jag till vikingchip och beställde ett trimmchip till b230fk nen som passar i den boxen som sitter från början.. Men vilken årmodell har du? Inte säker på att du har samma kabelhärva i din bil..

Självklart så har jag en 90a wink vilken bil sitter det guldbox i då? smile

skogstokig
341 Inlägg
20 oktober 2010
Sutte o läst igenom hela tråden nu. väldigt fint bygge må ja säga big_smile .

Har en liten fråga angående bakluckelåset .. hur får man ur ett sånt ur luckan?
jag har en volvo 240 med sånt bagagelås men det e trasigt o ska byta men får inte lös det. hmm

Väldigt grymt bygge big_smile

725 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Phranz skrev:
strandberg31 skrev:

Självklart så har jag en 90a wink vilken bil sitter det guldbox i då? smile

Nice tongue Humm.. 940 t och ltt tror jag, bara söka guldbox på blocket wink

725 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
GLT-80 skrev:

jag har en volvo 240 med sånt bagagelås men det e trasigt o ska byta men får inte lös det. hmm

Tackar smile Vet inte om det är exakt samma på en 240 men på min bil sitter det ett gummiskydd eller vad man ska säga över låsmekanismen eller vad det nu är tongue Bara att dra loss. Under den sitter det en 10:ans skruv som du tar loss, sen får du bryta lite försiktigt i underkant på låset så du kan lirka ut det. Är det några konstigheter så kan jag ta en bild wink

Du får fortsätta följa tråden så ska det väl komma upp något då och då smile

skogstokig
341 Inlägg
21 oktober 2010
Phranz skrev:
GLT-80 skrev:

Tackar smile Vet inte om det är exakt samma på en 240 men på min bil sitter det ett gummiskydd eller vad man ska säga över låsmekanismen eller vad det nu är tongue Bara att dra loss. Under den sitter det en 10:ans skruv som du tar loss, sen får du bryta lite försiktigt i underkant på låset så du kan lirka ut det. Är det några konstigheter så kan jag ta en bild wink

jag får ta o kika på det där. för låsen ser ju exakt lika ut men kanske en annat fäste bara. för om man kika på insidan så ser de ut som att de sitter en stor "platta" som håller i själva låset. vet inte om d är det som håller låset:P.

ajjemen ska följa tråden så gott jag kan smile

725 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
GLT-80 skrev:
Phranz skrev:
GLT-80 skrev:

jag får ta o kika på det där. för låsen ser ju exakt lika ut men kanske en annat fäste bara. för om man kika på insidan så ser de ut som att de sitter en stor "platta" som håller i själva låset. vet inte om d är det som håller låset:P.

ajjemen ska följa tråden så gott jag kan smile

Kan fixa en bild ikväll så får du se wink

skadad..
32 Inlägg
28 oktober 2010
Blev de någon diff eller? Du får komma te verkstaden i helgen o prata lite skit! Var ju ett tag sedan nu... Blir gött med seriöst avgas nu iaf smile

Forsgren.
Cyklar fortfarande...

725 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Foorsgren skrev:
Blev de någon diff eller? Du får komma te verkstaden i helgen o prata lite skit! Var ju ett tag sedan nu... Blir gött med seriöst avgas nu iaf smile

Alltid nån gång wink Yes, ska försöka bygga på lördag, får komma ner sen då smile

725 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/1013868_k1vv2n.jpg

Lite kladdig men en downpipe iaf smile

224 Inlägg
1 november 2010
Fått ihop avgaset nu? går han gött nu?

725 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
_740tic skrev:
Fått ihop avgaset nu? går han gött nu?

Både ja och nej, det sitter för lågt här och där och ska justeras lite så har nere halva igen nu wink

Nej det märktes ju att det gick bättre tongue Dock började kopplingen slira osså tror jag nästan det spikar lite.. Men kan bero på kopplingen.. Så laddtrycket ökades ju wink

skadad..
32 Inlägg
4 november 2010
När beräknas barnet dimpa ner ?? vill vara med och kolla lite när de monteras smile

Forsgren.
Cyklar fortfarande...

725 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Foorsgren skrev:
När beräknas barnet dimpa ner ?? vill vara med och kolla lite när de monteras smile

Idag big_smile Fast hämtar ut det imorgon, hann inte idag, skruvade färdigt systemet wink Ja det vill jag med tongue Men tror det vore allra enklast att göra det i en lyft, blir så satans trångt att vara under..

110 Inlägg
5 november 2010
varför köpte du inte färdig 3" downpipe? dom är inte jättedyra:)

725 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
pizza_gnun skrev:
varför köpte du inte färdig 3" downpipe? dom är inte jättedyra:)

Kul att greja lite själv med smile

725 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/1015489_5ki1x6.jpg

Rallybilen. Drivers open imorgon, riktigt nice smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110846/1015491_6c1vs4.jpg

Hej då innerhjulet
Senast redigerat av Phranz (6 november 2010)

Tvivlare
2 266 Inlägg
6 november 2010
ooh big_smile vad är de för diff? smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

725 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:
ooh big_smile vad är de för diff? smile

Torsen/detroit locker smile

2 419 Inlägg
6 november 2010
Hur löser du det med hastighets mätaren? för den funkar inte med den va tongue ersätter ednna hela klumpen eller monteras den org klumpen som med aussin typ?

Sök