jag har en jbl slutsteg och en 12:a baslåda. jag har dratt kablarna från batteriet och sterion. jag kopplar in allt, men när jag lägger in kablarna i steget från sterion så låter det zoooommmmmm skit högt..fattar inte vad jag ska göra.
Hur har du dragit lågnivån? Har du dragit den tillsammans med strömmen så får du nästan garanterat störningar. Det löser du genom att dra alla signalkablar på andra sidan bilen. Så långt ifrån strömkablar som möjligt.
Hur har du dragit lågnivån? Har du dragit den tillsammans med strömmen så får du nästan garanterat störningar. Det löser du genom att dra alla signalkablar på andra sidan bilen. Så långt ifrån strömkablar som möjligt.
Good luck
jo ja har dragit lågnivåkablarna..men inte med strömmen..strömkabeln är på andra sidan.
prova jorda lågnivån separat kan va så att du bränt jorden i steget eller i stereon jag fick de problemet med ett steg och de hjälpte när jag jorda de separat
vira lite kabel runt lågnivån på steget och sätt de där du kan, testa de
Good luck
jo ja har dragit lågnivåkablarna..men inte med strömmen..strömkabeln är på andra sidan.
Först kopplar du in + på steget sedan - på steget. Lågnivå inkopplad i huvudenheten och slutligen lågnivån till slutsteget. Där efter kan du koppla dit - polen på batteriet igen. Koppla sakerna i rätt ordning så slipper du problem. Lågnivån ska sist in och först ut på steget.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
prova jorda lågnivån separat kan va så att du bränt jorden i steget eller i stereon jag fick de problemet med ett steg och de hjälpte när jag jorda de separat
vira lite kabel runt lågnivån på steget och sätt de där du kan, testa de
Mvh sani
fan jag vet inte hur jag ska jord lågnivån kabeln:S
Att jorda lågnivån är enkelt, ta bara en tunn kabel och sätt ena änden mot jord, andra mot hylsan på lågnivån. Men se först till så att jorden verkligen är bra!
Signaljord är den jord som är för lågnivån (alltså yttre ringen, hylsan på RCA kontakten) det är den som lågnivåns signal använder som referenspunkt.
Att jorda lågnivån är enkelt, ta bara en tunn kabel och sätt ena änden mot jord, andra mot hylsan på lågnivån. Men se först till så att jorden verkligen är bra!
Signaljord är den jord som är för lågnivån (alltså yttre ringen, hylsan på RCA kontakten) det är den som lågnivåns signal använder som referenspunkt.
du har inte satt så att själva stegets skal jordar på något sätt??
jag förstår inte riktigt hur du menar:S
det kan bli kortslutning om slutsteget nuddar plåten i din bil. eller om man har sruvat fast slutsteget så att någon skruv går igenom en plåt som är jordad.
Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.