Hej!
Har sedan en tid tillbaka haft en gammal MB 190, -89a. Är mycket nöjd med bilen, förutom det faktum att ljudet i den varit precis värdelöst. Var iväg och köpte lite nya grejer idag, en alpine stereo och 4 st 4" högtalare. Problemen uppstod senare, när jag glad i hågen skulle sätta mig och installera den nya utrustningen. Den gamla stereon, en blaupunkt från -89 hade ju ingen ISOkontakt, så jag gav mig iväg och skaffade en "universal isoconverter".
Längre än så har jag inte kommit, eftersom det blir så oerhört mycket kablar vart än jag tittar, och jag blir inte klock på'ett. Kan med instruktionsbokens hjälp lista ut vad de "nya" kablarna gör, och vart dem skall gå, men de ursprungliga kablarna i bilen har jag inte en susning om.. behöver alltså, kort och gott, tips, råd och hjälp med hur dessa kablar skall skarvas ihop.
Så här ser det ut i bilen, inga kablar är i mina ögon lika de kablar som sticker ut från ISOadaptern, därför har jag väldigt svårt att förstå vilka som skall skarvas ihop med vilka..
Väldigt tacksam för svar. Tack på förhand Mvh Petter
ps. Det går en grön och en svart kabel till varje högtalarplats, förutom högra bak, där kommer det ut en svart och en vit kabel ds