har haft min bil inne på service och verkstaden har slarvat bort service boken ?? har blivit erbjuden en ny men en kopia vill ja inte ha ! han vet ju inte vad som står i orginalet hur ska man göra eller vart ska man vända sig? verkstaden vägrar ersätta det gäller en a6.a-98 med full service bok som gått ca15000 mil
Hm, slarvigt av verkstaden! Har man inte alla kvitton kvar på service/reparationer kan det bli jobbigt om man vill sälja bilen nån dag. Skäll vidare på dom att dom får ta och leta upp boken.
tvinga dom att köpa bilen. Hur mycket pengar får du sen för bilen när du säljer den och inte har en servicebok som är orginal? Tyskimport med massa fuffel skulle jag tro om den bilen direkt då.
Boken är väldig viktig idag. Värd mkt pengar. Grannen hade haft inbrott i sin V70 -99a, dom hade snott stereon o serviceboken. nu får han ju glömma att han får dom pengarna han hade tänkt sig. han köpte bilen ny så de är bara 2 ägare på den med 13´mil på nacken. tyvär..
om jag va du skulle jag begära ersättning, tag kontakt med nån verk o ta upp läget. vet inte om kosumentverket har hand om sånna grejer..
Servceboken kan halvera priset på bilen i värsta fall. o verkstan erkänner ju att det är deras fel, så ngt borde du få i gengäld
Inga problem om den har varit servad på VAG verkstad tidigare. Dom sparar all tidigare information så dina tidigare servicar bör dom ha kvar i sina datorer. Då kan dom enkelt fylla i en ny servicebok åt dig.
Detta av egen erfarenhet. Praktiserade på en VAG verkstad för några år sedan och då hände det rätt ofta att serviceböcker saknades.
hur viktig kan serviceboken på en 11år gammal bil vara värd.
bilen i fråga har ett värde runt 25 000kr.... spelar nog ingen som hellst roll på en sådan bil
Vore kul att veta var du handlar bilar för dom priserna... Antar att du drar in runt 100.000 i månaden om du har så bra tillgång till bra affärer, för den billigaste 98an med dom milen på blocket ligger ute för 43.000kr...
kanonenkelt. jobbar själv på en vst och de harju hänt någon ggn att serviceboken blir förstörd eller försvinner. då beställer man bara en ny och sedan kollar man i datorn på bilens servicehistorik och fyller i den nya med alla arbeten som är utförda och stämplar in..
då blir alla nöjda o glada..
för övrigt är de firmans skyldighet att ordna detta åt dig..
bilen i fråga har ett värde runt 25 000kr.... spelar nog ingen som hellst roll på en sådan bil
Vore kul att veta var du handlar bilar för dom priserna... Antar att du drar in runt 100.000 i månaden om du har så bra tillgång till bra affärer, för den billigaste 98an med dom milen på blocket ligger ute för 43.000kr...
MVH/Jon
prova tt byta in en A6 -98 så skall du se vad du blir bjuden.
vad jag gör för affärer eller hur mycket jag tjänar har väldigt lite med detta att göra.
Men du tror väll inte på fullaste allvar att jag köper alla mina bilar till överpriserna som är på blocket? Vet inte om du har märkt det men det är köparens marknad, hos hedins bil tex så släpper dom bilar som kostar 450 000kr för 250 000kr osv.
25000 du är ju dum 40000 kanske
det är sånna som du som åker gammalt, för när ni väl skall byta in era bilar så övervärderar ni dom och tror att eran gamla skit är nått att ha!
Lycka till med servceboken, och lycka till att sälja den för 40 000kr. du kan få köpa en A6 2,7T avant quattro -00 av mig för 50 000kr den har skinn, regnsensor osv....
MVH/Jon
Inbytes-värde på en bilfirma är en jävla skillnad mot vad bilen är värd på privat marknaden. Men du som är tät behöver ju inte bry dig om privatmarknaden, och NEJ jag är INTE avundsjuk, bara retar mig på folk med mycket pengar som inte kan förstå att alla inte har lika mycket.
Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
25000 du är ju dum 40000 kanske
det är sånna som du som åker gammalt, för när ni väl skall byta in era bilar så övervärderar ni dom och tror att eran gamla skit är nått att ha!
Lycka till med servceboken, och lycka till att sälja den för 40 000kr. du kan få köpa en A6 2,7T avant quattro -00 av mig för 50 000kr den har skinn, regnsensor osv....
det är presis en sådan ja söker skicka pm till mig ang detta
Är bilen "fullservad" vilket jag ser den bara är på en aukt vag så finns historik på bilen i alla fall sen 00 och då går det att fylla i en servicebok i efterhand utan problem.
MVH/Jon
vad jag gör för affärer eller hur mycket jag tjänar har väldigt lite med detta att göra.
Men du tror väll inte på fullaste allvar att jag köper alla mina bilar till överpriserna som är på blocket? Vet inte om du har märkt det men det är köparens marknad, hos hedins bil tex så släpper dom bilar som kostar 450 000kr för 250 000kr osv.
Vem fan har pratat om att byta in en bil? Ingen annan än du... En bilfirma vill tjäna pengar på sina inbyten antar jag så därför ger dom rättså mycket under marknadsvärdet... det kan ju typ en kanin på speed lista ut... samma kanin kan också lista ut att man kan få det dubbla på privata marknaden jämfört med vad en bilhandlare bjuder för bilen...
"köparens marknad" ja beror väl på vilken prisklass det handlar om... jävla skillnad på o sälja en bil för 300.000kr och en för 40.000kr.. väldigt få har råd med en 300.000krs bil i dessa tider och jävligt många har råd med en bil för 40.000kr...
Jag är inte ett smack intresserad av hur mycket du tjänar på dina affärer så du behöver inte ligga sömnlös över att jag ska få reda på det...
Vart bara irriterad över att du snackar massa goja om vad han kan få för sin bil... vad du vill ge personligen är jäkligt ovesäntligt i sammanhanget då det inte hade ett dugg med saken att göra.. Men nån som letar efter en ärlig och fin audi a6 köper nog den hellre av trådskaparen än av en bilhandlare som inte vet ett skit om bilen... så lite skillnad är det på vem som säljer sakerna också..