3021
Sök

Dämpning - Hur skall man göra?

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
Hej!

Hur ska man dämpa dörrsidor för att det inte ska "knarra" när man skruvar upp volymen?

Jag är helt ny inom detta och jag har NOLL koll. Så om det finns en guide någon kan länka till
eller om ni kan hjälpa mig här i forumet så är jag tacksam för det big_smile

En sak till, min baslåda är så kraftig att hatthyllan vibrerar kraftigt. Har provat att lägga ett tungt slutsteg på den för att se om det hjälper och det hjälper ju lite. Men hur ska man göra för att dämpa så att hatthyllan
så att inte den vibrerar?

Snälla. Säg inte bara "köp dämpmattor".. för det vet jag ju redan. Vet dock inte hur de används smile

Tack för svar big_smile
Senast redigerat av XtremeTuning (24 april 2009)

16 Inlägg
24 april 2009
finns ju lite olika versioner utav dämpnings matta..

Men Sätt i dörrarna där du har mest öppen yta. är ju den som flexar. sen kan man ju även dämpa själva dörrsidan men beror ju på hur pass seriös du har tänkt o vara smile

www.uppercut.se märkes underkläder för killar och tjejer

193 Inlägg
24 april 2009
Kolla in Evil-Pain's projekttråd.. Han håller på dämpa hela bilen..
sid 43 och 45..  http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6&p=43 Det finns lite innan det också men börja med det o fråga honom så är du på den säkra sidan..  men det är skit enkelt att dämpa bilen.. smile
Senast redigerat av Manne_11 (24 april 2009)

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>

Elektriker
139 Inlägg
14 maj 2009
Det finns la rätt så många olika dämpningsmattor, själv köpte jag Autoleads dämpmattor från BlekingeBilradio.se till mina dörrar, och blev hyffsat nöjd, lätt att placera m.m. kostade ca 500kr för 5st.
Sedan har ju biltema en asfaltsmatta som totalt blir samma storlek för 150kr eller liknande smile vad det nu är som skilljer?
/ Freddan

En riktig volvo är bakhjulsdriven!

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Freddah850 skrev:
Det finns la rätt så många olika dämpningsmattor, själv köpte jag Autoleads dämpmattor från BlekingeBilradio.se till mina dörrar, och blev hyffsat nöjd, lätt att placera m.m. kostade ca 500kr för 5st.
Sedan har ju biltema en asfaltsmatta som totalt blir samma storlek för 150kr eller liknande smile vad det nu är som skilljer?
/ Freddan

Okej nice!

Men var exakt ska man lägga mattan så den dämpar bra?

Har någon en bild kanske på ngt bygge så man kan se smile?
Senast redigerat av XtremeTuning (14 maj 2009)

Sök