turtle wax black crome lr nåt heter det jag använder.. funkar skit bra.. tog det på en golf jag hade å dom listerna va fortfarande svarta iaf två år senare..
sonax plastic repair gel. Tror det heter så finns på Mekonomen. om listerna är matta betyder det att dom har torkats ut av avfettning eler liknande det gör att dom måste "mätas" på nytt. smörj in dom med sonax plastic repair gel efter varje tvätt så kommer dom bli bättre efter hands. men för snabb lösning finns vinylglans eller black crome.
Testa med olivolja eller rapsolja det funkar gjorde det på min bil och listerna blev svarta läste här på garaget att det skulle funka så gav det en chans och det funkade och kan ju tillägga att mina lister var ordentligt solblekt
NANOTEC`s Däck shine medel! Funkar kanon bra på lister som är gråa. blir svarta på en gång Men akta lacken och ev rutor. det är ganska jobbigt att putsa bort "fett" fläckarna som blir av det
Körde det på våra lister som var runt rutorna och dom blev kolsvarta i gen. nu ca 3 veckor sen och typ 3 tvättar och ser lika bra ut ändå
Bleka lister får man av vax från biltema... Finns det något annat vax som inte färgar av sig på svarta lister?
Och det där med att använda värmepistol, gäller det även när man "råkat" färga listerna med vax?
Biltemas black chrome suger, är man inte uppmärksam på att det kommit lite utanför så sätter det sig som fan på allt annat.. Måste finnas bättre än det?