3304
Sök

Info om mds fanatic F-2300 slutsteg?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 september 2009
BAE skrev:
jonash skrev:
Vill bara poängtera att MDS billigare serier och GAS billigare grejer är nästan precis samma saker...bara så ingen får för sig att höja GAS till skyarna och pissa på MDS, för då har man ingen koll.

Det dissas på MDS alldeles för mycket. De har absolut bra grejer i sitt sortiment, och är lika prisvärda som tex GAS. Mycket utav den "agression" som kommer mot MDS är baserat på

* Deras sätt att marknadsföra grejerna. Vem som helst bör ju kunna fatta att ingen 6x9a är bäst i världen för 999 spänn (eller 988!)
* Deras gamla historier där de faktiskt FUSKADE med produkterna när de var med i dBdrag cirkusen. Limma dammkåpor på andras element är inte snyggt!

Men, det måste finnas balans i påståendena. MDS och GAS i samma prisklass är det ingen större skillnad på!

/jonas

Lägger till mer underlag!

Påstående runt den nya serien Motion "MDS har tagit fram ett nytt monoblock med Pioneers tekniker"
Precis som om Pioneers tekniker skulle samarbeta med en liten svensk Kina importör? lol

Sen att de har vinstframgångar utomlands o allt vad som skrivits under denna era...

Tycker mest det är patetiskt med de företag som påstår att de tagit fram, utvecklat, konstruerat ett slutsteg när de bara valt hölje o dekaler på en befintlig stenålders pisskonstruktion från en Kina fabrik.
// Tommy

No sh*t Sherlock? wink

jonash skrev:
bosabengt skrev:
ja vilka märken??   t ex så är från ett till ett annat Husqvarna jonsered och partner exakt likadana när det gäller riders.

Så du säger att 10 märken är exakt likadana??

Inte exakt, men såpass exakt att ingen härinne hör skillnad på dem.

Däremot SER de flesta skillnad, så är det en visuell upplevelse man vill ha i örat så....

Olika skal.

Ngr ändrade komponenter här och där (kanske andra kondensatorer eller trissor med samma värden men olika tillverkare osv) ngr ändrade banor i kretskort HOPPLA! Vi har ett annat steg...............

Jo jo OEM kan det lekas en del med för att det inte skall vara "likadant" big_smile
Är mer eller mindre samma sak inom elektronikvärlden.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2009
Lonefox skrev:
Jo jo OEM kan det lekas en del med för att det inte skall vara "likadant" big_smile

Det här ÄR elektronikvärlden. Och högtalare skall vi inte prata om.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 september 2009
jonash skrev:
Lonefox skrev:

Det här ÄR elektronikvärlden. Och högtalare skall vi inte prata om.

Jo sant.......tänkte mig inte för när jag skrev det.
Är likadant överlag inom elektronikvärlden....
Med vissa få undantag.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

ljudfantast
1 372 Inlägg
23 september 2009
men en grej måste jag verkligen dela med mig om ang MDS.

Jag var där nyligen och köpte kablar och distblock. Hade vägarna förbi och hade sett lite grejer som såg sjyssta ut så gled förbi där efter jobbet.

Distblocken de hade var 3 eller 1 st 25kvmm in och 4st 8kvmm ut. På frågan om de hade block för lite grövre utgångar garvar killen till och säger att jag aldrig kommer behöva grövre än 8kvmm. 25kvmm in 8 ut var det som räckte. Värt att nämna är att han inte ens frågade vilka steg jag hade eller vad jag skulle driva. "äh jag har så i min bil och det är luugnt, känner inte nån som inte har så" fortsatte han smile

Känner att det är bristfällig kompetens på det där stället.

1 338 Inlägg
23 september 2009
michieff skrev:

Jag var där nyligen och köpte kablar och distblock. Hade vägarna förbi och hade sett lite grejer som såg sjyssta ut så gled förbi där efter jobbet.

Distblocken de hade var 3 eller 1 st 25kvmm in och 4st 8kvmm ut. På frågan om de hade block för lite grövre utgångar garvar killen till och säger att jag aldrig kommer behöva grövre än 8kvmm. 25kvmm in 8 ut var det som räckte. Värt att nämna är att han inte ens frågade vilka steg jag hade eller vad jag skulle driva. "äh jag har så i min bil och det är luugnt, känner inte nån som inte har så" fortsatte han smile

Jag har snackat med han du pratade med i butiken och du skulle ha ett block som satt ca 10-15 cm från steget och det var ett litet två kanals steg..  i en 8mm2 kabel på 20cm så har man en matning som är tillräcklig för det steget du hade..

givetvis går det ta hem större block men finns ej på lager hos dem.
Sen onödigt till det steget...

berätta gärna hela historian om du ska smutskasta..

mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1 338 Inlägg
23 september 2009
michieff skrev:
MDS har ju helt enastående priser iaf på sina grejer som enligt spec ska kunna krama ut flera tusen wrms för några tusen. Ett bra exempel är T5steget som trott det eller ej levererar 1700 wrms i 1ohm enligt spec och 1200 wrms i 2ohm. Steget kostar 4k. DET är fantastiskt wink

Du borde testa steget så ser du att det levererar!
Har det sj nu i bilen, bytt från MDS M5or

Kör det i 0,5 Ohm fast man egentligen inte ska det funkar utmärkt och poppar riktigt bra
Jag kör 2st MDS DS1214 och steget blir knappt varmt.

Dock ser jag att jag måste i med ett batteri till då volten hamnar väldigt lågt när jag kör på max..
+- 12 volt beroende på hur mkt dem jobbar på och vad jag lyssnar på bara vid riktigt hög volym och låga toner det drar ner cool

Har idag ett optima YT sen 50mm kablar hela vägen..
med ett batteri till så Jäklar..
50mm anslutningar direkt in i steget.. smile

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

12 Inlägg
23 september 2009
Hej alla vet bäst människor!!!

Nu vill jag gärna bjuda in er på ett studie besök hos oss i Helsingborg.
Tag gärna med din förstärkare för effekt mätning, dist kurva..
Jag kommer att visa upp vad våra förstärkare går för i vår mätbänk + en massa andra förstärkare från andra välkända leverantörer. Så ni som vet bäst om hur vi tillverkar våra förstärkare , högtalare är varmt välkomna för en informations dag hos oss då jag genomgående ska förklara vår tillverknings process.

Jag kommer inte att skriva om det här utan ser framemot ett personligt möte.

För studiebesök anmäl er till jan@mds.se.

PS: I daxläget klarar vi inte att mäta upp förstärkare med  H- kopplade transistorer
smilesmilesmile

Har du problem med din MDS produkt eller vill ha tips RING: 042-157300
Eller skicka ett mail till jan@mds.se. OBS!! Besvarar inga meddelande här på Garaget.

7 274 Inlägg
23 september 2009
michieff skrev:

Sen gäller det enbart den butiken inte kompentensen på övriga som jobbar på diverse MDS butiker.

48 Inlägg
23 september 2009
köper man billigt får man räkna med sämre ljud. köper man finare och dyrare så får man också bättre ljud säger man att gas är dåligt så har man vell bara haft billiga saker därifrån. gas silver kostar mycket men det är inget fel på ljudet heller:)

2 035 Inlägg
23 september 2009
självklart tycker mds att dem är världbäst.

Sen så kostar deras T5 ingenting mot andra märken.

Har heller ingen spec på stegen på deras hemsida.  t ex på vad steget drar i ström. Det är ju ovisentligt. Inget man behöver bry sig om. Medans dem andra märkerna de har  pioneer rainbow där lämnar dem spec på lite mer än 3400W !!!!!!   yikes
Senast redigerat av bosabengt (23 september 2009)

Biljudsveteran sen 1984!

2 035 Inlägg
23 september 2009
MDS_JAN skrev:
Hej alla vet bäst människor!!!

Nu vill jag gärna bjuda in er på ett studie besök hos oss i Helsingborg.
Tag gärna med din förstärkare för effekt mätning, dist kurva..
Jag kommer att visa upp vad våra förstärkare går för i vår mätbänk + en massa andra förstärkare från andra välkända leverantörer. Så ni som vet bäst om hur vi tillverkar våra förstärkare , högtalare är varmt välkomna för en informations dag hos oss då jag genomgående ska förklara vår tillverknings process.

Jag kommer inte att skriva om det här utan ser framemot ett personligt möte.

För studiebesök anmäl er till jan@mds.se.

PS: I daxläget klarar vi inte att mäta upp förstärkare med  H- kopplade transistorer
smilesmilesmile

Jag skulle gärna komma men bor lite för långt bort. Skulle det finnas en i jkpg så.. men den lades ju ner efter några mån. konstigt när mds är världsbäst.

Biljudsveteran sen 1984!

ljudfantast
1 372 Inlägg
23 september 2009
Brains skrev:
michieff skrev:

Sen gäller det enbart den butiken inte kompentensen på övriga som jobbar på diverse MDS butiker.

absolut, det klart jag menar just den butiken.
Äh jag tyckte bara personligen att det var ett märkligt påstående att innan ens veta vad jag har för steg, så rekar han 8kvmmare till varje steg som klarar 40amp styck. Enligt Nårdik jag kollade med innan jag drog till den mds-butiken, så kan jag om ett av mina steg drar mer än 50ampere inte ha 8kvmm oavsett om den är 20 cm eller 1m. Jag hade alltså detta i huvudet när jag kom dit och därför blev jag förvånad när biträdet garvade bort ideen utan rekade 8kvmm utan att veta vilka steg jag hade.

Jag köpte det han rekade och förstod sedan att det skulle räcka till min setup men jag tycker fortfarande det var ett märkligt påstående. Jag hade väntat mig contrasvar om hur mitt system såg ut men istället vare nåt i stil med "nae de e lugnt det här kommer räcka".

står kvar vid min åsikt, och det gäller endast den butiken åter igen.

ljudfantast
1 372 Inlägg
23 september 2009
mYGeL skrev:
michieff skrev:

Jag har snackat med han du pratade med i butiken och du skulle ha ett block som satt ca 10-15 cm från steget och det var ett litet två kanals steg..  i en 8mm2 kabel på 20cm så har man en matning som är tillräcklig för det steget du hade..

givetvis går det ta hem större block men finns ej på lager hos dem.
Sen onödigt till det steget...

berätta gärna hela historian om du ska smutskasta..

mvh// Michel

som jag skrev så har jag två steg och inte ett litet 2kanaligt. Ett av stegen kan absolut dra mer än 50amp när det verkligen belastas och utan att veta det rekade han 8kvmmblocket. Han visste inte vad jag hade för setup innan han rekade det, punkt. Struntsamma nu, men jag vart förvånad. det är allt. enough talk

2 452 Inlägg
23 september 2009
fasen vad alla klagar då på mds...mds säljer faktiskt mer än bara sina produkter,finns kicker o andra märken med,samnt så kan dom ta hem på beställning med vad du frågar efter vad jag vet...fasen mina 2 tolvor har gått sönder först nu efter flera års plågande i spela högt...allt handlar faktiskt om inställningar med,jag spräckte en rockford 12 för att det var felinställt av mig samnt fel volym i lådan...så skyll inte på att det är dåliga grejer mds har

döden kommer tillbaka

16 197 Inlägg
23 september 2009
turbodeath skrev:
fasen vad alla klagar då på mds...mds säljer faktiskt mer än bara sina produkter,finns kicker o andra märken med,samnt så kan dom ta hem på beställning med vad du frågar efter vad jag vet...fasen mina 2 tolvor har gått sönder först nu efter flera års plågande i spela högt...allt handlar faktiskt om inställningar med,jag spräckte en rockford 12 för att det var felinställt av mig samnt fel volym i lådan...så skyll inte på att det är dåliga grejer mds har

sen när säljer mds kickerprylar??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

573 Inlägg
23 september 2009
evilaudio skrev:
turbodeath skrev:

sen när säljer mds kickerprylar??

vissa mds ombud säljer mer än bara mds men det är ju som vilken firma som hellst...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 september 2009
köpte  ett mds f40 steg  4kanaligt   för 400 kr och  vart överraskat  över hur  bra de lät efter att ha hört  mkt skit om mds  så de var helt klart värt 400 kr fast nån hadde vist  mer nytta av de steget  dåde gjorde inbrott å snodde de å annat

8 156 Inlägg
23 september 2009
Lite för mycket off-topic och gnäll på MDS och lite för lite ny information som handlar om trådskaparens fråga i denna lite äldre tråd.
Tråd låst.
/Moderator Phaetoon.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök