3106
Sök

Du som roat dig med att repa min bil i Eslöv

Cambrant
20 april 2009
just det han inte var sad

3 Inlägg
20 april 2009
Sverige håller helt på att tappa fotfästet. Folk skapar sina egna regler och lagar och motivera dem lika begåvat som en 3 åring...
Det här landet behöver styras upp, vi behöver ett rättesnöre i livet! Nu låter jag som en gammal gubbe, men det känns som att det verkligen är på väg utför.
Så tragiskt att folk inte vågar stå för det de gör. Vill man få sin egen bil/mc/moppe repad, då kan man ju förstå att de repar ngn annans, då kan man ju inte förvänta sig ngt annat. MAN ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Punkt!

Känner med dig, sånt här suger, inte sånt man vill lägga kraft, energi, tid och pengar på!

12 Inlägg
20 april 2009
Tråkigt att sånt händer, men har du kollat med hemförsäkringen oxå?
Skadegörelse kan i vissa fall gå på hemförsäkringen, en kompis fick nylackad dörr på försäkringen.

Börjar snart bygga på 240-projektet med min sambo och andra glada vänner.

Lökare
128 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Hammarslag skrev:
Förlåt, var så jävla full och lyckades inte pricka låset med skruvmejseln! skicka räkningen.

Nä vars, lider med dig men lacken såg ut att behöva en uppfräshning förövrigt så du kanske ska tacka killen som gjorde det ? om du nu har helförsäkrat.

Har fått bekräftat att det var ett helgfyllo, en av grannarna såg tydligen individen i full fart med att repa.

Det finns lite rostfläckar på bilen som jag håller på att göra iordning, men istället för att bara lacka om nederdelen på dörren får jag nu lacka om HELA dörren + en helt rostfri skärm.

Dessvärre bara halvförsäkring, och där ingår inte skadegörelse. Även om jag haft helförsäkring ligger självrisken på 3 000kr.

3 650 Inlägg
20 april 2009
lycka till med svar..lack är det ända du kan göra, om det änns är värt det?
Senast redigerat av Kesler (20 april 2009)

mulle mek
679 Inlägg
20 april 2009
Da_Bear skrev:
Hammarslag skrev:
Förlåt, var så jävla full och lyckades inte pricka låset med skruvmejseln! skicka räkningen.

Nä vars, lider med dig men lacken såg ut att behöva en uppfräshning förövrigt så du kanske ska tacka killen som gjorde det ? om du nu har helförsäkrat.

Har fått bekräftat att det var ett helgfyllo, en av grannarna såg tydligen individen i full fart med att repa.

Det finns lite rostfläckar på bilen som jag håller på att göra iordning, men istället för att bara lacka om nederdelen på dörren får jag nu lacka om HELA dörren + en helt rostfri skärm.

Dessvärre bara halvförsäkring, och där ingår inte skadegörelse. Även om jag haft helförsäkring ligger självrisken på 3 000kr.

fan va surt sad  när jag skulle välja försäkringsbolag sa dem att det bättre att ha ett bolag som har låg självrisk. då bilen inte Är värd så mkt.  och med hög självrisk så blire dyrt ändå ifall nått händer med bilen.

Gasar tills det Rasar !!!

139 Inlägg
20 april 2009
Förbannat idiotiskt!
Det här e ett typiskt exempel på det svenska samhällets sönderfall.
Vi måste ha ett rättsystem som antingen avrättar nästan alla typer av brottslingar som behår uppepade små eller burar in dem bra länge för att vi riktiga människor ska kunna få ha våra saker ifred

N/A
141 Inlägg
20 april 2009
känner med dig.. i sommras va de någon som tydligen retade sig på min kärra. Nån som hade slagit på dörren på bilen så att det blev en buckla i samma storlek som en näve. Dock inga repor som tur va. Men ändå, jävla fegt att ge sig på folks bilar. Vill dom nått så föredrar jag att dom kommer till mig.

Och ja. sverige faller sönder och samman. Vi har en regering som gör allt som USA säger och vågar inte säga ifrån. Vi har en riktigt toffel regering som fokuserar på helt fel grejer....

375 Inlägg
20 april 2009
Da_Bear skrev:

Men vafan har du för grannar då? Dom såg alltså att han repade bilen men säger inget förrän 2 dagar senare mad Varför ringde dom inte ens snuten eller gick ut då???
Senast redigerat av Dirk Diggler (20 april 2009)

Trucker
2 710 Inlägg
20 april 2009
Exakt samma problem hände pappas S60 :S .. Vafan är de me folk egentligen? Mår dom bättre av detta eller?

Fart missbrukare

1 Inlägg
20 april 2009
Det var en snorunge som repa min kompis grannes corvette Z06. Han lacka ur och dessutom nån vecka efter så försökte de sno bilen. De lyckades inte pga av corvetten hade ett säkertsystem som låste bilen så att den inte gick att starta (man behöver en special nyckel från USA eller nått för att låsa upp den)
Senast redigerat av Ateam (20 april 2009)

bihfocus
20 april 2009
Det ska införas sådan säkerhet att kommer man in i bilen utan nyckel så ska fanjäveln bli kopplad automatiskt runt midjan avstolen där avköra 50.000 volt igenom skiten.

Så när man kommer ut då sitter han där genomstekt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 april 2009
bihfocus skrev:
Det ska införas sådan säkerhet att kommer man in i bilen utan nyckel så ska fanjäveln bli kopplad automatiskt runt midjan avstolen där avköra 50.000 volt igenom skiten.

Så när man kommer ut då sitter han där genomstekt.

Det kan vara svårt at tfå bort lukten då.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök