2684
Sök

Funkar det att köra utan mattan som sitter på huvens insida?

73 Inlägg
27 april 2009
#21
Dom är där för ljudisoleringen skull, samt för att om motorn börjar brinna så ska pluggarna som håller fast den lossna och därmed fälla  "mattan" på motorn för att kväva, vad jag har hört.
Dock så kör jag utan för ögonblicket, den var så jävla skitig. Sen ser det rätt så bra ut då huven är lackad på insidan. tongue


Saabmuppen
20 september 2009
#22
Körde utan matta på min 960 3.0 med öppet filter lät ju helt gudomligt både i bilen och utanför, lacken slog sig inte på min hade ingen turbo men en rak 6:a

197 Inlägg
20 september 2009
#23
Ska ta bort min imorgon, ska bli spännande!

373 Inlägg
20 september 2009
#24
HAHAHA, jag blir nästan rädd när jag läser inlägg på denna sidan.

Man tar bort mattan för att den är ful och äcklig, man vill ha puts på undersidan av motorhuven också.


DiamantSchwarz skrev:
samt för att om motorn börjar brinna så ska pluggarna som håller fast den lossna och därmed fälla  "mattan" på motorn för att kväva

197 Inlägg
21 september 2009
#25
ImprezaGC8 skrev:
HAHAHA, jag blir nästan rädd när jag läser inlägg på denna sidan.

Man tar bort mattan för att den är ful och äcklig, man vill ha puts på undersidan av motorhuven också.


DiamantSchwarz skrev:
samt för att om motorn börjar brinna så ska pluggarna som håller fast den lossna och därmed fälla  "mattan" på motorn för att kväva


Alla kanske inte är bilmekaniker här som du verkar vara?

Finns nybörjare som undrar... och många snackart skit och många lär sig fel saker, därav folk som tror att det är på ett sätt när det kanske inte alls är så, rätta dom istället för att håna dom!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
21 september 2009
#26
Med tanke på att flera bilmodeller levereras fabriksnya utan denna matta, så kan den ju inte vara livsviktig.

369 Inlägg
21 september 2009
#27
Sand_Man skrev:
jjo tyvörr så e det så Speciellt på en turbo bil att det "KAN" bli för varmt för lacken på huven men inte alltid doc...

varför skulle man ta brot den ?

Jag hade en saab 93 aero, körde UTAN "täcket" på insidan av huven och hade aldrig några som helst problem även om saaben ofta kördes hårt och ett flertal gånger så att byta turbo och hela grenröret lös rött men det var inga problem för det.. Så det är inga som helst problem smile Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

197 Inlägg
21 september 2009
#28
Tog nu bort min, blir ju lite ljudskillnad när man står utanför, låter väl ungefär som när huven är öppen, det är ju enda skillnaden


Sök