3340
Sök

Maptun eller BSR

5 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Tänkte chippa min Saab 9-3 SS 150hp med steg 1 chip. Har kollat på 2 olika http://sv.bsr.se/ och
http://www.bil-motor.se/ är det någon som vet nåt om de två firmorna innan jag ger mig in för att chippa
bilen.

/Daniel

DFFL
9 020 Inlägg
23 april 2009
Bil & Motor chippade jag min bil hos (De chippar ju inte bara saab. big_smile) och de är trevliga och tillmötesgående.
Fast eftersom själva optimeringen till din bil kommer från Maptun så vet jag inget om den. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Grejen är att maptun kostar 3500:- och BSR  6900:- det är rätt stor skillnad.

62 Inlägg
23 april 2009
jag har steg 1 i min 9000 aero och är helnöjd med resultatet. Va på BSR i växjö. Men har erfarenhet från maptun också och det är inget fel på det heller. Hur mycket skiljer det i pris? har du tänkt att uppradera till mer effekt i framtiden eller vill du endast ha steg 1? beror lite på?! //Adam

5 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
som skrivet där uppe så är steg 1 hos maptun 3500kr och bsr 6900kr  alltså det dubbla, maptun är 210hp bsr är 204hp och ja jag tänkte kanske uppgradera till mer hp sen.

OEM <3
6 957 Inlägg
23 april 2009
Danne1337 skrev:
som skrivet där uppe så är steg 1 hos maptun 3500kr och bsr 6900kr  alltså det dubbla, maptun är 210hp bsr är 204hp och ja jag tänkte kanske uppgradera till mer hp sen.

Stirra dig inte blind på papperseffkten!

Oavsett chip så kommer du bli nöjd. Tycker du ska kolla lite närmare på det som "FireTraXX" skrev.
Tyckte det lät bra, finns ju mängder av chip på blocket till lite mindre priser.

Varför inte satsa på ett Steg 2? smile

OEM <3

62 Inlägg
23 april 2009
då hade jag valt maptun...utan tvekan!

5 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
FireTraxx skrev att han inte visste nåt om Maptun :S Jag undrade bara om folk har haft nåt att göra med de två firmorna som jag har närmast till. Eftersom jag har inte så stora kunskaper om varken bilar, trim eller chip så tänkte jag komma hit och fråga folk som vet.

Kollade på blocket och tyvärr hitar inte många fler chip ställen i närheten. Steg två har jag bara sett hos bsr och det är bara uppgradering med avgassystem, som jag ser det. Steg 3 kostar nästan 20000 kr vilket jag tycker är lite förmycket tbh.

1 019 Inlägg
23 april 2009
Danne1337 skrev:
FireTraxx skrev att han inte visste nåt om Maptun :S Jag undrade bara om folk har haft nåt att göra med de två firmorna som jag har närmast till. Eftersom jag har inte så stora kunskaper om varken bilar, trim eller chip så tänkte jag komma hit och fråga folk som vet.

Kollade på blocket och tyvärr hitar inte många fler chip ställen i närheten. Steg två har jag bara sett hos bsr och det är bara uppgradering med avgassystem, som jag ser det. Steg 3 kostar nästan 20000 kr vilket jag tycker är lite förmycket tbh.

Både BSR och Maptun hör till de "stora" Saab-trimmar-firmorna. Vilken du väljer ska jag inte lägga mig i, men du kan med största sannolikhet sova gott oavsett val.

Fuel Injected
10 Inlägg
23 april 2009
BSR har jag aldrig haft nått att göra med.. Så jag kan säga nått om dem.
men Maptun har jag haft mkt att göra med och det är aldrig några problem med frågor
osv. Har haft både steg3 och nu steg6 och dom har allti varit tillmötesgående och trevliga.

Men som sagt tidigare i tråden så är det båda stora firmor och du blir nog nöjd oavsett val.

Mvh

clio sport
54 Inlägg
23 april 2009
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k … istorder=1   Kolla priset där på maptune´s hemsida  så kostar de 6396:- elle ha ja fattat fel?   Å priset där de kostade 3500:- är de med montering å allt så du kollat upp de?
Senast redigerat av Mazter (23 april 2009)

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*

DFFL
9 020 Inlägg
23 april 2009
Mazter skrev:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kategori=668&produkt=1173&model=2347&listorder=1   Kolla priset där på maptune´s hemsida  så kostar de 6396:- elle ha ja fattat fel?

Bil och motor verkar chippa saabar med både Maptun och deras egna (Eller om de köper mjukvaran).
Maptun kostar från 5995:-
Deras kostar 3500:-
http://www.bil-motor.se/

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Yupp det är allting säger dem. Och i våra mail har vi bara snackat om (MapTun Performance), de har inte sagt nåt om deras egna grejer.
Senast redigerat av Danne1337 (23 april 2009)

1 174 Inlägg
23 april 2009
Maptun utan snack.. Har själv maptun, och dom vet verkligen vad dom snackar om när man ringer och frågar om något.. Smaken är ju som baken men jag hade som sagt, valt maptun utan tvekan..

"If you're in control, you're not going fast enough"

-utan 940
1 728 Inlägg
23 april 2009
Överdriver inte BSR ganska mycket med sina effektsiffror, men det kanske alla trimfirmor gör?

182 Inlägg
23 april 2009
nordictuning.se?

1 174 Inlägg
24 april 2009
nordicuhr sägs ju vara bäst av alla, men också dyrast.. Men ska jag vara ärlig så tror jag Maptun är minst lika bra..

"If you're in control, you're not going fast enough"

248 Inlägg
12 september 2009
Så en maptuner kostar alltså ca 6000 kr precis lika mycket som BSR alltså?
Det var någon mindre känd firma som hade nått för 3500?

248 Inlägg
13 september 2009
Nu har jag sett ännu en skribent som sagt att han ringt maptun och frågat och dem sa att maptuner ska kosta ca 3500 kr med steg 1. Är det någon som kan bekräfta?
Det stod också att den släpps först i oktober men jag har sett att flera stycken har maptuner redan.
Kan vara till just T7 motorerna den kommer i Oktober?
Finns ingen information på maptuns hemsida. Ni som har en maptuner redan, vad betalade ni?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
7 augusti 2010
Bumpar här!

I min 850 T5 så sägs det att den är trimmad, men saken är jag har inte någon anning om hur. Så jag har tänkt köra till BSR och sätta i ett STEG 1 som gör 290 hk. Men min fråga är då, kostar det själva priset 3400 ? För jag minns att jag prata med ngn för ett tag sen, som sa att dom gör en kontroll som kostar ca 1500 också! Stämmer detta???

Mvh Emil

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök