Har hållit på att bygga på min transit nu i några veckor och tänkte att ja skulle starta en tråd.
Tanken va att bygga en Camping/partybuss och det skulle vara så billig som möjligt. Köpte bilen för 11000:- och då var det en nyrenoverad motor med ny växellåda, och nya vinter och sommardäck med. visst bilen var ju lite rostig men det går ju att fixa Har inte bestämt exakt vad jag ska ha i bilen men här är en lista över vad ja har kommit på hittils:
Kylskåp Bänk med diskho Ny stereo och högtalare Baslåda Nytt golv,tak och väggar några lcd skärmar Xbox
Har också köpt Kaptensstolar och en bäddsoffa från en Cheva van och två sidorutor.
såhär såg den ut när ja köpte den:
Dagen efter började ja riva ut mellanvägg, golv, väggarna och den gamla isoleringen:
Hunden ville också hjälpa till
Ja har fler bilder på kameran men den är inte hemma nu så dom kommer upp imorgon Ps: Ni får gärna komma med idéer om något roligt som ja kan bygga i transiten
Yes äntligen en tråd om denna, du verkar ha endel att göra
Eftersom det blir Camping/partybuss så tycker jag du borde köpa ett l.e.d kit ex: http://www.blueride.se/undercar-7farger … l?cPath=35 fast inte för att ha under bilen, tycker du kan ha det inne i bilen hade varit coolt när du kan ställa in lyset med tillhörande kontroll då blire värsta partylysena
EDIT: kolla filmen på sidan så fattaru vad jag menar ;D
Hehe joo de hade varit coolt henk3. har faktiskt tänkt på det tidigare, vi får se blir ju lite senare i bygget massor av neon och lampor blir det i alla fall
Här kommer lite mer bilder på vad jag har gjort:
Började kapa upp för en av sidorutorna.
Färdigt
Plockade ut fram sätena
Bäddsoffan och två av kaptensstolarna
Efter lite modifiering av dom gamla fästena så var förarstolen inne
Har börjat bygga lite förvaring också (tur att man inte blev snikare )
Har köpt golvmatta och en hink också. Vad jag ska göra med hinken får ni veta om någon dag
Har lagat all rost i golvet men har tyvär inga bilder på detta, är ändå inget roligt att se Jag planerar att lacka om bilen också men det får bli om några månader.
Blev ju som från fabrik med rutan! Hinken e säkert till en baslåda ;D hehe nemen en spyhink ska väl finnas i alla partybilar?? wink
BTW e skivorna till förvaringen från en gammal garderob?
Tackar! hehe ja de kan säkert funka som spyhink också men de är inte bara de den ska vara till joo skivorna är från en gammal garderob som blev över när vi renoverade huset, de ska ju vara billigt
Riktigt roligt projekt, Skoj med lite variation. Hade själv kunnat tänka mig att göra något sådant här, En husbil kostar ju skjortan...
Kolla om du inte kan hitta en gammal röten husvagn som du kan ta inredningen ifrån. Även taklucka om du känner för det.
Ett annat tipps är att du monterar in ett bra larm i den innan du slänger in allt. Det är rätt poppis att göra inbrott i husbilar och husvagnar då det oftast finns en del grejer i dem.
Riktigt roligt projekt, Skoj med lite variation. Hade själv kunnat tänka mig att göra något sådant här, En husbil kostar ju skjortan...
Kolla om du inte kan hitta en gammal röten husvagn som du kan ta inredningen ifrån. Även taklucka om du känner för det.
Ett annat tipps är att du monterar in ett bra larm i den innan du slänger in allt. Det är rätt poppis att göra inbrott i husbilar och husvagnar då det oftast finns en del grejer i dem.
Tråden kommer att följas Vh Wallis
Tackar! joo ett larm hade inte varit fel har kollat runt lite och tyckte att www.vikinglarm.se verkar ha bra larm och dom kostade inte så mycket heller någon som har köpt ett larm därifrån? Har tänkt på de där med husvagn men jag har ingenstans att ställa den medan jag tar ut inredningen, och sen så måste ja ju skrota skiten också och det blir för mycket jobb.
Nu kommer äntligen en liten update Har varit iväg på jobb och sen har jag varit sjuk i någon vecka också men nu är ja frisk och kan fortsätta med bygget
Ni som undrade va jag skulle me hinken till så tänkte jag använda den som diskho, eftersom en vanlig diskho till husvagnar kostar mellan 500 - 3000kr. hinken kostade bara ca 30kr så ja satte bara dit en slang från ett gammalt badrumshandfat (ni vet den sån gör så att vattnet inte svämmar över) och sen fungerade den lika bra som en vanlig diskho
Har även köpt lite bassar och högtalare och så har jag fixat ett kylskåp
Blev nice med diskho kylskåp lär ju åxå behövas när du är leds på att köra och stannar och dricker öl istället ;D
Porrbelysning på G ser jag, å XBOX! fan lär ju bli rena rama gubbdagis i den!
Tackar hehe joo synd bara att kylen inte är så stor, blir det mycket folk så hinner dom inte bli kalla men de går ju alltid att lägga is i diskon och kyla några öl där också
darkwizard skrev:
Nice projekt. Såg att du frågande om nån använt Viking Alarms alarm, så ja, det har man. Det funkar, och gör sitt jobb.
Bra kommer nog köpa ett larm av dom men det blir ett senare projekt
Erick skrev:
Riktigt roligt projekt! Kul med egna lösningar tex diskhon där..
Hur ska ni regga den sen?
Tackar! har inte tänkt så mycket på det men får nog regga den som personbil med sex passagerare.... det löser sig nog
Har inte hänt så jätte mycket men jag har iaf försökt att montera färdigt alla sätena. Kylskåpet har jag också skruvat isär och ska lacka den svart
Lite bilder: Svetsade ihop ett eget underrede till passagerarstolen fram av lite skrotbitar. inte jätte vackert men de funkar
Blir tvungen att höja soffan bak 2cm så att ja ska få plats med en baslåda
Ja vill att Kaptensstolarna bak ska vara snurrbara så ja kommer bygga om dom lite, vet inte riktigt hur än men de blir nog bra Kommer mer bilder om några dagar.