2482
Sök

Phranz's Volvo 740 LTT

Busbil som används till vardags..

322 952 Visningar
Projektet avslutat 26 oktober 2015
725 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Hur löser du det med hastighets mätaren? för den funkar inte med den va tongue ersätter ednna hela klumpen eller monteras den org klumpen som med aussin typ?

Vet inte riktigt hur det är med denna.. Byter ut hela klumpen smile

315 Inlägg
6 november 2010
Ser fint ut!!

725 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Bennfors skrev:
Ser fint ut!!

Tack smile

725 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Liten filmsnutt från gårdagen:

http://www.garaget.org/video/aubdfp3f25j7
Senast redigerat av Phranz (7 november 2010)

11 Inlägg
7 november 2010
vet att de var ett bra tag sedan nu men, hur gjorde du med högtalarna i hatthyllan? e där inte två hål redan i hatthyllan, alltså i själva plåten, använde du dom hålen eller hur gjorde du?:o

740

725 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
jimrosenberg skrev:
vet att de var ett bra tag sedan nu men, hur gjorde du med högtalarna i hatthyllan? e där inte två hål redan i hatthyllan, alltså i själva plåten, använde du dom hålen eller hur gjorde du?:o

Jo det finns, men de var för små för mina magneter.. Går bra att ta en sticksåg och fixa det med smile

11 Inlägg
7 november 2010
Phranz skrev:
jimrosenberg skrev:

Jo det finns, men de var för små för mina magneter.. Går bra att ta en sticksåg och fixa det med smile

slog de på mycket?
du hade 6x9 högtalare va?smile

740

725 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
jimrosenberg skrev:
Phranz skrev:
jimrosenberg skrev:

slog de på mycket?

Finns säkert olika storlekar men mina var lite för stora iaf wink Bara att mäta och rita på ett ungefär tongue

11 Inlägg
8 november 2010
Phranz skrev:
jimrosenberg skrev:
Phranz skrev:

slog de på mycket?

Finns säkert olika storlekar men mina var lite för stora iaf wink Bara att mäta och rita på ett ungefär tongue

okej tack smile

740

725 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
jimrosenberg skrev:
Phranz skrev:
jimrosenberg skrev:

slog de på mycket?

okej tack smile

Lugnt, lycka till smile

725 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Gjort lite allmänt nyttigt idag, bytte mätarhus. Någon som har en bra förklaring på varför det finns två olika modeller? -.-'''''''' Men blev rätt bra med andra dioder, dock gör de vita dioderna att det lyser ljus blått, epa. Men det får gå, ska fixa vid reglagen också wink

Rev upp mattan under föraren och hittade ett hål på 5x2 cm, riggade en kupefläkt som kunde torka upp mattorna, ska lägga igen imorgon.

Och så började jag lägga igen hålet i reservhjulsbaljan, blir förhoppningsvis klar med det imorgon smile

725 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Lagt igen hålet under förarmattan idag, känns bra ;P

Letar efter specialverktyg #2600, #2284 och kuggflanksspels mätare #5971(?).

Vet ni någon som har så hör gärna av er.

2 419 Inlägg
21 november 2010
Phranz skrev:

vad i hela friden är det för nått? tongue antar att volvo har som du får låna!

725 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Phranz skrev:

vad i hela friden är det för nått? tongue antar att volvo har som du får låna!

Det är diverse specialverktyg för att byta och mäta in diffen.. Nej det låter ungefär såhär: "Suck, pust. Nej det var ju några år sen vi höll på med sånt så några sånna har vi inte kvar............."

Har fått tag på några grejer men fattas fortfarande ett par..

224 Inlägg
6 december 2010
Hur går de med bakaxeln?

725 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
_740tic skrev:
Hur går de med bakaxeln?

Tänkte göra ett ingrepp nästa helg om liften är ledig i det garaget.. Har skaffat alla delar som behövs och letat reda på de viktigaste verktygen.. Hoppas det går smidigt smile

725 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Fan vad rockigt, fick brev om tullavgift för diffen idag, 1200 kr ;( Men fick hem en sachs 763 så får väl försöka vara lite glad..

skadad..
32 Inlägg
28 december 2010
Surt duuu... fifan!

Forsgren.
Cyklar fortfarande...

809 Inlägg
28 december 2010
Phranz skrev:
strandberg31 skrev:
du måste koppla i en! vart köpte du kissen? smile

Tack smile Du sitter inte på något schema över detta?

Köpte den på klracing, den billigaste racekatten jag hittade wink

den är väldigt enkel att koppla in men enklast är att hämta dom hela 5 kablarna och mätaren på skroten smile på 90.a så sitter den i den lilla grillen eller vad man ska säger i underkant på kofångaren. går 2 kablar från den till mätaren. sen är det en plus och en jord sen en kabel som går till stift 4 på undersidan av säkringspanelen smile kan fixa en bild och slänga upp :smile

MvH Tommy

725 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Foorsgren skrev:
Surt duuu... fifan!

Ja rätt så

Sök