2527
Sök

Varför ta hit Annica Östberg?

blacken
10 april 2009
r-ted skrev:
linuslinje skrev:
Nehe skrev:
Men frågan är: Har hon mördat någon? Nej det var hennes pojkvän så allt snack om att hon ska ruttna pga att hon mördat någon kan man ju skippa.

Möjligt att hon dömdes för mord pga: att hon anses ha agerat i samförstånd och samråd med sin pojkvän som sköt polisen men det är något jag inte vet. För jag har ingen aning om hur lagarna ser ut i den delstaten eller hur en amerikansk domstol dömer/fungerar (de har ju en jury av medborgare dvs känslodomar).

Sitta 28år för att ej ha dödat någon alternativt om det kanske var mordförsök på den andra polismannen? (ej påläst i själva händelsen) är rätt länge ändå.

Jag håller med.

Personen har inte skjutit eller dödat någon, (i detta fall). Så jag finner det lite svårt att rättfärdiga att sätta personen i fängelse i 25 år.

Att hon är kvinna eller svensk spelar inte mig så stor roll, men visst är det ovanligt.

bör nog sätta dig i i fallet innan du uttalar dig om hennes oskuld, hon mördade redan på 70talet sin dåvarande pojkvän

Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet.[6]

Att hon var skyldig till det är icke faställt eller bevisat. Dom kunde ha behållt henne. Men dom kanske vill spara stålar åt staten, för det går ju ganska så knackigt även för dom..

2 182 Inlägg
10 april 2009
henrikh skrev:
Med allt hat som folk spyr ur sig här förstår man varför världen är så rutten som den är.

Hatar henne inte personligen, men tycker att det känns onödigt att ta "hem" henne. Speciellt i ett eget plan, hon kunde lika gärna åkt med ett vanligt passagerarplan med plats för ett par hundra pers till.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
10 april 2009
Släpp ut henne i sibirien och om hon tar sig till en stad och överlever så har hon avtjänat sitt straff.. ja om hon dör så har hon väl suttit av sitt straff me tongue

Team Insane Racing

8 156 Inlägg
10 april 2009
Språkpolisen var framme och ändrade rubriken. wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

DFFL
9 020 Inlägg
10 april 2009
Phaetoon skrev:
Språkpolisen var framme och ändrade rubriken. wink

Behöver Överbefälet vara framme och påpeka att en fråga avslutas med frågetecken?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

KHRacing
10 april 2009
Nehe skrev:
Hon har suttit 28år i fängelse, hon har inte dödat någon det var hennes pojkvän. Jag anser att hon sonat sina brott och är värd en andra chans.

Håller med till fullo ang detta.

tack för ett väl genomtänkt inlägg, fler borde tänka som du gör.

vänligen /
..............Kristian

OEM <3
6 957 Inlägg
10 april 2009
Bossni skrev:
r-ted skrev:
men hadde inte polismannen agerat så hadde hon dödat honom, hon var ju redo att döda.

hoppas inte svenska myndigheter benådar henne. hon har varit med och förstört mångas liv så hon har inte rätt till något normalt liv själv.

Så kan du jo inte säga. ''hon var ju redo att döda'' Det är jag och många andra också som kör för fort. Så fort du sätter dig i bilen och kör för fort så är du redo att döda, för det är jo sånt som händer eller??

Tänk om jag sätter mig i en bil med en kompis och jag kör för fort och kör över en polis som dör. Ska kompisen som åkte med sitta inne på livstid då eller?

Bjork skrev:
Få en andra chans? vad är det för skitsnack?

"Bossni" säg att jag skjuter en familjemedlem till dig som står nära till dig.
Inte fan hade du velat ge mig en andra chans?

Jag skulle vilja att han straffas men inte avrättas.

Om jag frågar dig såhär då?
Tänk om din son mördar nån när han är ung? Skulle du vilja att han avrättas då????????????????

Har inte sagt ett ord om avrättning..

Om min ev. son skulle mörda någon har jag:

1. Misslyckats med min uppfostran av honom vad gäller rätt och etikett !
2. Aldrig mer velat se av honom efter att tagit livet av en människa.

Sen tycker jag ordet "hata" är lite starkt, ogillar kanske vore bättre? tongue
Senast redigerat av Bjork (10 april 2009)

OEM <3

624 Inlägg
10 april 2009
henkebenke skrev:
Det är bara för hon är blond och blåögd.
Svenske journalisten Dawit Isaaks som suttit 8 år i eritrianskt fängelse är det ingen som lyfter ett finger för Men han är heller inte blond och blåögd.

men han är INTE svensk, medborgarskap är inte = svensk!

who´s the man?

Mästare
2 947 Inlägg
10 april 2009
För det första har Annica Östberg aldrig dödat någon utan bara hamnat i fel umgänge.
Och påtal om den där pistolen hon tog från sin pojkvän så kan ingen vara säker på att hon skulle ha skötit den andre polisen.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 april 2009
Måste undra varför mamman som överger sin dotter i USA;
"Väl i USA övergavs hon av sin mor, som tillsammans med den nya maken tyckte barnet var i vägen. Hon togs efter detta hand om av släktingar till mannen, fram tills hon som tolvåring dömdes till ungdomsfängelse"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Annika_%C3%96stberg

Sedan väljer att uttrycka sin glädje över att ungen är tillbaka?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4871402.ab
Senast redigerat av Rquired (10 april 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

8 883 Inlägg
11 april 2009
KimVsWorld skrev:
För det första har Annica Östberg aldrig dödat någon utan bara hamnat i fel umgänge.
Och påtal om den där pistolen hon tog från sin pojkvän så kan ingen vara säker på att hon skulle ha skötit den andre polisen.

Du får nog läsa på lite mera i ämnet innan ditt nästa inlägg samt se över din formulering "skötit".

Fotograf på tierpidag.se

12 086 Inlägg
11 april 2009
Jag tänkte på en sak, har hon både svenskt och amerikanskt medborgarskap?
Eftersom hon bott i Usa sen hon va 10 lr nått borde ju hon ha amerikanskt. Då är hon ju lika mkt amerikan som svensk, och då kan hon ju lika gärna sitta i amerikanskt fängelse?

Ärlig talat så bryr jag mig föga, men hon lär ju bara kosta pengar i sverige och därför tycker jag ju de är skit tongue

Teddan
2 495 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
blacken skrev:
r-ted skrev:
linuslinje skrev:

Jag håller med.

Personen har inte skjutit eller dödat någon, (i detta fall). Så jag finner det lite svårt att rättfärdiga att sätta personen i fängelse i 25 år.

Att hon är kvinna eller svensk spelar inte mig så stor roll, men visst är det ovanligt.

bör nog sätta dig i i fallet innan du uttalar dig om hennes oskuld, hon mördade redan på 70talet sin dåvarande pojkvän

Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet.[6]

Att hon var skyldig till det är icke faställt eller bevisat. Dom kunde ha behållt henne. Men dom kanske vill spara stålar åt staten, för det går ju ganska så knackigt även för dom..

Tror inte man tar å sig ett dråp så där utan vidare.
Sen hadde inte hennes pojkvän kunnat skjuta om inte hon hadde hjälpt till
att ladda om pistolen! !
Så hon är i mina ögon lika skyldig som sin pojkvän.

Det som gör mig mest förbannad är att hon nästan helgonförklaras och att det är så synd om henne.
Sen att media gör henne till kändis ..
Hon är en grovt kriminell person som började med brott som 13åring.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
11 april 2009
guwib skrev:
henkebenke skrev:
Svenske journalisten Dawit Isaaks som suttit 8 år i eritrianskt fängelse är det ingen som lyfter ett finger för Men han är heller inte blond och blåögd.

Tydligen...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

?
1 038 Inlägg
11 april 2009
Vilka problem smile

Visst kosta 700 loppor att få hit henne, det är väl vad Herr Reinfeldt kommer ha i månaden efter han avgått efter 4år vid makten.

Varför inte bara låsa in alla som begår en brottslighandling på livstid, till slut skulle de bara bli laglydiga människor som aldrig skulle förstöra något i samhället, aldrig orsaka någon annan familj smärta osv osv osv osv osv osv osv fast då blev vi nog tvunga att stoppa invandringen oxå, elller inga andra människor får någonsin komma in i landet föruom dem laglydiga svenskar som varit i mallis på semester smile

Hur skulle sverige se ut då om låt oss säga 1500år  roll

Världen är orättvis sad
Senast redigerat av Danne-M3 (11 april 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Teddan
2 495 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
guwib skrev:
henkebenke skrev:

fick svenskt medborgarskap 1992.

Teddan
2 495 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Danne-M3 skrev:
Vilka problem smile

Visst kosta 700 loppor att få hit henne, det är väl vad Herr Reinfeldt kommer ha i månaden efter han avgått efter 4år vid makten.

Varför inte bara låsa in alla som begår en brottslighandling på livstid, till slut skulle de bara bli laglydiga människor som aldrig skulle förstöra något i samhället, aldrig orsaka någon annan familj smärta osv osv osv osv osv osv osv fast då blev vi nog tvunga att stoppa invandringen oxå, elller inga andra människor får någonsin komma in i landet föruom dem laglydiga svenskar som varit i mallis på semester smile

Hur skulle sverige se ut då om låt oss säga 1500år  roll

Världen är orättvis sad

Men då gör vi som du vill, vi tarhit alla grovt kriminella personer och benådar dom så dom kan få
leva fritt i Sverige.

Sen tar vi bort lönen för våra politker,så dom som vil vara politker får göra det gratis.... MMMMMM va bra vi kommer få det

så JA det är stora problem.

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 april 2009
Jag står helt fast vid att alla utlänningar, Mohammeds och Alibaber och sånt ska skickas hem till deras hemland istället för att gotta på skattepengar i 15år först när de åker fast.

Därför måste jag vara positiv till att ta hem Annica. Det skulle ha gjorts tidigare.

Nu kommer hon komma ut snart och det blir inga större kostnader för Sverige att hålla henne. Hon kommer få mycket pengar och troligen skriva en bok om hennes liv, skatta på inkomsterna och plötsligt blir hon en självförsörjande kvinna som kommer dra in mer pengar till statskassan än de flesta här som klagar på henne.

Hem med henne och ut med andra!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

DFFL
9 020 Inlägg
11 april 2009
r-ted skrev:
guwib skrev:
henkebenke skrev:

fick svenskt medborgarskap 1992.

När är man Svensk?
När man är född i Sverige?
När man har svenskt medborgarskap?
Är man svensk om ens föräldrar är utlänningar men själv född här?

Enligt mig så är det medborgarskapet som ser till att man är svensk.
Att Dawit inte är helylle-svensson med ölkagge och bortglömda barndomsdrömmar är väl ganska tydligt, me i lagens mening så är han svensk och ska behandlas som det.

Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
jag är 28år , har utländska föräldrar och är inte svensk medborgare. men ja har bott i sverige ca 20år ...

men är jag svensk , juridiskt NEJ.
Känner jag mig svensk.... ja enda tills jantelagen och alla muppiga svensson´s kommer med sina idiotiska tankar och ideer.
DÅ är jag glad att kunna säga att jag ej är svensk.

Sök