2593
Sök

Slutsteg till kicker comp vr 10

3 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Hej, jag har tänkt köpa 2st Kicker cvr 10 och vill veta vad jag skall köpa för slutsteg till dem (nybörjare smile). Slutsteget får som mest kosta 2000kr kanske 2500. de skall sitta i en Mitsubishi Galant (sedan).

247 Inlägg
8 maj 2009
du får inget krafftigt steg i den prisklassen men rekomenderar dig att köpa ett sinus live 1500 då ligger du på ett steg runt 2500-3000kr kostar det smile de steget är riktigt bra är det smile för den pengen det kostar

:):) 740:):)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 maj 2009
740Glt16valve skrev:
du får inget krafftigt steg i den prisklassen men rekomenderar dig att köpa ett sinus live 1500 då ligger du på ett steg runt 2500-3000kr kostar det smile de steget är riktigt bra är det smile för den pengen det kostar

Jag rekommenderar inte SL-A 1500 från Sinus Live, om du har tänkte lasta steget i 1ohm så kommer du tappa massor av kontroll och det kommer låta skit. "Been There Done That" Jag har testat med Bandpass, basreflex och sluten. Sluten var det som lät bäst.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

90 Inlägg
8 maj 2009
Mutant Ascension 1 finns ju för 2995:- på dbakuten nu. De borde driva på basarna bra!

247 Inlägg
8 maj 2009
-Mackan- skrev:
740Glt16valve skrev:

Jag rekommenderar inte SL-A 1500 från Sinus Live, om du har tänkte lasta steget i 1ohm så kommer du tappa massor av kontroll och det kommer låta skit. "Been There Done That" Jag har testat med Bandpass, basreflex och sluten. Sluten var det som lät bäst.

tror inte det går så dåligt i 1 ohm då ska dom inte säga att man kan lasta ner det till de om det fungerar så dåligt smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 maj 2009
740Glt16valve skrev:
-Mackan- skrev:
740Glt16valve skrev:

tror inte det går så dåligt i 1 ohm då ska dom inte säga att man kan lasta ner det till de om det fungerar så dåligt smile

Jag har själv testat och upplevt det då jag äger steget själv. Jag vart i alla fall, besviken. Steget jag hade innan va ett Biltema steg.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

247 Inlägg
8 maj 2009
-Mackan- skrev:
740Glt16valve skrev:
-Mackan- skrev:

Jag har själv testat och upplevt det då jag äger steget själv. Jag vart i alla fall, besviken. Steget jag hade innan va ett Biltema steg.

okej aja men jag tycker dom funkar prima har bara hört set dubbla 1500 dockade och han som hade de han spela 141,2 db i en corolla med dubbla dockade

7 275 Inlägg
8 maj 2009
740Glt16valve skrev:
-Mackan- skrev:
740Glt16valve skrev:

okej aja men jag tycker dom funkar prima har bara hört set dubbla 1500 dockade och han som hade de han spela 141,2 db i en corolla med dubbla dockade

Så för att det spelar högt så spelar det bra också? roll

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 maj 2009
Ska han lyssna på musik, köp inte SL-A1500, ska du lyssna på bastoner alltså endast låga toner, köp SL-A1500 steget. Men till musik är det inte någon höjdare, en jävla massa "äkta" watt, men dålig kontroll.

247 Inlägg
8 maj 2009
fungerar då bra till musik med annars skulle itne han ha köpt de han är noga att de följer de han ska ha han skulle ha de till musik men kan va skillnad när man dockar dom så kanske det ändras smile

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
8 maj 2009
Ascension1 är aldeles utmärkt till dom. Då kan dom spela både hyfsat snyggt och med bra tryck. Vill man tightare bas kör man men ännu bättre steg som audison, dls, kicker genesis mm.

Sök