3151
Sök

Frakta motor

5 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
EDIT
Det blev bussgods, de har tydligen någon samarbetspartner eller något.
5-600 om den står på halvpall och 900-1000 om den står på helpall.

---------------
Hur fraktar man en motor enklast och billigast från Värmland till Skåne? (Karlstad till Malmö)

Jag har fått tips om att ASG gärna gör det för ca 5-600 SEK, men dom kan jag inte ringa föränn på måndag morgon. Så jag tänkte kolla om någon här hade ett bättre eller likvärdigt tips.

Eller om någon vet var i Skåne jag kan få tag på en gammal vw-motor 1600 eller 1800.

Tacksam för svar.
Senast redigerat av ubersoe (10 april 2006)

121 Inlägg
7 april 2006
Bussgods?

/Pelle

1 231 Inlägg
7 april 2006
Ja bussgods är väl det billigaste om man inte kan fixa så att någon lastbilschaffis tar med sig det... men är kanske inte det säkraste.

Sen finns ju alla de andra företagen dhl, ups, dfds osv

Mitt projekt: Evo III

5 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
Har för mig att det blev både för stort och för tungt för bussgods.

DHL ville inte
"Tyvärr utför vi ej frakter för privatpersoner på inrikes vägtransport."
-DHL

ups, dfds.. De hade jag glömt.. Tackar.

Ska dubbelkolla bussgods.

EDIT:
Har kollat lite på olika sidor igen. Bussgods kanske kan gå. Någon som har koll på hur mycket en komplett gammal motor väger? Och hur stor plats den kan ta i någorlunda nedmonterat läge?
Senast redigerat av ubersoe (7 april 2006)

12 086 Inlägg
8 april 2006
ASG, Shenker?

Jag frakta ett trumset med ASG för 10 år sedan.. big_smile

460 Inlägg
8 april 2006
ubersoe skrev:
Har för mig att det blev både för stort och för tungt för bussgods.

DHL ville inte
"Tyvärr utför vi ej frakter för privatpersoner på inrikes vägtransport."
-DHL

ups, dfds.. De hade jag glömt.. Tackar.

Ska dubbelkolla bussgods.

EDIT:
Har kollat lite på olika sidor igen. Bussgods kanske kan gå. Någon som har koll på hur mycket en komplett gammal motor väger? Och hur stor plats den kan ta i någorlunda nedmonterat läge?

Motorn väger ca 100-150kg utan bränslesystem och start/gen.
Lastas lämpligast på en sk "halvpall" (lastpall) du får nog räkna med att bussgods tar betalt för en kubikmeter lastyta

231 Inlägg
8 april 2006
Denna frågan har varit uppe tidigare! Går inte att skicka en motor med bussgods! Läs tråden här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=10385

Edit: Verkar vara lite olika viktgränser beroende vart/till det skickas. Kontakta Bussgods för ett säkrare svar... www.bussgods.se Men generellt gäller max 100 kg/ sändning med högsta kollivikt 40kg, dvs tre kollin på 40+40+20 kg...
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (8 april 2006)

SAABlare
190 Inlägg
8 april 2006
det nya "On road" äe nog rätt billigt /billigare än DHL iallafall

Mja Mjo! Så kan de gå!

Direktör
305 Inlägg
8 april 2006
ubersoe skrev:
Hur fraktar man en motor enklast och billigast från Värmland till Skåne? (Karlstad till Malmö)

Jag har fått tips om att ASG gärna gör det för ca 5-600 SEK, men dom kan jag inte ringa föränn på måndag morgon. Så jag tänkte kolla om någon här hade ett bättre eller likvärdigt tips.

Eller om någon vet var i Skåne jag kan få tag på en gammal vw-motor 1600 eller 1800.

Tacksam för svar.

Tror du nån sitter här och kör den sträckan för 600kr, det är ju knappt soppa pengarna på den sträckan med den vikten..... ifs skulle va om någon endå hadde vägarna förbi neråt så kanske....

Speed limit are only for pussy

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 april 2006
ubersoe skrev:

Tacksam för svar.

Polaren har en 1800 motor till en Jetta om det e intressant.
1500:- för motorn - 25 mils resväg bara.

Pm:a mig för hans nummer om du e sugen
Låda finns också.

/Ena

5 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Tack för alla svar.
Det blir ett par företag att ringa runt till på måndag morgon.

Ena skrev:
Polaren har en 1800 motor till en Jetta om det e intressant.
1500:- för motorn - 25 mils resväg bara.

Pm:a mig för hans nummer om du e sugen
Låda finns också.

/Ena

Luftkyld? Årsmodell? Funkar bra?

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 april 2006
Det e ju ingen Bubblamotor.. Tyvärr..  Men den ska visst gå bra. Kompisen vet mer om den.

/Ena

5 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Ena skrev:
Det e ju ingen Bubblamotor.. Tyvärr..  Men den ska visst gå bra. Kompisen vet mer om den.

/Ena

Då passar den antagligen inte i min folkabuss.

Sök