3028
Sök

Lanzar Fatboy 10" Hjälp!!

146 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Fick en Aktiv baslåda väldigt billig men nu när jag har kopplat in den så när man startar bilsterion så slår den hela tin oavbrutet tills jag stänger av steron? vad ska jag göra? jordningen är bra tror jag och kablarna är rätt dragna.. Är de steget i lådan som är pajj? och isf ska jag bygga en egen låsa och fixa ett eget steg? vad behövs för steg då? Det är en sån låda som det är här nere!
all info och tips uppskattas!

Tack

http://www.blocket.se/vi/7295098.htm?ca=5_s
Senast redigerat av wallden_66 (3 april 2006)

295 Inlägg
3 april 2006
de steget som sitter i lådan är väl anpassat för basen, så det ska mycket till innan det spelas sönder skulle jag tro. men det kan nog fan va så att det är trasigt, men jag tycker det verkar konstigt att den den "slår" i sånt fall ^^ ett bra tips är att ringa in felet, dvs testa ALLT, tex att prova med en kompis baslåda och steg se om det funkar, så du kan utesluta att stereon/kablarna är trasiga. för åd vet du ju att det är steget i lådan som spökar. så skulle jag gjort. och om du kommer fram till att du ska köpa ny låda och ett nytt steg, köp då antingen ett mono steg eller ett vettigt 2-kanals steg och bryggkoppla ihop de 2 kanlerna till en så fåru kräm i grejerna smile... bara ett tips, kmr säkert nån till tråden som vet exakt vad felet är. håll ut!
Senast redigerat av Arnie (3 april 2006)

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

592 Inlägg
3 april 2006
hade samma problem med mitt förra system. Felet var stereons RCA-utgångar...

2much.fi
Accessories for your DSLR

146 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
Slaktarin skrev:
hade samma problem med mitt förra system. Felet var stereons RCA-utgångar...

haha ahaa dom ja! vet exakt vad du menar:) dom kablarna remoten sitter på skiftade vi men då dunka den bara ännufortare! den slår inte alls till musiken!

326 Inlägg
4 april 2006
har åxå hafft det felet då var det lågnivåkabeln som va paj!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

41 Inlägg
4 april 2006
något fel på lågnivon skulle ja tro, brukar bli så när dom är trasiga..

3 Inlägg
4 april 2006
jag hade samma problem med mitt förra slutsteg... det var effekttransistorerna i slutsteget som hade gått sönder

146 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
junell skrev:
jag hade samma problem med mitt förra slutsteg... det var effekttransistorerna i slutsteget som hade gått sönder

okej i vad är de? var de i samma bas som jag har? är ni säker på att det är lågnivån? har ni haft det ptoblemet i basen jag har?

Tack för svaren!

Sök