2917
Sök

Medel mot bleka lister ?!

166 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Vilken medel hade ni använt mot svarta lister , så dem får tillbaka sin nyans ?!
Dem är bleka nu .

120 Inlägg
10 april 2009
turtle wax black crome lr nåt heter det jag använder.. funkar skit bra.. tog det på en golf jag hade å dom listerna va fortfarande svarta iaf två år senare..

90 Inlägg
10 april 2009
Annars funkar det att värma listerna med en värmepistol..

Här är en video på hur det funkar:
http://www.garaget.org/video/bk59xu2km9na

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 april 2009
Biltemas vinyl black eller vad fan de heter funkar bra

Jonas

153 Inlägg
10 april 2009
Jag hade tagit fram värmepistolen och värmt upp dom så man får upp den svarta finischen igen!!
Mvh

138 Inlägg
10 april 2009
Använder Diamondbrites Vinylglans, helt klart det bästa jag använt.

166 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Ahaa det där med värmepistolen är nog bäst , för jag tror alla medel brukar gå bort så fort , eller har jag fel ?

En gång till nu
760 Inlägg
10 april 2009
du har rätt

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
10 april 2009
Värmepistol är bäst.... vad jag har prövat iaf.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

429 Inlägg
10 april 2009
Turtlewax black crome var galet bra, använde det till min framkjols list. Den var grå innan, och vart djupt svart efter. Rekommenderas!

MVH

// Pontus

got stance?
546 Inlägg
10 april 2009
sonax plastic repair gel. Tror det heter så finns på Mekonomen. om listerna är matta betyder det att dom har torkats ut av avfettning eler liknande det gör att dom måste "mätas" på nytt. smörj in dom med sonax plastic repair gel efter varje tvätt så kommer dom bli bättre efter hands. men för snabb lösning finns vinylglans eller black crome.
Senast redigerat av joonte_ (20 april 2009)

夢の力

2 638 Inlägg
10 april 2009
biber skrev:
Turtlewax black crome var galet bra, använde det till min framkjols list. Den var grå innan, och vart djupt svart efter. Rekommenderas!

MVH

Denna använder jag med, kan intyga att det fungerar riktigt bra smile La det på mina blekta handtag.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
15 april 2009
OKQ8 har en jävligt bra..är på spray....Vi kör bara med den...blir som nytt fast bättre

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

157 Inlägg
19 april 2009
silikon spray

Soffliggare
83 Inlägg
19 april 2009
Testa med olivolja eller rapsolja det funkar gjorde det på min bil och listerna blev svarta
läste här på garaget att det skulle funka så gav det en chans och det funkade smile
och kan ju tillägga att mina lister var ordentligt solblekt

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 april 2009
NANOTEC`s  Däck shine medel! Funkar kanon bra på lister som är gråa. blir svarta på en gång smile Men akta lacken och ev rutor. det är ganska jobbigt att putsa bort "fett" fläckarna som blir av det

Körde det på våra lister som var runt rutorna och dom blev kolsvarta i gen. nu ca 3 veckor sen och typ 3 tvättar och ser lika bra ut ändå big_smile

32 Inlägg
19 april 2009
Bleka lister får man av vax från biltema... Finns det något annat vax som inte färgar av sig på svarta lister?

Och det där med att använda värmepistol, gäller det även när man "råkat" färga listerna med vax?

Biltemas black chrome suger, är man inte uppmärksam på att det kommit lite utanför så sätter det sig som fan på allt annat.. Måste finnas bättre än det?  tongue

451 Inlägg
19 april 2009
Värmepistol slår allt

94 Inlägg
Entreprenör
1 286 Inlägg
19 april 2009
Finns ett jättebra medel som heter RenuIT som fungerar klockrent på bleka lister osv.

MVH

// Niklas Johansson

Sök