Startar en tråd om mitt långtidsprojekt som beräknas ska vara klart till sommaren 2010!
Då ja tröttnat lite på japansa motorer då jag mötte mycke motgångar med dessa så ska de satsas på tyskt o se om man kan lyckas istället
Kommer ta allt som de kommer och inte stressa detta bygge!
Bilden kommer användas dagligen och motorn ska byggas upp vid sidan av.
Den dagen motorn är i o bilen är klar kommer den få köras mycke på bana och även strippen för o få rastas!
Bilen är i grunden en e30 318is som en m20b25 ska stoppas ï med modell större snurra
Kommer även ägna mycke tid o pengar åt bromsar, chassie osv så man har en stabilt bygge o stoppa i motorn i!
Motorn är planerad o hämtas den 26/4 och kommer plockas isär månaden efter om min flytt går som den ska!
Lite av de som ska göras med motorn innan den stoppas i!
(x) 320 stakar
(x) 325 svarvade kat-kolvar
(x) O-ringa blocket "Inlämnat"
(x) Hona och Toppdecka "Inlämnat"
(x) Diesel oljepump
(X) Diesel vev
() Sachs 618 tryckplatta med 4 puck
(x) Svetsa toppen
() Bearbeta förbränningsrum
() Turbo kam
() Nya vipparmar
() ARP till toppen
() Ställbart Kamdrev
(x) HX40 Med 16 Avgashus
() Sprut
(x) Spridare
Listan lär blir större o längre
Men som sagt kommer även lägga ner mycke tid för o få en kaross o bromsar som klarar av effekten även bur lär dyka i tids nog.
Kan även bli så om tid och allt annat stämmer att det kommer läggas på en ny lack på bilen, just nu är bilen mörkgrå men den ska lackas svart istället!
Förhoppningsvis kan man köra ut den med allt monterat till 2010 men de återstår o se!
Hoppas ni kommer uppskatta o få följa detta ifrån grunden kommer uppdatera då det hänt större saker o med tanke på vad ett sådant hära bygge kostar så räknar ja med att de kommer ta tid o få klart allt!
Är ju mitt första riktiga motorbygge som de kommer bli mycke effekt med så får se om man kan lyckas med de!
Lite bilder på själva bilen som ska byggas om!
Motorn som ska hämtas den 26/4