2896
Sök

Söker En Momentnyckel (akut)

Drifter
283 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Tjena jag söker en momentnyckel som jag kan få låna i karlskrona/Ronneby/Karlshamns området den ska kunna dra så låga moment som 14nm. Jag har en som drar från 20nm så en sådan behöver jag ej!

HOPPAS ATT NÅGON HÖR AV SIG TACK PÅ FÖRHAND

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
18 april 2009
näven funkar väll ypperligt till sådana små moment? om du har lite känsla..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

908 Inlägg
18 april 2009
asså finns det att köpa momentnyckel på biltema ? :p

Kombi-Nation
289 Inlägg
18 april 2009
Beckstroem skrev:

sök på deras hemsida o hittar svar..
men för o underlätta så har du en med art.nr 10-987

Drifter
283 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Jo visst skulle det väl gå på vanliga skruvar men nu e detta för att dra vevstaksbultarna till min RB25DET motor sen ska jag dra ett visst antal grader utifrån dom låga momenten! Jag vill att allt ska vara exakt som det ska vara när det gäller motorns rörliga delar som ni nog förstår!!

M.V.H Björn

Ett liv på drift........

908 Inlägg
18 april 2009
Fetazde skrev:
Beckstroem skrev:

sök på deras hemsida o hittar svar..
men för o underlätta så har du en med art.nr 10-987

hehe okej smile Men allt brukar inte finnas på deras hemsida.. så tänkte jag frågar istället för att få fel svar smile

Drifter
283 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Moment nyckel har jag hittat men jag e inte sugen på att köpa en för 699kr för att använda den en dag. Men visst jag kommer nog nytja den mycket i framtiden men ekonomin e i botten det e därför jag vädjar till någon som kan tänka sig att låna ut sin till mig under en dag eller två!

m.v.h

Ett liv på drift........

Kombi-Nation
289 Inlägg
18 april 2009
Barne skrev:
Moment nyckel har jag hittat men jag e inte sugen på att köpa en för 699kr för att använda den en dag. Men visst jag kommer nog nytja den mycket i framtiden men ekonomin e i botten det e därför jag vädjar till någon som kan tänka sig att låna ut sin till mig under en dag eller två!

m.v.h

Jag kan inte hjälpa dig med verktyget du söker men kan ge dig ett annat råd.
Personen som lånar ut det till dig, vad tjänar han på det ?
tror det är fler än jag som undrar det...

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
18 april 2009
Fetazde skrev:
Barne skrev:

m.v.h

Fel o bara vara shyst då? brukar löna sig i slutändan.. jag har en moment nyckel som klarar de där men bor för långt bort

tjooolihoo

Kombi-Nation
289 Inlägg
18 april 2009
Torger skrev:
Fetazde skrev:
Barne skrev:

m.v.h

Fel o bara vara shyst då? brukar löna sig i slutändan.. jag har en moment nyckel som klarar de där men bor för långt bort

självklart så ska man försöka vara schysst, men dom flesta är väl inte allt för suga på att hjälpa andra gratis.
egen erfarenhet tyvär...

78 Inlägg
18 april 2009
Men du kan inte kolla på nån lokal bilverkstad el mekanisk verkstad som kan ha? Om man snackar med grabbarna på golvet så brukar dom inte vara svåra sådär tongue

34 Inlägg
18 april 2009
herregud tjäna pengar på att låna ut en moment nyckel

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
18 april 2009
Kreftan skrev:

säger detsamma, sen får man stå där me svansen mellan bena den dagen man behöver hjälp själv o kanske vet att den personen kan de där men kanske inte e så sugen för man tycker att han som står där är en skitstövel wink

tjooolihoo

5 198 Inlägg
18 april 2009
Kreftan skrev:

Säger det samma... snåljäklar,, vad har hänt med den tiden man bjussa varandra på kaffe som tack för hjälpen.. eller ska man ta betalt för kaffet kanske. som tack för att man fick betala hyra.

EDIT: har inte folk hört talas om tjänster och gentjänster...
Senast redigerat av gamlingen (18 april 2009)

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2009
Barne skrev:
Tjena jag söker en momentnyckel som jag kan få låna i karlskrona/Ronneby/Karlshamns området den ska kunna dra så låga moment som 14nm. Jag har en som drar från 20nm så en sådan behöver jag ej!

HOPPAS ATT NÅGON HÖR AV SIG TACK PÅ FÖRHAND

Jag skulle som någon tidigare sagt höra med en lokal verkstad, åk ut till volvo eller nån annan märkesverkstad. Grabbarna där brukar vara schyssta och jag har fått låna många fina verktyg av dom smile
Senast redigerat av wrapman (18 april 2009)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

Sök